Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä jaskap, 18/1/12.

  1. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Onko 700 ja 800 kuutioiset yhtä lujia?
     
  2. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    ON! Ja 6-sataset 2-pyttyset kans!
     
  3. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Juujuu... selvä se.
    Siksihän niitä ei hajoilekkaan... eiku...
     
  4. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    minä ainaki ottasin oikeasti virran ensin pois,olipa taas äärimmäisen hyvä vertaus.

    en ole tainnu yhessäkään postissa 900 pollea kehua enkä kehu,minä olen sillä ajanu paljon ja tiedän mikä se on.
    onhan se huono jos sille ei viitti mitään tähdä.

    ei tartte viisysiä onneksi modailla,se riittää varmasti minun olemattomaan tarpeeseen aivan stockkina...


    700 rotaksi on kyllä luja!kiertoluisti vehkeistä puhumattakaan.
     
  5. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Eli nyt siis hyväksyt jonkun muun huonoista kokemuksista opikseen ottamisen? (asia on sama, joskin hieman kärjistettynä)
    Miten se oppi tässä tapauksessa on hyväksyttävämpää kuin jonkun moottorilla liikkuvan pelti/muovikasan kanssa?

    No mitä sille koneelle pitää tehdä jos siitä meinaa saada kestävän?

    Mikä 700 rotaxi? Triple?
    Kiertoluisteja on pari ollu, 583 ja 670, ja kyllä ne olivat aivan hyviä koneita. 583:lla tuli ajettua melko paljon, ja yhdellä männänvaihdolla selvisi. Bensaa meni keskimäärin vähemmän kuin mitä koeajossa ollut SDI Renegade söi.. (38l/100km ;D)
     
  6. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Kerroppa Motoski et mitä kaikkia kelkkoja sulla onkaan ollu? Kun tuota kokemusta tuntuu olevan joka laitteesta, mut kun muistelee vuosia taakse päin niin oot tuolla mailman parhaalla 5900:lla ajanu kaikki rinkiin.
     
  7. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    näitten romujen kanssa ei ole välitöntä kuolemanvaaraa,sähkön kanssa on.

    moottori itessään on ihan kestävä mutta apulaitteet voi vaatia huomiota,kuten aika monessa kelkassa.
    tiedän monta yli 10tkm ajettua 900:sta joita ei ole edes avattu.


    kakspyttynen 700cc.
     
  8. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    No on niitä jokunen ollu alla.
    Lynx 535:lla alotin kelkkailut armon vuonna -90
    3500 lynxi
    Skidoo Tundra
    AC Puma 340
    Skidoon tourinki 380
    Lynx cobra enduro 583
    Lynx Rave 670
    3900 lynxi LTS
    Lynx enduro sp500
    Pollen ProXR440
    MXZ 700
    REV 600
    ZX koppanen 600 Summitti
    Pollen IQ 600
    Forest fox 440 (380) paraikaa pihassa toisena tuon 59:n lisäksi (viisysin ostin tosiaan viimesyksynä, joten ei siitä ny ihan vuosia ole..)

    sitte pihassa on käyny AC F6, vaan sillä en ajanu ku varmaan 20 metriä yhteensä.

    Koeajossa on ollu
    v1000 ranger
    ätsii renegade

    Tuosta listasta mahto kyllä unohtua jotaki, lisään jos muistuu mieleen...

    Pitääkö vielä listata kelkat joilla olen ajanu? Se on kyllä mahoton tehtävä, ei millään voi muistaa kaikkia! :eek:

    Ja viisysillä olen todellakin ajanut rinkiin monta kelkkaa. Nyt tosin kaseikkojen vallotukseen kaveri osti paremman pelin, 250 linksin. Taitaa pyörittää minut rinkhiin sillä.
     
  9. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    huvikseen kattelin ajokilometrejä mxz malleista mitä on myynnissä.

    http://www.nettimoto.com/ski-doo/mx-z/moottorikelkka?efrom=570&eto=800&pfrom=2500&yfrom=2003&yto=2009

    Missä vaiheessa moto noissa on se viimeinen käyttöpäivä? Mäntien päivittelyjä näky monessa olevan, mutta sen kyllä tekisin mihin tahansa muuhunki 10t nurkilla ajettuun 2t kelkkaan.
     
  10. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Minä lasken kyllä lompsan kuolemallekki jotain arvoa.
    Jännä juttu kun nimenomaan siitä moottorista ne pollen korjausmiehet minua varoittivat, ja olivat sitä mieltä että tuskin yksikään näkee 5000km:n rajapyykkiä ehjänä.
    Eihän se tosin yhtään huonompi suoritus olis ku 800:lla rotaxeillakaan... ::)

    Miten kakspyttysen 700:n kestävyys eroaa kuussatasesta, kun alakerta on sama? :eek:
     
  11. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Sanotaanko näin että 8000km pidän rajana jonka jälkeen en koskis, ellei täyttä koneremonttia ole tehty.

    E: Ellei romua sitten saa niin halvalla että hinta ei nouse poskettomaksi vaikka koneremontin tekee.
     
  12. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    eli siis noi jokanen on ihan ylikalliita romuja? No p3rkele, olipa harmi.
     
  13. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Kertokaapas mikä on 800 Powertek koneen huoltoväli? Esim kestovassut?
    Teinkö väärin kun käskin tutun juosta aukasemattoman 4500km ajetun 05 renen luota?
     
  14. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Dude... sulla on vakavia ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa... :eek:

    En edes katsonut noiden romujen hintoja, enkä siihen ottanut kantaa...
     
