Käyttäjä kokemuksia isosta summitista

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä 1000elani, 1/12/06.

  1. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Ei oo hihna kuiten mulla ees alkanu purkautuun ;) Ja ei tarvi tulppia vaihella. Testaa 8)
     
  2. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    Tähän väliin kymysys, eli mitkö on nuo tulpat? 8ecs vaiko 9ecs? pikaluin topicin ,mut ei siellä vissiin ollu keskustelua tuosta tulpan tyypist. jos, niinku veikkaan, 9ecs niin kumpaa "sarjaa" niitähän on ilmeisesti kahdella loppuosalla? tuolla 600sdi keskusteluissa muistaakseni oli tarinaa. kerran tuli puheeks paikallisten myyjien kans. Mulla kun oli tuo etellinen 700, vanhanliiton malli, ni se kans poltteli tulppia melkosesti, jos vain käytteli paikallaan tyhjäkäynnillä'. Järjen kanssa sitten opin lämmittelemään vain "vähän".
     
  3. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90

    En muista kumpi on kun olen aina hakenu kortsulta ja sanonu, että "pikku summittiin" oikea tulppa. kohtalaisen kallis se ainakin on 9€ tzipale, mutta elämä on...... ;D ;D
     
  4. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Mitäs ny löysin yhen ehjän tulpan (sai hakea hiki ottalla ;D ) mitä mie ja isäntä ainaki käytetään ( mie 1000 sdi ja isäntä 600sdi ) eli Ngk:n tulppa ja kyljessä lukee R ja sitten et BR9ECS. Isäntä oli sellasia ostanu varalle ku se on kuulemma oikia tulppa tuohon vehkeeseen. Näin sille ainaki oli sanottu
     
  5. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Toimisikohan noissa sama tulppa mikä toimii moottorikelkoissa ;) Cateissa. BR9EYA, kannattaa ehkä kokeilla, ei wittuilua :)
     
  6. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    No huhhuh kelekoissa ;D ;D Kai tuota sitte voi joku päivä koittaa. Voi kyllä mennä aikaa ku luulen näittenki kestävän :p
     
  7. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Minä olen käyttäny NGK BR8ECS tulppia ja siinä laatikossa on myös numerot 4172 siinä tulpan tyyppinumeron yläpuolella.
    Näitä ne minulle suositteli heti alkuun.
     
  8. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    Juu, tätä 8ecs hän suositellaan päivitettyihin 600sdi. 1000 en sitten tiedä. Ja juuri tuota sarjanumero tarkoitin, ilmeisesti se liittyy kärkiväliin? Ja kuinkas moni nykyisin tutkii kärkiväliä? ei tuu kyllä itelläkään tutkittua. Täältä ngk sivuilta löyty tämmönen taulukko 600, tonniselle ei valitettavasti löydy. Ja tässä taulukossa tuo "tilausnumero" on kuitenkin sama molemmille kärkiväleille? eli onko tuo nyt sitten kuitenkin taas eri kuin paketissa oleva numerosarja. Pitäs varmaan jonkun kysyä tuolta ngk :ltä? mulla kun ei oo tonnista, ni taidan passata. Näissä meidän merkkihuolloissa on kuitenkin töissä vain normaali ihmisiä, ei nekään varmaan ihan kaikkea tiedä noista tulppa hommista,siis pintaa syvemmälle


    http://www.ngk.fi/index.php?id=1666...tax+Engine)&h=BOMBARDIER+(Rotax+Engine)&m=600
     
  9. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Kyllä tuota 1000 on päivitetty tietokoneen mukaan muutaman kerran ja sanoivat että kannattaa kayttää tuota 8 tulppaa.
    Ja en usko että suomesta löytyy yhtää tuon vuosikerran tonnista konetta jota ei olis päivtetty.
    Pientä vikaa heti hihnalta tullessaan ;D.
     
  10. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Eipä ne sitte kuitenkaan kestäneet ;D
     
  11. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Korjaan se eli tänään meni yks tulppa :p pakkastaki oli kuites -15c-20c ja syykin selves :-\ Aluksi kävi hyvin ,mut oli jo kylmä kone eikä tunturin reittiä voinu ajaa kovaa ku lähettiin = tulppa kastuu ku ei saa kierroksia kunnolla :-X
     
  12. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    No huh huh, eipä voi oikein kehua tuollaista mosaa.
     
  13. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    just, elikkä ilmeisesti myöskin 1000 päivityssoftat on yhteensopivia 8 tulppien kans ;D
     
  14. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Pitääpä testailla ku nämä saa kulutettua loppuun ;D
     
  15. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90


    Jeps, tuo on oikia tulppa, kävin paikallisesta tarvikeliikkeestä kysymässä (huvikseni, uudet oli jo taskussa). katteli hänkin NGK:n kirjasta ja ihmetteli kovasti sitä C kirjainta siellä välissä. No löysi sitten viron kielisen selityksen siitä C:stä, ei kylläkään tiennyt mitä suomeksi tarkoittaa ???. Mutta sanoi heti kuitenkin, että ei ole tuota hyllyssä ja fiksuna miehenä jatkoi vielä, että ei kannata panna muuta, voi olla, että ei männät tykkää. Hinnaksi sanoi vielä, että 10€/zipale on lähtö, joka on sama ku korteniemellä. Ai niin, pistin ladatun akun tänään paikalleen ja kelkka lähti ilosesti käyntiin ja eikä edes yrittänyt sammua, Liekö siinä akun varaus jutussa perää ??? ::)
     
  16. maroach

    maroach RMK800 '14

    C = Low Angle Ground Electrode
    Eli se elektrodi on erillainen ja syvemmällä.

    Tuolla Korjaamon sytytystulpat-topikissa on juttua näistä ECS-tulpista.
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=1437.msg136109#msg136109
     
  17. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Oon muistaakseni verran "Moottorikelkan" tulppaa tuohon tonnisen tulppaan: Catin tulppa on korkeampi ja voi ottaa mäntään kii? En oo kyllä yhtään varma, mutta tämmönen muistikuva mulla on.

    Ja totta tuossa moottorissa ei oo vikaa, vaan siinä ruiskun koodissa: Imu päällä antaa liikaa soppaa ja tulpille tulee sukupuutto. Varmaan jotain Microsoftin koodareita ollu... Tai sitte noita tonnisia on myyty liian vähän, ettei oo testaajat (loppukäyttäjät) saaneet sanaansa läpi takas tehtaalle ;D
     
  18. Jackpot

    Jackpot Lynx, xterrain 850 -23,Skidoo Elan -83

    Niin mieki tutkin ja vaihdoin tonnisen summitin pois ja lynxiä tilalle ilman sdi:tä...
     
  19. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Niin ei kai moottorissa mitään vikaa vaan tuola poksi ja ruisku puolella kerran on päivitelty eri ohjelmia moneen eri kertaan.
    Ja pitihän nuihin ensmäisiin se pentsiini pumppu laittaa heti ens töiksi  ;D
     
  20. frt

    frt Member

    oon ajanu tonnisella nyt n3000km eikä ole mennyt yksiäkään tulppia ja muutenki toiminut moitteetta. ;D
    ps.onko pakko ajaa ngk.lla?
     

Suosittele tätä sivua