Lynx Xtrim RE 600/800 -2016, -2017

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 24/4/15.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Epäilen että ajossa menee vesi tihkumalla läpi mutta kait ei niin paljon että hihnalle pääsis.. Luulis että menee nopeasti tukkoon ja sen jälkeen ei ainakaan ilma mene läpi mutta eipä tosiaan itsellä ole kokemusta ja hyvä jos pelaa. Jos umpista ajelee enemmän niin tuskin paras paikka tuolla alhaalla tukivarsien takana.
     
  2. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

  3. thesle

    thesle Lynx xtrim800=Polaris axys sks850=xcr650

    Lisätyt liitteet:

    Viimeksi muokattu: 31/12/16
  4. Shape

    Shape Nettikelkkailija

  5. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    ok, kiitos korjauksesta
     
  6. Notexan

    Notexan Lynx bd 850

    Raideleveyden säätö tapahtuu kait niistä suksen kiinnityksen vieressä olevista palikoista?
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Heikko päivä kelkkamiehellä tai oikeastaan kaksi, ei oman kelkan huonoutta mutta näköjään tulee parin vuoden välein jokin himo Lynxiin mutta aina on ollut välirahat niin tähtitieteelliset että alta pois ja eikun merkki pysynyt pitkään jammussa, nyt 4v takuu ois kova testata :D
    En löytänyt 600trimmi re:lle omaa topiikkiaan joten kait tämä topiikki on lähimpänä sitä.
    Tuommoista pääsin pikaisesti testaamaan keli oli semmoinen jossa ei oikeastaan voinut tuota kapeampaa keulaa ja sen toimintaa isommin analysoida muuten kuin puolelta toiselle heittävät pahkat ei tuntuneet missään ja kelkan omistaja meinasi että normi RE:ssä ne olisi heitelleet ukkoa/kelkkaa erilailla.
    Toiset sanoo että tuo keula haittaa reitillä ajoa paljon ja toiset meinaa ettei yhtään, toisaalta kelkkalehdet on sanoneet että RE olisi lähes valmis endurobaanalle, en minä ainakaan ilkeisi edes yrittää niillä säädöillä mitä olen vuosien aikaan kokeillut.
    Voimansiirto oli kerrankin lynksissä semmoinen että tuntui että eetekin voima oli saatu telalle asti eikä ollut tunne että joku föönikone parkuu tehottomana.
    Itsellä kun on pakko noiden kilsojen takia 4500-8500km vuoteen jo miettiä hiukan kulujakin, nykyinen huolletaan 4tkm välein ja se maksaa 150-200€, miten Lynxin puolella? viimeksi kun kaverille lynxiin osia hakiessa kysyin 4v takuusta meinasivat että valtuutetussa huollossa käyttää että takuu säilyy. Omistajan käsikirjaa selailin niin tälläinen luki
    - 500km kohdalla Valtuutetun Lynx-jälleenmyyjän, jonkin korjaamon tai valitsemasi henkilön täytyy tarkastaa ajoneuvosi ensimmäisten 10 tunnin tai 500 km käytön – kumpi tahansa ehdoista täyttyy ensiksi – jälkeen,
    Ketjukopan öljy
    -1500km välein ketjun säätö, voinee tehdä itse että takuu säilyy.
    -3000 iskareiden huolto, rajoitinremmi, rasvauksia puhdistuksia jne tarkastuksia
    -6000km Vaihda jarruneste VOIMANSIIRTO Vaihda seuraavat I-variaattorin kuluvat osat: liukumuovit, O-renkaat ja liukulautasen holkki (E-TEC),
    -10tkm sytytystulpat.
    Missään muussa kuin 500km ei lue ketjukopan öljyn vaihtoa. Mitkä muut osat on Lynxissä kuluvia osia kuin nuo kytkimen/variaattorin osat ja jarrupalat+matto ja remmi?
    Pari kertaa oon kysynyt mitä maksaa huollot tietyille kilsoille ja ilmeet on kuin sika kattelisi sateliittia... Toinen asia mitä eetekit on vienyt öljyä jos kulutukset on siellä +20l satkulle? sen alle en usko minun ajolla menevän mitenkään mitä ollaan porukassa ajeltu.
    Eihän se tietenkään mikään mahtitunne mahda olla jos kolmatta-neljättä vuotta ajelet menemään järvellä 20tkm koneella ajettuna, pitänee olla kännykän akussa virtaa takuulla :D mutta elämä on.
     
