Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Kimurantti, 17/12/11.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Nytron runkoa en, RXn rungon kyllä. Eikä siihen tarvittuu kuin 20km.

    Mutta, sekin meni siihen luonnolliseen piikkiin, eli alustan piti olla shimmattu hyväksi, mutta mutta. Vähäsen reippaammin kun alkoi syöttämään niin pohjasihan se eka pattiin oikein huolella ja sillä selvä. Keskirunko taittui. Huvottavaa siinä oli se, että se meni patissa mistä oletin voivani ajaa yli ilman mitään ihmeenpää hässäkkää. Eli, ei ole kyse mistään kuplavolkkaripatista, korkeintaan 20cm terävähkö patti. Vauhtia oli sen mitä GT ehti 300m matkalla kiihtyä. Otin elämäni takakorkean silloin, mutta onneksi kelkka pysyi pystyssä.

    Nytro kesti paremmin kuin edellinen Lynxini, siinä PPSn keskituki tuppasi antamaan periksi, ja kerran eturunko vääntyi ojanylityksess.
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Hah, eihän nuo nytrot hullummin imuta pattia vs. tuo viimenen doo ;D
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ekaa kertaa kuulen että liukurungot tai alustan pukit ei kestäs. Oliko sulla vakiokepit tai oliko shimmattu reippaaseen etenemiseen?
    Onhan täällä foorumilla muutama hurja kirjottanu että PPS porsii, IQRR ei kestä reittiajoa jne mutta taitaa olla kyse siitä että kaiken saa rikki kun oikeen yrittää. Mikähän siinä on että se eturunko/ripustukset ei kestä missään kelkassa ajaa täysillä vastapenkkaan ::)
    Minä en osaa enskaa ajaa, mun ajoihin Nytro soveltuu hyvin, en osaa sanoa mimmonen värkki on vakiona kun alusta asti ollu 4xWP, 44mm harsku ja SLT:t alla.
    Pahimmassa patikossa norsun painosella Nytrolla on pakko löysätä kun kunto loppuu kuskilta ja varsinkin nykysin kun toinen kinttu on mallia keskitysleiri.
    Mutta jos nuita 08 Nytrojen ominaisuuksia(eturunko,alapallot,ohjausakseli,rele) ei korjaa niin paska vehe, elä osta. Mutta esim 09SE>> mallissa on vakiona jo hyvät kepit jokka saa makeisiin säätöihin.
     
  4. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Mistä ihanoikeesti oot keskirungon saanut vääntyyn. Joku muu kyllä pettäny. Se on tuon rungon kestävin osa.
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Jonkin verran oon vectoorin perässä ajanut ja kovaa se menee mutta en tiedä ojanylityksiä yms. kun en kerkee perään kattomaan ;D vectoorillahan oli se jatkettu versio.
    Erään toisen henkilön nytron perässä ajanut aika monta reissua ja todella kovavauhtisia reittejä ja voin sanoa että järjetöntä vauhtia. Niissä vauhdeissa väkisellä hajoaa kalustoa kun tulee oho tilanteita. En sanoisi kelkan syyksi kun paljon pienemmissä nopeuksissa on minun nippusiteillä parsittu pps:ää ja xr-s skiiton alustaakin. Eikös noihin tukivarsiin tullut joku parannettu versio ja eipä tuossa toisen omistajan nytrossa ole vissiin niiden kanssa ollut ongelmia kuin kerran ja sekin tais mennä kerrasta?
     
  6. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ja sanottakoon vielä: jäiseen sikapatikkoon, ahkeraan puunkiertoon on paremmin soveltuvia vehkeitä.
    Tämmöstäkin oon kuullu; kun vehkeestä otetaan kaikki irti niin Giantissa oli kylkiposki paskana ja lunta vartsu täynnä, aja siinä sitte kisaa.
    ;D
     
  7. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Toisilla kun ei kestä mursunnahkainen persekkään ;D ;D
     
  8. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    toisin sanoen,mikään vakiokelkka ei sovellu sellaisenaan tehasasetuksilla oikeaan patikon ajamiseen.
    säädöt on kaikissa vakioissa jonkinlaisia kompromissejä,toisessa vaakakupissa mukavuus ja toisessa kustannustehokkuus.

    joka vehkeestä hajoaa runko jos jaksaa hakkuuttaa alustan pohjaanlyötikumeja vasten tarpeeksi ahkerasti.
     
