Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Kimurantti, 17/12/11.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Onko nämä meidän kylän reitit erityisesti Yammun runkojen tuhoamiseen suunniteltuja ;D
     
  2. VäiS

    VäiS Sidewinder M-tx

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ne on sitten samanlaisia reittejä kun meilläpäin. ;D
    On nytrostakin menny eturunkoja kumpaakin mallia 08 - 11.
    Alustaa on muutenkin parsittu sekä etu/takapukkia.
    Taka-akseli näissä tahtoo olla heikkolenkki.
     
  3. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ittekin oon varsinainen ojanreuna magneetti mutta yhen eturungon ja takarungon oon saanu vasta tuhottua. Toi keskirunkohan on ainakin 03 malleissa 3mm alumeetiä ni ei sitä saa paskaksi sitteen millään. Niitit hajoo ennenku antautuu! Proactionin etupukin saa paskaksi paikallallaan hypellessä,vaan ei kauan ;) Nyttemmin ollaan otettu tuo proactionin geometria virheet oikein sydämmen asiaksi ja pyritään tuomaan korjaus tuotapikaa maailmalle(rahaa vastaan tietenkin)!! ja niiden muutossarjojen muodossa(edelleen rahasta kysymys) ;D ;D . Aika harvassa laitteessa kuitenkin takajousituksen ominaisuudet loppunut keskenkaiken??? Oikeesti?
     
  4. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Missä pottukuopassa olet asunut jos et ole kuullut että liukurungot ja pukit särkyy Nytroissa? Kainuussa niitä paukkuu enemmän kuin prikaatilla papatteja! Vakioiskarit oli simmitetty omaan makuun sopivaksi ja niitten puolesta ei kosla särkynyt. Vectorista ja Ragesta rungot lähti nitkumaan poikki penkin alta, keskipala halki ja siitä sitten pikkuhiljaa myös astinlaudat. Nytrosta myös, mutta hieman taaempaa. Vectorissa oli hyvät wp:t ympäriinsä ja Ragessa sähkö-öhläri ja ilmafoxit. Enkä ole mikään kisakuski ja vauhdit ei ole mitään kisamiehen vauhteja, olen ehkä ylipainoinen mutta iskarit simmitetty myös sitä myöten. Nytro oli todellinen pettymys, varsinkin sen jälkeen kun mittariin kilahti eka kauden jälkeen se 6000km niin joka paikka oli paperia. Ja älkää ulvoko, huolsin kyllä kelkkaa noille kilometreille sen minkä kerkesin eikä se kestävyys ollut siitäkään kiinni.
     
  5. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    No onhan tuossa ko yhelle miehelle vastusta ;D
    Siltikään en vertais Nytron alustaa esim BB:n proactioniin tai Ragen monoon.
    Mistä kohtaa liukurungot on porsinu Nytrossa?
    Ihan mielenkiinnosta, mikä on tulevan kauden kelekka?
     
  6. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ei niitä voi verratakaan. Silti noista kolmesta se Nytron alusta oli kuitenkin ongelmallisin ja vikaherkin (minulla). Liukurungot katkiaa etupukin kiinnityksen ja pohjaanlyöntikumien välimaastosta. Vahvikkeet (jamahan omat) joka reissun jälkeen poikki, omat tekeleet sitten kestikin paremmin. Aloinkin jo epäillä että tonnin ylihintaa vehkeestä tyhmyyksissäni Kaenuussa maksaneena, sain sillä rahalla muittenkin Nytromiesten viat ostettua itselleni ;D. Ai milläkö ajan? -06 Renegade tuli pyörään vaihdossa kesällä niin sillä mennään tämä alkukausi ainakin kun sadan kilometrin testiajeluitten perusteella on ehjä kampe. Riski että kone leipoo on luonnollisesti suuri mutta näitten yamahavuosien ja jatkuvien miggilangan sulattelujen ja alustojen eestaas runk.....n jälkeen koneitten korjaaminen tuntuu huomattavasti mielekkäämmältä ;D. Mutta eiköhän se tonne Catin Xf800 suuntaan mieli vedä jahka kunnolla kausi starttaa..
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Elä vectoori rassaa takuunalaisia kamppeita turhaan, toki onhan se hätä viikonloppuina yleensä saada peli alle :-[ yleensä se murphyn laki että hätä on suurin kun apu pienin pitänee kutinsa. Oisko yhtään liukurunkovahinkoa vältetty jos alusta ois ollut mallia lyhyt? En nyt muista oliko nytrorilla liukurunkojen kanssa häslinkiä?? Siinä on nytro kestotestissä ;D ;D ;D
     
  8. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Oli sillä vissiin menny hanskaan lunta ku niin ravisteli ;D ;D ;D
     