    Viimeksi muokattu: 4/2/17
    Reverend_ ja arzka- tykkäävät tästä.
  8. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Mitenkähä sitä on nämä vuojet pärjännyt näin huonoilla vehkeillä. Re.ssä 14000 mittarissa , jarrupalat alkuperäiset ja kytkin kuin variaattori alkuperäisillä osilla , vasta tarkastettu onhan sitä kulumisenjälkiä vaan ei rikki. Kyllähä se 4v, takuu on huima siinä kerkiää ajaa 3-4 moottoria romuksi. Vai pitäisikkö siirtyä jammun leiriin, ehkä sitten kun en enää pysy poikien matkassa. Eihänsitä Viperiä ja Re,tä kannata verrata toisiinsa ne on tehty eri käyttötarkoitusta varten.
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Viestini ei kyllä ollut omasta mielestäni mikä provo tai keljuilu vaan siinä oli kysymyksiä jonka @vaari55 ohitti mutta varmasti osaa kertoa mitä ne huollot maksaa tai mitä vie öljyä sekä mitä osia on pitänyt itsellä maksaa eli on ns. kuluvia? muutkin Lynxiläiset vois ottaa kantaa niitä kun riittää suomenmaassa? Nykyään puuttuu ns. lähipiiristä lynxit täysin.. Unohdin aivan täysin paljon ajavan sumilaisen mulle sama onko se huoltopaikka siellä vai täällä, tästähän ajaa tuollakin malmikasalla vajaaseen kahteen tuntiin hyvällä reitillä sinne vaikka huollattamaan niin kait se menisi lynksilläkin, samalla hyöty ja huvi?
    Ootko vaari55 paljonkin viperillä ajellut? kumminkos sulla oli tuolla lynellä ajeltu kun ensin sillä oli 12tkm kun hajosi nyt 14tkm. Mulla ei pää kestä kisa/reikäpääpoikien kyytiä, vauhtipää loppuu alta satasen reitillä kait sitä reikää ei tule päähän vaikka harjoittelisi :D ja ajotyylikin on konetta ajatellen aika säästävä eli ei ole enää intoa lähteä joka mutkasta polvi metrin ulos roikkuen ja sata lasissa vaan naatiskellen vauhdilla jolla moni näyttää tulevan selkä edellä vastaan, silläpä ajattelin että konekin vois kestää, osin pohjaten vaarin kilsoihin kun kuitenkin sumppisalmella on vauhdikkaat reitit joita itsekin tulee ajeltua pääasiassa.
     
  10. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Moottorilla oli 1200 ja muilla osilla 14000km. Tämä kelkkailu on se perinteinen inton aihe alanharrastajien keskuudessa, eihän sitä mitään tulisi jos kaikki ois aina samaamieltä. Kyllä minä jammua olen kokeillut,ja kyllä sillä posottelee. Tulee mieleen ne erämaan umpiset pätkä jossa joutuu joskus vähän työjelemää kuka sitä Jammua jaksaa siellä yksin nostella. Ja jos vielä siitä kestävyydestä, kaverilla parivuotta vanha Viper, kelkka purettu Kuusamossa atomeiksi, koko runo uusiksi. Onhan kaveri nuori riuska mies, ajanut pattisia reittejä niin kuin muutkin. Kunha saahaan mies ja kelkka kuntoo niin aletaan ajelemaa,parraat keli on eessä päin.
     
  11. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Muokkasin tuota topicin otsikkoa.
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    En tajua miten saat inttämisen aiheeksi kun olisin kelkkaa vaihtamassa ja kokemuksia haluaisin mutta intä vaan mutta laita nyt jotain faktaa huoltohinnoista, noilla kilsoilla pitäisi olla tietoa? Myyjiltä turha kysyä kun ne vain myy vaikka rotan persreiän kihlasormukseksi.
    Itse en yhtä lisätonnia voi vuoteen laittaa enää tähän touhuun kun on noita elätettäviäkin :rolleyes: sillä kyselen noista kuluvista osista mitä yleensä laitetaan huolloissa ja mitkä on pakko teetättää takuun säilymiseksi ja mitä maksaa mikäkin huolto.
    Toisekseen täytyy sanoa että yhtä kaikki nämä merkit mitä on olemassa on suomen reittioloissa yhtä vikaherkkiä joskin oletan edelleen lynxin alustan olevan paras kestävyydeltään kun AJETAAN, mulla näkyy purkautuvan laitteet 6tkm ajoilla viimeistään jostain kohtaa ja samaa on kavereilla jotka ajaa samaa kyytiä kateilla tai skiidoilla tai sanotaanko kaikki tuon nykyisen kolmipyttyisen ympäriltä huolettaa :D:D, alusta ei kuitenkaan huoleta kuten keltaisten poikien tekemänä jos kunnolla ruvetaan tahtia lyömään, se vain paranee kun ajetaan eikä ajella!
    Sen verran nätisti meni voima perille tuossa 600:ssa että en kyllä usko isoja remmihuolia olevan, mitä maksaa remmit 600:een? Paljonko voisi olettaa olevan remmin kesto 2-3tkm? Aikoinaan paljonkin vaihdeltiin lynkseihin ja skiidoihin remmejä mutta vähenemään päin vaihdot nykyään toisaalta niin on myös kelkat joita mukana on.
    Lisävarusteita jota olen kaavaillut, lisäpenkki+lämmitettävät kahvat ja ne suojat, pikku linq laukku, tankolaukku. Tuleeko tuossa lisäpenkki hommelissa koko penkki uusiksi kun kattelee tuolta lynxin sivuilta.
    Katotaan alustavasti moniko myyjä vastailee mailitse, soittokierros pitää ottaa joka tapauksessa... Skiidon rene 1200 jos olisi 4v takuulla olisi varmaan muuten valinta, en usko että 900ace tuntuu miltään kun tuossa 130hp nykyisessä voima loppuu kun lunta on.
    Myös perus rave ja siihen nykyiset etukepakot muutettuna ja jostain alustaan RE-kepit varmaan halpa ratkaisu mutta jotenkin jäi kytemään tuo trimmi aivolohkoon, liekkö kuumetta...
     
