REV -03 päivitys tähän päivään

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Fania, 18/12/05.

  1. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    nonniin.
    ajattelin kysyä aivan mielenkiinnosta etä mitä kaikkea pitää tehdä ja kuinka moni on kaikki päivitykset toteuttanut ja miten?
    Se lärpätin takaa pois, tangon vaihto uudempaan korotuksella, uudemman revin lasi kinni kuomun ja pois tangosta se kauhean näköinen keksintö.. :) ?? kertokaaan revittelijät.

    tästä saattaisi olla BABLOllekkin apua sen 800 kanssa.
     
  2. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Kuulin yhdeltä kaverilta, että jossain ruotsalaisessa kelkkalehdessä oli mainostettu sellasta jatkosarjaa takarungolle, elikkäs sais sen "lärpättimen" pois.
    Tiedäppäs tuota onko tarinassa perää??
     
  3. maroach

    maroach RMK800 '14

    Kyllä noita BABLOn mainitsemia kittejä on kaupan. Tähän hätään en kylläkään osaa tarkemmin sanoa mistä niitä saisi, mutta ainakin rapakon takaa tilaamalla.
     
  4. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Viikingillä näyttää olevan taito hyppysissään..Ei muutaku peltiä kanttaamaan, tulee 10000x hienompi noin ;)

    http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/mklehti/naytakuva.asp?Size=2&Kid=5482
     
  5. Viikinki

    Viikinki Kasipätkä pätkä-Xterrain!

    Kiitos kiitos, Hemmo!

    3kpl noita REVejä on nyt mun ohjeilla muutettu ja tässä on sitten se eka muutospeli:
    [​IMG]

    Lähettäkää postia, niin voin lähettää parit projektikuvat. Piirustuisia kun ei ole noista tehty,
    ne on aina vain muisteltu edellisestä ja mittailtu uudestaan.
     
  6. janka

    janka ski-doo mxz 600x

    Vaikuttako ne takana olevat tuki raudat miuhinkään jos ne voi kerta irroittaa ihan noin vain
     
  7. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Ulkonäköä on helppo muuttaa mutta valitettavasti se ei auta ajo-ominaisuuksiin.Kertokaas mitä pitää tehdä että myös ajo-ominaisuus saadaan tähän päivään. ;)
     
  8. Elukka

    Elukka Ski-doo rev 600 sdi -06

    Suksien vaihdon pitäs ainakin parantaa ajo-ominaisuuksia..
     
  9. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    ainakin ajoasento vaikuttaa ajoominaisuuksiin.
    uudemman tangonhilppet niin ajoasento tulee vähän takaisinpäin tuolta käsiltä.
     
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Ohjaustankoa kandee tuua takapäin hivenen. Esim tekemällä siihen samanlaisen kiinityspalikkaominaisuuen kö uuemmisä X-reveissä on. Pääsee säätelhen vähäsen tota erkonomiaa..

    Keulimisenestoa säätäsin tostaki löysemmäksi..mutta son sitte makuasia..
     
  11. revillä...

    revillä... Ski-Doo Rev 600 H.O.

    Uudemman revin jouset ainakin kannattaa vaihtaa eteen. Pysyy matosta jarrutuksissa enemmän ku se 30 cm. maassa. Eikä huonoa tee jos vaihtaa vaikka 440:sen hakaneulat alustaan. Ne on vähän paksumpaa rautaa ja jousikulma on vähän erilainen. Tämmöset laittovat mulle reviin kun pyysin tekemään jotain alustalle, että toimis tämmösen 110 kilosen keijukaisen alla paremmin kovemmassa ajossa ja tuntu toimivan. Ero on ku yöllä ja päivällä vakioon verrattuna.
     
  12. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Siistin näköinen varmasti olisi mutta ei se perä siitä paremmaksi muutu vaikka majavanhännän poistaisikin.
    Eikös se ole ihan yleisessä tiedossa ettei -03:n peräpää toimi.Ei tarvitse edes kovaa ajaa kun perä kolisee ja rupeaa hyppimään minne sattuu.Kokemusta on ja viisaammat vielä sanoo ettei sitä saa kuntoon teki sille sitten mitä tahansa.Jos joku tietää niin kertokaa miten alusta saadaan myös päivitettyä tähän päivään.
     