  9. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ei omaa kokemusta lyhyistä, toverilla lyhyt -09 ja liukurungot halki samasta kohtaa ja Vuattowaaralle möin liukurungot (lahjoitin) kun taitaa silläkin olla jo hiushalkeemia tai muuten vain pelko persiessä kun rapsahteli vahvikkeet jo rikki.. Äläkä gizmo höystä, tiedät tarinan miksi takuuvehkeitä joutuu täälläpäin rassailemaan itse :D
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Totally OT: Lukekoon ken haluaa
    Häh ite en roplaa takuuvehkeitä takuuasioissa (sen takia tuon ostinkin kun ei jaksa eikä kehtaa miggilankaa turrata), sellaisissakin on "takuu" toiminut missä on tehtaan takuu päättynyt jo edellisellä omistajalla. Nytrorinkin kelkka on muistaakseni parsittu aikalailla liikkeellä? Taitaa olla ne yammun vahvikkeet ilmiantajia vaan sille että kohta napsahtaa, melko surkeat ne vahvikkeet kyllä oli monossa ja samantyyliset taitaa olla kaikisssa yammuissa nykyään :-[ ? (apexissakin)
    Sinun hommista en tiedä (tai oon nollannut muistin liian hyvin) miten on mennyt mikäkin mutta mulle on palvelu pelannut toistaiseksi 10p arvoisesti ja vaihdan liikettä heti jos ei toimi ja jos on maahantuojasta kiinni niin onhan siellä samassa liikkeessä se toinen merkki....
     
  11. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ei kannata ottaa liika vakavasti, mutta kyllä kuulostaa oudolta että sulla hajoaa kaikki kelkat tuollee. En minäkään ole kuullu että Nytrosta liukurungot katkeaa, etupukista joku taisi mainita, mutta muistaakseni siihen suuntaan että kesti ihmeen pitkään. Etupukki se taitaa kaikissa hajota ennemmin tai myöhemmin.

    Ootko varma ettei jousitus pohjaile koko ajan? Jos se esim pohjailee koko ajan kevyesti niin se ei välttämäti tunnu pahalta mutta takuuvarmasti paikat hajoaa nopeammin kuin normaalisti.
     
  12. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Olen siis tuholainen ;D. Mitäpä sanomisianne vakavasti ottamaan, kerroin vain omakohtaisia kokemuksia ko. kelkasta.. Ja iskarit ei tainnut koko aikaa pohjata, mikäli sikäli jotain olen oppinut jousituksen toiminnasta 20 kelkkailuvuodessa. Tietysti "kestäähän" se kelkka paremmin jos kauden aikana ei ajele kuin muutaman tonnin ja minä ajan sen kuusi. Sehän tekee jo kolme kautta vastaan minun yksi kausi, ja vikojen määrä kun on vakio niin minun kauden viat jaettuna kolmeen kauteen saadaan kait sitten aika kestävä kelkka? Mene ja tiedä, mutta minun mielestäni on ollut Yamahalta säälittävä kyhäelmä, muka reittipommitukseen soveltuva telakikkare, tuo Nytro.. Poistuu arvostelemasta omistamaansa OMAA kelkkaa muualle.. :)
     
  13. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Mulla on jäänyt pari maksimakasiinin antamaa lippistä ylimääräiseksi (takuuremonttihiellä ja rasvalla maustettuna). Haje pois ja lopeta se lipominen ;)
     
  14. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Kiitos, taian käyä hakkeen 11-etec-RE-600, koittaan sitten jännätä sen kans... kuhan ei sattus maanantai versio vaikka ohan siinä viel takkuutaki.
     
  15. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Mielestäni olet järkevä mies :)
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Eiköhän ne parhaimmat kamppeet tosiaan siihen puunkieroon ja kunnon hiki hatussa ajamiseen ole skiitun xr-s ja re lyne ja xr-s olisi se oma valinta moiseen hommaan. Voin sanoa tuosta vectoorista että ei se minun mielestä ole mikään täystuho aika kaukana siitä mitä olen täälläpäin noita hurjia nähnyt ja kovasti on hipistelllyt yammun alustoja noina aikoina mitä olen vierestä kuunnellut... Vectoreista itellä mennyt koko pro-active alusta siis kaikki osat, monon liukurungot vahvikkeineen ja eturungon puolikas mutta silloin meinas mennä ranteetkin kun oli sen verran makia hyppy montun pohjalle...
     
  17. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Tätä topikkia kun luki, niin kyllä täällä porukka kelkkailee reitillä kypärännaru melko tiukalla, kun lukee noita vaurioita, mitä on saatu aikaiseksi kelkoille ;D Eipä ole ihme miksi tietynmallisten kelkkojen vakuutusmaksutkin ovat aika muhkeat ::) No onneksi touringilla turraaminen on halpaa kuin makkara ja ei otsasuonikaan pullistu.
     
  18. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Eipä ole tohtinut kaskolla maksatella vaurioita mitkä johtuu laitteen heikkoudesta. Elämäni aikana kerran kaskosta saanut 600 euroa eli minua et voi syyttää vakuutusmaksujen suuruudesta.
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Minua taas voi kolmesta kerrasta syyttää viime talvelta, sillä hommasinkin sellaisen peli että pitää polvihollilta tourinkia ajaa ;D Eipä noita vahinkoja ole aikaisemmin sattunut ja toivottavasti ei satu enää ikinä... :-[
     
  20. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä


    Toisilla vaan mikään ei kestä ja monesti syy kuulostaa olevan se että kampe ei vaan miellytä, sillä sitten pieksetään menemään kuin heikkopäinen niin hyvä syy laittaa eri lelu alle.
    Ajotyylinä tuo "läpiajo" tahtoo olla kalustolle melkoisen rasittavaa, kuskilla jos kunto ei kestä tehdä töitä kelkan päällä niin minkäs sille mahtaa.
    Hups, taisi olla "vetomiehille" tarkoitettu keskustelu,.. :eek:
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua