Polaris Indy 500

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä mstr, 24/1/07.

  1. jamiva

    jamiva Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    Ilmaus täytyy suorittaa huolella.
    Kelkan keula nostetaan ilmaan n~0,5m ja täytetään paisunta säiliö, kelkkaa käytetään muutamama minuutti samalla seurataan, että kennoissa kiertää vesi(lämpenevät)
    sammutetaan, lisätään nestettä(jos tarvetta), käytetään uudestaan(samalla seuraten kennojen lämpenemistä)
    Sitten vaan keula alas ja varmuuden maximoimiseksi sama käyttely ja nesteen lisäys operaatio pariin otteeseen.
    Jonka jälkeen voikin käydä ajamassa pikku pyrähdyksen jonka jälkeen hyvä tarkistaa nestetaso vielä kerran.
    Itse olen käyttänyt ko. tapaa monen moottoriremontin yhteydessä ja olen saanut sillä ilmat pois nestekierrosta
     
  2. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    paras tapa minusta on näissä fujin neste koneissa että käyttää sen kannessa olevan neste korkin auki!
     
  3. *Jarppa

    *Jarppa mxz 600 sdi, xc sp 144"

    Vs: Polaris Indy 500

    ei ollukaa uus mäntä hajonnu. vanha mäntä josta oli helma lähteny kävelee:D onko tietoo kaasarien säädöistä? mulla kahet kaasarit toisissa 320 pää suuttimet, seos ruuvit oli kierroksen muistaakseni auki, neulat toisiks alimmassa säätö läkkärä. sit toiset kaasarit 280 suuttimet,seos ruuveista en oo varma mut reilusti enemmän auki ja neulan asennot keskellä
     
  4. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    Miten öljypumppua säädetään? Katkes kaasuvaijeri ja vaihdoin uuden, mut en nyt tiedä millaiseen säätöön se tulisi laittaa. SLPn putkien ohjeessakin mainitaan tuo säätäminen ja joku merkki, en vaan itse tajua mitä tuolla tarkoitetaan?

    Injection arm adjustment at the full throttle position - the alignment mark
    should be advanced by 1-2m/m. This will allow slightly more oil delivery.
     
  5. xc 500 sp

    xc 500 sp Vanhaa rautaa

    Vs: Polaris Indy 500

    Sielä pumpussa ja vivussa on semmoiset viivat jotka pitää laittaa kohdakkain. Huomaat kyllä kun katsot. Tuon tekstin mukaan säätö pitää tehdä niin että viivat poikkeavat 1-2 mm siten että öljyä tulee reilummin. Kun painelet kaasua, huomaat kyllä mihin suuntaan tuo 1-2 milliä pitää säätää.
     
  6. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    Pitääpä katsoa tarkemmin, ja suorittaa pieni puhdistus ensin. Kiitoksia neuvoista!

    Mites kun paljon puhutaan eri kelkoissa variaattorin muuttamista kelluvaksi, kukaan polleen kokeillut samaa? Ja miten varin linjaus näissä katsotaan?
     
  7. bemari

    bemari Polaris indy 500 vm.98

    Vs: Polaris Indy 500

    onko kukaan koittanu liimata magneeton magneetteja kiinni ku itellä irronnu eikä löydy mistään uutta osaa....
    lunta sataa ja v*****aaa...
     
  8. skubbe

    skubbe pim.

    Vs: Polaris Indy 500

    Ihan het en ite menis liimaileen, mikäli tuuri kävi ja se irronnu magneetti ei rikkonu käämejä irrotessaa niin se ei tarkota sitä että sitten ku se erikeepperi sieltä taas luovuttaa niin olis samanlainen flaksi..

    Ei ne ennää niin hirviänä maksakkaan ja tuntuu joka kulmalla noita osia olevan myynnissä.

    Mikäli kuitenkin päätät niitä koittaa liimata niin hommaa edes semmosta mailmanlopun liimaa joka pysyy. Wurthilta löytyy ainakin.
     
  9. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    semmosta liimaa joka ei lähe sormista edes kulumalla ;D
     
  10. bemari

    bemari Polaris indy 500 vm.98

    Vs: Polaris Indy 500

    Jaa missä kulmalla. oon soitellu palttiarallaa 10 kelkkapurkaamoo ja nettivaraosan selannu monasti läpi ja kyselly ja ilmotellu, mut eipä noita tunnu löytyvän. vanhempiin vehkeisiin olis mut vuosmallista -95 vanhemmissa on pienempi kampiakselin pää ku sitä uudemmissa(vai kuvittelenko minä??) ja mulla vuosmallia 97. pitänee varmaan laittaa etsintäkuulutus pystyyn ku epätoivo iskee.
     
  11. *Jarppa

    *Jarppa mxz 600 sdi, xc sp 144"

    Vs: Polaris Indy 500

    pistä kemikaalimetallilla?? sillähän ne liimailee lohkoja ja kaikkee mahollista.. paljon muuten ois hyvä sisään ajaa uusia mäntiä?
     
  12. make91

    make91 Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    Varmaaan joku 250 kilometriä ihan riittävä ja sitte jättää seoksen pois tankista näin ainaki ite tein.
     
  13. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    se vähä riippuu, jotku ei aja sisään ollenkaan jotku parisataa, ite ole ajanu aina 500 km sisään, jotku taas ajaa tuhat km sisään...
     
  14. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Polaris Indy 500

    Misssä malleissa sama kytkin kuin indy 500 ?
     
  15. JariR

    JariR Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    Kytki taitaa olla sama 340 - 800 mutta jousella ja painoilla se säädetään eri koneille ?
     
  16. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Polaris Indy 500

    Niihän se muuten mahtaapi olla, kun tarkemmin miettii :)
     
  17. bemari

    bemari Polaris indy 500 vm.98

    Vs: Polaris Indy 500

    en menis vannomaan. epäilen että ei kampiakselin päät oo jokavehkeessä samankokoisia.
     
  18. *Jarppa

    *Jarppa mxz 600 sdi, xc sp 144"

    Vs: Polaris Indy 500

    kukaan huomannu semmosta juttua että 80euron hihnalla kun ajat umpisessa hiljaa ja painat kaasun pohjaan niin nopeus jää mittariin 60 kmh sitte ostin 37 euron hihnan niin johan ottaa paikalla mittariin 80-100kmh 8) ja kalliin hihnan aikaan oli vielä vakio matto, nykysin 32. liekkö kytkimessä sitte säätö vikaa tai jotain? nytki ostin varalle 50hihnan niin sillä ei taaskaan kulje niin hyvin kuin halvimmalla mahollisella. materiaalihan on pehmeämpää halvassa. kakkos varin jousi on toisessa reijässä. ja kalliimmalla hihnalla kiertää rajottimmelle asti, eli 8500 rpm.
     
  19. JariR

    JariR Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500

    Onko todella rajoitin ?
     
  20. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Polaris Indy 500

    Tuskimpa on.
     

Suosittele tätä sivua