  15. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Itsehän en olis mennyt edes katsomaan sitä... :-X
     
  16. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Mä en tiedä yhtään Rotaxia mistä ois kestovoideltu laakeri pettäny. Siis nimenomaan tiedä, tarkoittaa tässä omaa tai oman tallin vehkeitä en huhuja. Monella on päästetty useampi kymmenen tuhatta, oma 800 mukaanlukien. Mäntiä toki vaiheltu. 8000km on monelle alle kahden talven ajot kuitenki... Powertekeissäki ne mitkä oon ite rikkinäisenä purkanu on ollu sulaneita, siitä selviää kaasuttimien säädöllä.

    600sdi:hin vaiheltu mäntiä vajaassa 10 tuhannessa ja alakerta ei oo uudelle hävennyt, männät pesään ja kovaa ajoa taas. Ite pidän tota 600ho/sdi tosi hyvänä moottorina, niinku kyllä oikeastaan joka merkin kuussatkuja. Eteceistä ei ole lähellä paljoa kokemuksia, joten niihin en ota kantaa sen tarkemmin.

    Ja niin ne polariksetki sitte kuitenki aika moni mennä rallattaa tuola eteenpäin aika pitkäänki.

    Ite en anna enää paljo muiden tarinoiden vaikuttaa, luotan pääosin vaan omiin kokemuksiin. Uskalsin kyllä ostaa sen 800 cfi polariksenki.

    Pitää muistaa seki, että litratehot on kasvanu aikalailal sieltä vanhasta 583:sta tai 500 fujista, totta ne uudetki kestäs vaikka miten pitkään jos maamoottoreita olisivat.
     
  17. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Montako autoa uskaltas ostaa jos kaikki nettifoorumit lukis läpi jos niitä uskois.

    Älä hullu...ekkös oo netistä lukenu kuinka huono se on! ;D

    Yleensä kelkat ja autot on paljon mainettaan parempia laitoksia,toki vanhan ostaessa ei voi odottaa uutta saavansa.
     
  18. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Kiinnostaisi vielä tietää Moto lisää sun perusteista kun eniten tässä nyt äänessä olet ollut.


    Johon kommentoit

    Ja sen jälkeen kommentoit omaa kelkkailuhistoriaasi


    Mihin perustat noin ponnekkaan ja monisäikesen ainoan oikean mielipiteen, ettei kenenkään kannate ikinä ostaa mitään listaamaasi kun kuitenkaan sulla ei henk koht ole mitään kokemusta laitteista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta(netistä luettuja en laske itse kokemuksiksi vaikka hauskahan se ois sanoa ajaneensa turbo nytrolla revelstokessa)?



    Eikä tartte suuttua jos tässä vähän ehdollistan tota sun ehdotonta faktaa. Mulla ainakin on henk koht pysyny montaki nikasilipyttystä konetta läjässä hyvinkin monta kilometriä, samoin on monella muullakin kaverilla 5 numeroisia lukuja matkamittareissa. Tottakai vehkeet leipoo kun niitä käytetään, sitä en kiistä, mutta sitä vähän tässä ihmettelen, että miten joku noin tahdikkaasti nostaa omaa itseään muiden yläpuolelle. Jonka jälkeen ihmettelee kun koko topikin asiasisältö menee pelkkään inttämiseen kuka on oikeassa ja lopuksi tulee pillitystä kun kukaan ei jaksa lukea niitä juttuja ja topikki katoaa bittiavaruuteen täysin hyödyttömänä informaatiolähteenä.

    Mulle sinänsä ihan sama, ei kiinnosta mutta lähinnä huvittaa tuo valttikortti natsimeiningistä moderoinnin suhteen.
     
  19. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    No jos palataan aloittajan kysymykseen, niin yhtenä huonona koneena voi pitää Rotaxin 253:sta. Joko petari nauku kiinni + kampura kieroon tai kone leikkasi, jos huono tuuri oli mukana. Perus reki/pilkkihommissa nätillä ajolla ihan soiva kone, mutta varoppa jos suolla tai järven jäällä antoi kierroksia liika tai liian kauan. Mitä HUHUJA olen kuullut isoilta pojilta, niin 277 oli paljon luotettavampi kone. Janoinenhan tuo oli tehovaroihin nähden, litra per hevosvoima. ;D

    Tuohon Rotaxin 550 föönin huonouteen en ole vielä kuullut perusteita. Itsellä soinu hyvin kyseinen kone, 10 000 km kohta mittarissa ja samat männät vielä. Ainoastaan magneeton stefa ja o-rengas oli mennyt, joten sen vaihdoin 9 000 km kohdalla. Samalla vassua lisää alakertaa, laakerit oli hyvässä kunnossa. Voin rehellisesti sanoa, että toiminut paljon paremmin ja ongelmitta mitä isännän 600 SDI rotaksi.

    Joten Moto sanoppa mikä tässä koneessa on huonoa, että sitä pitäisi välttää? Sulla on vissiin enemmän kilometrejä alla ko. koneella? Aijaa, et olekkaan omistanut tai ajanut kyseisellä moottorilla.
     
  20. Masai

    Masai Well-Known Member

    Vs: Kaikkien aikojen huonoin kelkan moottori ja nykyisin vältettävä teos

    Surullisen kuuluisa pollen 800 VES kone on mainettaan parempi. Voisin äkkiä tästä mutuilla että himpan verran parempi kuin vastaava rotaksi. Joskaan ei ihan niin tehokas kuin muut 800.
     

Suosittele tätä sivua