mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä 650 efi, 2/1/06.

  1. hifilux

    hifilux Well-Known Member

    2 kertaa tänä talvena ohi ajanut kelkkailija on pelastanut kun kone on leiponut reitillä kiinni. Iso kiitos siitä heille. Sen verran noista tapauksista on opiksi ottanut, että hinausköysi on nykyään takaboksissa. Yllättävän helposti kyllä urheilukelkallakin toinen kelkka tulee perässä kun vaan hihna otetaan hinattavasta kelkasta pois paikoiltaan.
     
  2. TaMiLo

    TaMiLo RX-1 144"

    Itellä kävi pikku haaveri puun kanssa jokunen aika sitten
    ja mokomakin pikku osa hajos....
    Noh puu ja hihna on kova korjaus setti!

    kuvat kertokoon mitä tapahtu!

    [​IMG]
    [​IMG]

    Näin se homma etenee eikä harottanu toinen suksi mihin sattuu!
     
  3. lynx 320

    lynx 320 Lynellä mennään!

    Eiköhän nyt pärjätä! ;D
     
  4. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Tänään tuosta norsusta sitten petti telaston takapukki. Eli ei se(kään) näytä loputtomia kestävän.

    Onneksi samaan syssyyn sattui useampiakin kelkkailijoita, joiden kanssa aikamme pähkäiltyämme saatiin telasto sellaiselle hapelle, että saattoi ajaa STn tienposkeen.

    Eli yläpäästään liki irtipoikki murtuneen takapukin tankojen alapuolen ja liukurunkojen väliin kiilattiin soppeli männynkarahaka, joka sitten kiskottiin liinoilla takapukin alalinkun liukurungon kiinnikkeeseen kiinni. Sitten ei muuta kuin emännäntekele toisen kelkan matkustajaksi ja kohtuu varovaista ajelua kymmenisen kilometriä.

    Ja sitten se tärkein:
    Isoakin isompi kiitos mukanaolleille ja avustaneille. Se ken itsensä tästä tunnistaa, niin taputtelee vain reilusti itseään olalle. Vaikka reissu kesken jäikin, niin oikein hyvällä mielellä tultiin Pupun kanssa kotiin. On se kiva, että kaverit auttaa. 8)
     
  5. willson

    willson Well-Known Member

    Itellä ei ole varsinaisia kokemuksia metästä, mut oon jääny pulaan keskelle järven selkää. Puhelin oli se pelastus.
     
  6. M4tt1

    M4tt1 Polaris Axys Pro RMK 850 155" 19

    no ei mettään polle jääny mutta koulun pihalle ;D onneksi sain haettua toisen kelekan ja veettyä sillä pois ku vetariakseli booreista poikki...
     
  7. willson

    willson Well-Known Member

    Vai tommonen tapaus :)
     
  8. JSS

    JSS Member

    Isä/kaverit/jalat tai sitte korjattu paikanpääl ::)
     
  9. Jörejussi

    Jörejussi Well-Known Member

    jonku kerran hinattu kelkka toisella kelkalla ja ahkion kyyissä ollu kelkka ,sitten hampaat on myös toiminu pelastus välineenä
     
  10. Juice

    Juice Well-Known Member

    kerran tuli ajeltua ja aloin hyppäyttelemään tien yli niin 5 kerta ku hyppäsin niin alastulossa NAPS ja tanko poikki, sitten tupakki huuleen ja mietiskelemään niin hoksasin että onhan mulla liina peräloosterissa, vieressä sattu olemaan vielä passelin kokonen mäntyki niin eihän siinä muu auttanu ku alkaa sitomaan niitä suksiin kiinni että jostaki saa ohjattua.[​IMG][/img]
    [​IMG][/img]
    [​IMG][/img]
    todella kankea kellkka oli kyllä ajaa nuilla asetuksilla. eukon kans oltiin viela kahestaan liikenteessä.
     
  11. MikaS

    MikaS Member

    Sen verran oon ssanu aina pajotettua, että ajamalla on päästy pois.
     
  12. Lynxxx

    Lynxxx Guest

    Kerran meni ohjausakseli poikki, aina kun halusi kääntyä niin käänsi suksista. ;D
     
  13. polaris edge 500

    polaris edge 500 polaris RMK 550-09 polaris iq 600cfi-07

    Vs: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    yleensä ohi ajavat tai kaverit ite pari kertaa muita auttanu ja jatkossakin autan tarpeen tullen.
     
  14. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    ei mulla vehkeet oo hajonnu mehtään :eek:
     
  15. polaris edge 500

    polaris edge 500 polaris RMK 550-09 polaris iq 600cfi-07

    Vs: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    mulla kerran remmi entisesta kelkasta petti eikä ollu varalla.muuten yleensä kiinni :D
     
  16. hartti

    hartti ockelbo poro

    Vs: Re: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    OFF. Oliko eukko kyyissä ku hypit?? ;D
     
  17. Juice

    Juice Well-Known Member

    Vs: Re: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    ei sentään ;D
     
  18. elani93

    elani93 Lynxx & doo

    Vs: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    rautalanka ja ilmastointi teippi. joskus myös sukulaisten kelkat ;D
     
  19. Samza_

    Samza_ 250GL -89

    Vs: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    Skidoo Skandic ja sen tulpat, Lynx Safari ja oma pähkäily.. Yksin olin kerran ajelemassa niin yhtäkkiä kakspuokki alkaa "booaamaan" ja sammahtaa, sitä ennen paukauttaa niin helvetisti että säikähin että nyt se heitti veivinsä. No pilkkopimiää, ei juuri mitään nää ja puhelimen näytön valokaan ei auta.. No päätin kuitenkin kokeilla nykiä käyntiin niin lähti käyntiin vähän voimakkaammilla äänillä kun oli pakoputken paukauttanu vaan irti ;D siinä sitten naapureita häirittiin kun ajettiin putkettomalla kakspökällä kotio.. Toinen oli kun ajeleskeltiin kaverin kanssa pitkin ja poikin ja sitten pysähyttiin tupakille niin ennen ku kakspökä sammahti niin kuului tussahdus. No siinä sitten kessuteltiin ja aloin nykimään sitä eikä millään käyntiin.. No sitte se hinattiin seuraavana päivänä kotio ja siinä tutkin ja löysin vian, että bensapumpun alipaineletku oli irti :D Viimeinen kokemus olikin kun tela joka oli korjattu kumisaappaalla (entinen omistaja :mad: ) niin katkesi kun olin paksuaselekää kiikkumassa ja lumen alla oli kanto. Safari ei muka jassanu vetää minua ja kakspökää yhessä pois (Vaikka sama moottori kuin Skandikissä) ja harmaita hiuksia tuli kun jäin kattomaan kun kakspökä lenteli ojanpohjalta toiselle :eek:
     
  20. pjerttu

    pjerttu Guest

    Vs: mikä on pelastanut metsästä kelkan hajottua?

    muistan kerran pikkupoikana ku isoveljen kans ajettiin kakspuokki lynksillä mökille nii leikkas kone 3 kilsan päähä kotoa, sattu onneks olemaan mettäkone kotona pihalla nii eiku sillä möyrimään kelkan tykö :D heleppo vaan ku liinat alta ja nosturilla nosti kyytii ja ajo takas kotia :D:D
     

Suosittele tätä sivua