Polaris Indy 500

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä mstr, 24/1/07.

  1. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Polaris Indy 500 -95 carbbiin IFS alustalla (vai mikä lie) menee 38 heittämällä.
     
  2. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    vuosmalli on -98 ja x-tra 10 alusta on. Ja onko 100 varma et ei tuossa mahu pyörimään?
     
  3. xc 500 sp

    xc 500 sp Vanhaa rautaa

    On umpisaletti ettei mahdu tuossa -99 xc sp:ssä. Mallit joissa jäähdytysrivat astinlautojen alla on minulle mysteeri
     
  4. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    jäähdytysrivat ovat juuri astinlautojen alla
     
  5. make91

    make91 Well-Known Member

    mutta siellä on kans etujäähy josta oon melko varma että ahistaa
     
  6. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Olisko sulla kuvaa tuosta etujäähystä? Tässä kuva oman kelkan etummaisesta jäähystä , tunnelissa ei siis ole muita jäähyjä.

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=12436.msg351917#msg351917

    Ja hyvin pyörii 38 matto.
     
  7. make91

    make91 Well-Known Member

    kuvaa ei tähän hätään ole mutta mitä kuulin yheltä kaverilta jolla 98 niin joutu muokkaamaan että sai 38 pyörimään alle....
    Sullahan on ilmeisesti tuo oma sillä "huonommalla" xc-100 alustalla vai ???
     
  8. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Joo tuolla xc-100 alustalla on. Tuohan ei tietysti ole mahdoton homma mitata meneekö omaan kelkkaan vai ei.. Itsekin vielä varmistin silleen tuon 38 maton sopivuuden ennen ostoa.
     
  9. LaDris

    LaDris Well-Known Member

    Pitäisi saada tankoa korkeammalla, oottako indyistänne korottanu ja kuinka ison palikan siihen saa lyötyä ettei tarvi alkaa värkkäämään pitempiä jarruletkuja yms?

    tuommonen ilmeisesti käy. kellään tuommosta (SnoPro?) palikkaa?

    http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=958_1025_1029_2923&products_id=19104&osCsid=3a654e7b2c68b0ae6c21a265
     
  10. xc 500 sp

    xc 500 sp Vanhaa rautaa

    Minulla on snopron 4" korotus (se kääntyvä sarja) vakio letkuilla ja vaijerilla paikallaan, jotka yltävät juuri ja juuri ja rattikin vielä kääntyy. Eli pitäisi tuonkin palan kanssa riittää. Satulalta letku lähtee putkella, jota voi tarvittaessa hiukan vääntää jos tekee tiukkaa.
     
  11. make91

    make91 Well-Known Member

    onko kellään kokemusta tuleeko kuinka kiikkerä jos laskee alustaa tarkotus ois laskupaloilla laskia about 5cm takapukkia alaspäin
     
  12. xc 500 sp

    xc 500 sp Vanhaa rautaa

    Seki on tehty. Pudotin takapukin kiinnityksen astinlautojen alapuolelle ja etupukin kiinnitystä noin saman verran alas. Tuossa -99 on vahvikkeet etupukin kohdalla joissa on valmiiksi reiät kahdella korkeudella, näkee kun katsoo telatunnelin sisälle. Ei muuta ko reiät läpi alemmasta.
    Pelkkää takapään laskemista en suosittele, kannattaa pitää telaston geometria sellaisena kuin se on suunniteltu. Eli laskee molempia yhtäpaljon. Hienosäätelee sitten rajoitin remmeillä loput.Tämäkin tietysti vaikuttaa suksipaineisiin, mutta oma ratkaisu toimii suht hyvin.
     
  13. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    ei tule kiikkerä olen tehnyt tämän operaattion ja tosiaan kannattee pudottaa etupukkia samanverran ja alusta ominaisuudet paranevat huomattavasti ainaki ite olen sitä mieltä
     
  14. make91

    make91 Well-Known Member

    no häätyypä tehä sitten silleen ku alkaa tota laitteleen :)
     
  15. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    kannattee todellaki maavara tos kasvaa mut kyllä nuo telaston ominaisuudetkin parantuu tuntuvasti mut yritä löytää jostain nuo ihan oikeet koropalikat ainaki mulla kestäneet hyvin ja tulihan laitetua liiman ja pulttein kiinni et pysyy ;D
     
  16. make91

    make91 Well-Known Member

    no eiköhän jos minä koulussa 3mm rosterista teen niin luulis tulevan jämy ;)
     
  17. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    kyl mä luulen et kohtuudella pysyy ;D
     
  18. LaDris

    LaDris Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    dodiin onko tuon indyn vakiovälit 22ylä ja ala 41?
     
  19. make91

    make91 Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    no mitenpä ne indyt kesti viime talven itellä meni talvi aikalailla ongelmitta 8) mitä nyt kytkimen kans vähän saikkausta
     
  20. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    Vs: Polaris Indy 500

    mulla posahti kone viimisellä retkellä :'(
     

Suosittele tätä sivua