  13. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Hihna 80€.

    600 xtrim ja levee keula, 41cobra, ois just eikä melkee omaa käyttöö..
     
  14. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Xtrim 800 re. Öljyä mulla on tainut mennä ehkä hiukan vajaa 1pytty( 3,5-4l?)/ 1000km. En ole niin kiinnittänyt huomiota öljyn kulutukseen. Hihnalla on nyt ajettu n. 3000km. Bensaa meni tänään reitillä 21l/100km. Huollon hinnasta en osaa sanoa, kun samassa yhteydessä on rassattu tapaturmaisia kulumia ja kaikki on ollu samalla laskulla.
    Keulan levensin ja rimmistä kuoriutui nyt oikea Moottorikelkka. Suosittelen:).
     
  15. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Enhän minä meijänvälistä keskustelua tarkoittanut,vaan noin yleisesti kun olllaan erimieltä. Niin kulut ja varaosat. Telaston etupukin alapään akselista irtosi koiranluu ja kaksi moottoria ja oikeastaan en muuta muista , nämä takuun piiriin. Ja sitten ne muut kulut, viimmetalven aikana alustan pyörä tippu jonnekki, telamatto hajosi viimme keväänä viimmeisellä reissulla, öljyä reilu kymmenen kallonaa, hihnoja 7kpl, polttoainesuodattimet ja kakkoseen jäykempi jousi,nyt hihnat kestää paremmin. Kyyllähän tämä harrastus maksaa, vaan mihinkähän sitä joutuisi sen rahan kanssa jos sitä ei käyttäisi. En ole koskaa pitänyt kirjaa mitä maksaa.
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Siinähän tuota olikin ja @Mika_R tuossa jo viestittelikin että 3tkm huoltoväli lynxissä, aikalailla helposti pystyy vaarin kohdalta laskemaan kuluja, jos jätetään huolloista lisäkalikoiden laitot pois ja iskarihuollot, onko määräaikaishuollot 150 vai 300€. ~10tkm on oletettavaa että matto on laitettava jo uusiksi :D
    Itse pidin viime kaudelta kaikista kelkkailuun liittyvistä jutuista kirjaa ja olihan siinä raha vaihtanut omistajaa kun laskee kaiken autolla perässä vedosta, iskareiden ostoon ja välirahaa, bensaan, huoltoon, varusteisiin, ruokailuun puhutaan viidestä numerosta, oli viimeinen kerta kun tarkkaan lasken nyt mennään tunteella kuten ennenkin muistaen sen että en minä pysty millään 30l/satku vievällä ajamaan noita kilsoja tehden tuollaisia hankintoja näillä perheen tulotasoilla jotta voi harrastaa paljon on vähän käytettävä järkeä ja vielä siten että välinerikot ei saa viedä viikkoja rakkaasta lajista olipa kyseessä tekninen vika tai kolari, mykyisellä merkillä on kyllä ollut nopeaa palvelu niin osissa kuin huollossakin.
    Saattaahan se taas into laantua kun kuulee välirahan ja taas vaihdettava tuttuu ja turvalliseen, silläpä sitä on useasta paikasta koetettava ;),
     
  17. k0lli

    k0lli Enduro

    Kerro lisää... :)
     
  18. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Keula vaihdettiin normi REn levyiseen keulaan + pitemmät iskarit. Kaarre ajo on huomattavasti parempaa, kun aiemmalla kapeammalla ummen spedeily keulalla. Ennen vähänkään tiukemmissa mutkissa oli ylimääräistä ohjelmaa kallistelun takia. Ei tuo edelleenkään mikään pätkän veroinen ole mutkissa, mutta nyt tuota voisi oikeasti kutsua crossoveriksi. Irroitettavalla kallistuksen vakaajalla ja pätkää pitemmällä matolla jäniksille heinän vienti mehtään onnistuu vallan mainiosta ja kun haluan lähteä kelkkailemaan reitille, niin nyt tuolla pystyy oikeasti nautiskelemaan ajelusta, ilman mutkien tuskastelua:). Keula tuntuu nyt kyllä ihanalta;)
     
  19. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Ihmettelen kyllä, miksi lynxi tekee tuota kapealla keulalla. Puuntokkeristahan löytyy jo käytännössä samoja malleja.
     
  20. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Se Xtrim RE on crossover (ts. kompromissi syvän lumen ja reittikelkan väliltä), ei crosscountry. ;) Onneks sitä 1070 leviää keulaa saakin kittinä.

    Sitä paitsi Xtrim RE on 996 leviällä keulalla ja kaikki BoonDockerit (psl. RE) on 921 keulalla. :)
     

Suosittele tätä sivua