  13. REV 600 h.o

    REV 600 h.o Rev 600 SDi X


    Ei ainakaan ittellä oo hirveitä ongelmia ton alustan kanssa omat iskarit "päivitetty" Roitemassa ja hyvin toimii. Jos olen oikein ymmärtänyt niin ongelma on lähinnä ns. pienillä/kevyillä kuskeilla. Ittellä pituutta 192cm. ja painoa n.110kg jolloin painopiste siirtyy enemmän taakse ja ehkä se tekee homman helpommaksi tosin en myöskään omaa mitään ;D KISAKUSKIN ;D ajotaitoa joten johtusko toimivuus hitaudesta :-\ Noh oli miten oli itse ainakin olen pirun tyytyväinen nykyiseen majavahäntään ja merkki ei vaihdu jatkossakaan mihinkään ;)
     
  14. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    minulla just kaveri laittoi tuollaisen 2003 600 revin ja tykkäsi kyllä pirusti. pituutta jepellä on 197cm ja painoa riitävästi, ettei tarvi enää neuvolassa punnita. :)
    voi tiety olla sitäkin että kyseessä on ensimmäinen kelkka, mutta jotenkin uskon että tuo 2003kin revi pelaa pidemmällä ja painavammalla kuskilla paremmin? hälläkään ei varmaan vielä vauhti ole ihan vielä kohdillaan, muta selviääpä tuo.
     
  15. GadeX

    GadeX 600 RMK 144" -13

    Fania,

    Jenkeistähän löytyy tähän valmiskin palikka majavanhännän poistoon nimeltä Tail Jack:

    http://www.industriesjack.com/1enprod2k.htm

    En kyllä tiedä kaunistuuko se siitä ::)

    GadeX
     
  16. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    onhan tuo vähän.. ;D
    olisi vain kiva tietää nyt ihan yhteenvetona asiasta tuntevalta että miten tuo vakio perä on huono ja miten tuo ajoasento muuten käytännössä on huonompi kuin uudemmissa? itsekkin olen istunut ja todennut, muta metriäkkään en ole revillä ajanut. tuo tangon hilpeiden vaihto oli vain olettamus että menisi parempaan suuntaan, kun alkuperäinen oli kuin kyykän selässä istuisi.

    ja tuo alusta. revillä.. sanoikin että ei kanna. onko muilla vastaavia kokemuksia? ja onko joku sellainen jolla olisi ollut 03 ja 04 REV? osaisi sanoa kuinka paljon parempaan suuntaan on menty ja mitä huonoa on jäänyt vielä 2004kin.

    puidaan nyt oikein kunnolla! :)
     
  17. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Ajoasento on kelkassa mielestäni mahtava.Suht loivassa patikossa kelkan ajettavuus on todella hyvä mutta kun patti alkaa kasvaa ja vauhti nousta alkaa ongelmat peräpäässä.En tiedä mikä siellä peräpäässä hakkaa ja onko ongelma kaikissa tämän mallisissa kelkoissa kun en ole kuin yhtä ajanut.Ne ketkä ovat enemmän kelkkailleet sanovat ongelman olevan tyypillistä -03 mallille.Kolinan lisäksi patikossa peräpää hyppii kuin aropupu ei pysy vauhdissa mukana.Se on tosiasia että harva sitä omaa kelkkaa haukkuu vaikka olisikin huono.
     
  18. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    saiko tuon pomppimisen aisoihin lisäämällä paluuvaimennusta vai oliko se joku mysteeri mitä ei shimmeillä korjata? omaan makuun se ainakin tuntui istumaasennossa makaavan liikaa käsillä , mutta pitää käydä kokeilemassa sitä kaverin peliä hiihtolomalla nin osaa paremmin sanoa.
     
  19. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Itselläni ei tuota kelkkaa ole joten en ole säätöihin perehtynyt.Olen ainoastaan ajanut sillä.Viisaammat ja kokeneemmat vaan sano ettei sitä saa kuntoon teki sille sitten mitä tahansa.Mutta kertokoon muut lisää jos tietävät.Enkä väitä että olen oikeassa vaan kerron vaan oman mielipiteeni/kokemukseni ja mitä muut ovat minulle kertoneet.Suosittelen kuitenkin kokeilemaan ennen ostamista niin sittenhän se selviää.
     
  20. REV 600 h.o

    REV 600 h.o Rev 600 SDi X

    Moi! Palataanpa viellä aiheeseen. Mulla on sarvikossa 10cm. korotuspala ja se on ihan ehdoton varuste pitkälle kuskille. Meikäläinen ainakin joutuu istumaan Revissä ihan penkin takaosassa jolloin paino siirtyy taaemmas. Edellinen kelkka oli 583 MXZ hyvillä iskareilla mutta ei ikinä enää tule mulle ns. selällään ajettavaa mallia. Revissä on patissa huomattavasti helpompi ison kuskin ottaa jaloilla vastaan iskuja mutta toki näähän on makuasioita. Myönnän toki sen etten ole mikään kisakuski mutta eikos pääasia ole että on kivaa ja kyll meikäläinen ainakin saa reitillä ihan kivan pikku hien päälle ja heitetään viellä et ei nyt sentään ihan joka jäppinen musta ohi mee ;D ;D Mä oon leikannu majavahännän läpästä 6cm siivun pois ja mulla ainakin se toimii ihan hienosti.
     

Suosittele tätä sivua