Kuvia huolto- ja säilytystiloista

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Erä-Jorma, 11/2/06.

  1. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Tollaset edulliset Merikat on mullakin ja kait ne sen hyväksyi, kun ei merkintää mihinkään lopputarkastukseen tullut ::)
    Mulla on muistaakseni alumiinikansilla... Oisko ollu halvemmat ;) No, näyttääpä nekin kestävän ainakin autolla yli ajaa...
     
  2. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    No eiköhän tuo sitten kelpaa, jos jäälissäkin. Tosin haukiputaan ympäristömääräyksissä lukee notta pitää olla öljyn- ja hiekanerotuskaivo. Katottiinko/tarkistettiinko noita kaivoja lopputarkastuksissa, että ovat jotain muuta kuin tavalliset lattiakaivot? Kysynpä tuota vielä rakennustarkastajalta jahka palailee lomilta, niin eipä tartte arpoa. Se on ihan asiallinen kaveri, jolta olen ennenkin jotain pykälää liippaavaa tiedustellut. Vaikka taitais olla parempi ku ei puhu mitään... Eikä tuota lattiaa oo ihan vielä tarkotus alkaa valaamaan ku oon tässä mietiskelly että mitä kaikkia sinne pitäs piilottaa. Viemärit, lattialämmitysputket, styroksit, verkot jne. eli jospa oottelit syssymmäs jos lompakossa olis sitten painetta tollaseen isompaan kertainvestointiin. Täytyy miettiä rungon pystytystä sittenkin ensten.
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ei katsonut rakennustarkastaja eikä palotarkastajakaan kaivoa.
     
  4. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    Mutta jos tarkastus tulee tai muuten tulee esille ettei oo erotuskaivoja on sitä kusessa sitte :-\
     
  5. Grazy

    Grazy Guest

    Hae jostakin lujitemuovi firmasta hartsia pohjalle ja toppi päälle siihen siroittelet hiekkapuhallushiekkaa soppelisti päälle niin tulee hyvä ja kestää varmasti.
    Käyttävät paljon "rekkojen" lastaustilan pohjalla, ei ole liukas kun laittaa sitä hiekkaa.
     
  6. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    [​IMG]
     
  7. Henri

    Henri Well-Known Member

    tuli mieleen että voisko tuonne autotallin lattialle laittaa jonkun kumimaton tai oisko mitää sellasta minkä sinne vois laittaa ja mikä ei maksas miljoonia ??? ;) ettei lattia ois ihan öljyssä ja naarmuilla kun sinne sai sen verran tilaa raivattuu että mahtuu vaikka kelkka sisään ;D
     
  8. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    mulla on tuossa kelkan alla semmonen keittiön vanha kumimatto. toimii hyvin ja säästää ohjareita ku betonilla jyrrää... sitte on sellasia "märkätilamattoja" toimii hyvin pehmusteina ku rassaa kelkkaa lattialla
     
  9. Impactor

    Impactor Guest

    Maalla kun asustelen ja vaikka elukoita ei itellä olekkaan... ;D

    Lehmille on ollut kumisia parsimattoja iät ja ajat myynnissä. Olis varmaan ihan pätevä kelkankin alla. Ei raavi raudat betoniin ja helppo putsata, jos vaikka jotain lorahtaa yli äyräiden. Seuraavassa linkissä pari esimerkkiä. Ei nuo nyt mitään vallattoman kalliita ole, kun ohuimmat versiot varmasti riittää.
    Muutamalla RST-ruuvilla kiinni, niin ei lähde suksien alla kulkemaan...

    http://www.k-maatalous.fi/modules/upload/show_file.cfm/Pinnoitus 22.pdf?file_ID=865
    http://www.pellon.com/Suomeksi/Karjatalous/Tarvikkeet/Matot/Ken
     
  10. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Tota mäkin olen ajatellu hankkia.. Säästyy ohjurit jne. :)
     
  11. Impactor

    Impactor Guest

    Nuilla UBO:n matoilla oleva 10 vuoden takuu ei mahda kattaa kelkan ohjainrautojen jyrsimisiä... ;D
    Tosin 17mm vahvuus ei varmaan ihan yhden eikä kahdenkaan vuoden aikana kerkeä kulua puhki asti...
     
  12. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Tämmönen tallin puolikas meikällä.Varsinaista lämmitystä ei oo,mut puhaltimella saa lämpöseks jos o tarvetta.
    [​IMG]
     
  13. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Äkkiseltään ajateltuna pikkasen epäilyttää tommonen kumimatto. Voi olla että sukset ja etenkin raudat tarraa tommoseen kiinni kuin takiainen, eli tuloksena luultavasti että kelkka ei inahda tuon päällä milliäkään omin voimin.

    Ovelta tullessa sukset tapaa maton, sitten suditaan ja kohta revitään suksilenkeistä tai haetaan vauhtia ja tehdään tallista läpiajettava.
    Ja kun kelkan saa tommosen päälle niin entäs pois... pakki päälle, no pitohan pakilla ajettaessa on tunnetusti hirmuinen eli eikun takapuskurista repimään ja tämäkös se on nannaa... sukset haraa vastaan, kengät lipsuu, käsiin sattuu, selkään sattuu, tyrä repeää jne.  ;D
    Eli miun veikkaus on että ei toimi.
     
  14. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    ei ainakaan minulla ole ollu mitään ongelmia pidon kanssa talliin sisälle ja ulos pakilla hyvin tulee... ja ei ainakaan tuohon minun mattoon tartu sukset sillä yleentä matto on jäätynyt kiinni lattiaan talvella ja siinä on sitte kelkan mukana tulleet lumet päällä niin hyvin toimii... kun kattoo tuota yhtä kohtaa mihin ei matto riitä niin on aikas hyvät canionit on raudat tehny betonilattiaan... ;D
     
  15. kole

    kole Mxz x-rs 850

    Mulla on talvella vaneria lattialla niin kulu raudat/lattia.
     
  16. macro

    macro Well-Known Member

    Tallin lattialla on vanhaa kuljetusmattoa voimalaitokselta turvekuljettimesta. On lujaa, ei kulu ohjausraudoista, mutta tarttuu tosiaan kiinni kuin tauti. Talliin ajo onnistuu sopivalla vauhdilla, mutta pois ajo mahdottomuus, tela vaan sutii kun yrittää liikkeelle lähteä...
     
  17. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Duoda, mites olis sellainen simppeli juttu jota itse käytän kärryssä ja tallissa. Suksien alle ne Vuotsolaiset kuten aiemminkin mainitsin sisään ajettaessa.
     
  18. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Tai ajaa sukset sisälle talliin, nostaa toista suksea ja toisella kädellä nakkaa rullat alle, tekee saman toiselle sukselle ja ajaa pärähyttää talliin ja nakkaa vaikka telan allekki rullat jos tuntuu siltä...
     
  19. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Uutta kelkkavajaa on nousemassa. Ovi on 3600x2400, pitäis saada vähän isommatki kelekat sissään.  :)

    [​IMG]
     
  20. Arsi

    Arsi Well-Known Member

    Komiaa tallia pukkaa. Eri kätevä pinota noista eristetyistä harkoista. 8)
    Valmiista sitten kans kuvia aikanaan..
     

Suosittele tätä sivua