  9. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Pakkohan tehtaiden on kompromissejä tehdä. Kelkan ku hakee kaupasta niin se pitää sopia lähtökohtaisesti kaikille. Jos nuo rakennettais äärettömään patikkohakkuuseen niin mitenkä niillä sit ajaisit mukavasti kahville ja takas..tai toisinpäin. Pelkästään kuskien painoerot tekee jo mahdottomaksi rakentaa kaikille sopivat säädöt.
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    No, en ole varma puhutaanko me samasta kohdasta. Se taittui siitä telatunnelin etuosasta, heti sen jälkeen mihin keulan valualumiinilevyt loppuu. Samassa tärskyssä "kuoli" se sähkö-Öhläri.
     
  11. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Juu,se se on. Hyvin oot pistelly. Konehan tukee etu ja keskirunkoon ja delta jäykistää molemmat nippuun. Runkorakenteena erittäin kestävä mutta, kyllähän ne kaikki hajalle saa ;D ;D
     
  12. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Miksihän ei kestä ???
     
  13. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Omassa -08:ssa öölinssit liki uudesta saakka. Eturunko vahvistettu -09 mallin mukaan. Etupukki kesti melkein 7000 km. Nyt alla uusi SE-mallinen pukki.(miksiköhän siinä on kaksi rajoitinhihnaa kun vanhassa vain yksi?) Siinä suurimmat hajoamiset. Toki liuut joskus sulaa ihmeellisesti, mutta 135 mm pyörät kuulemma auttaa...
     
  14. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Mulla on vakiot Motorman shimmeillä. En ole päässyt vielä testaamaan.
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Öhlinseillä ajoin Nytrolla.
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Mulle ois varmaan tullut keväällä paremmat iskarit apexiin kun kauppoja tehtiin mutta kun möivät ei oota... Koekaniiksi en lähde ellei puoli-ilmaiseksi anneta. Ajellaa noilla mitä on ja eiköhän meikän törräyksiin riitä nuokin.
     
  17. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Jos pukit ja liukurungot paukkuu niin kannattaa varata aika iskarinsäätöön. Auttaa se sitten runkoakin. Jos pahasti pohjailee, niin aina löytyy "sulake" oli merkki mikä tahansa. Ja mikä vielä oleellisempaa, ajetaan niiden säätöjen mukaan.

    Crossicatissa mulla oli alkuun säädöt, jotka ei suostuneet pohjaamaan vaikka hyppäytti vastapattiin, mutta ei niillä sikakaan reittiajoa jaksanu ajaa kun ei mitään joustoakaan ollu. Mielestäni kokonaisuuden kannalta paras kompromissi on alusta, jolla pystyt ajamaan lähes aina "täysillä" mutta aivan pahimpiin paikkoihin pitää hiljentää, ettei pohjaile liian rajusti (kevyemmät pohjaamiset on ok alustalle jossa on pohjaamista varten kumit). Eli niin pehmeä alusta kuin mahdollista. Täytyy sanoa, että alustan mekaaninen progressio auttaa asiaa paljon, mutta iskarin säädöilläkin saa ihmeitä aikaan, kun on oikeasti osaava tekijä. Catiskan kelkassa oli poikkeuksellisen hyvät säädöt. Joskin, alkoi siinäkin astinlautojen niittaukset pehmenemään :)
     
  18. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    XtX: alla sama juttu. Mutta tippuu perse 10-15cm kuin rätti ja junttaa kiinni hyvin lyhyellä matkaa.
    Ei ollenkaan "pehmee/ hidastava hissi" koko iskarin jousto matkalla.
    En ehkä osannu selittää mitä halusin taikka men pieleen.
    Mutta +7 lämmöissä, pehmeessä loskassa oli hyvät.

    Minä ajan kuin apina, mutten niin kovaa ;D
     
  19. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Katos, niin taisikin olla, itse olin kultaisesti jo unohtanut... Mutta, runko oli ehjä, vain niittejä olisi pitänyt vaihtaa.
     
  20. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Voin tunnustaa !

    06 bad boysta takarunko pullahti ulospäin ja eturunko, se valumötikkä ni tukivarsi repes irti ;D

    edit: mut sillo olin nuori ja ajettii täyzii eli ei ihan normikäytöllä ollu.

    [​IMG]
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua