Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Kimurantti, 17/12/11.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jones-

    jones- Nytro SE

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Kyllä Nytro on mukava reitti/retkikelkka. Jos pitää ajaa kelloa vastaan mutkasta pattimerta, niin siihen käy paremmin vaikka x-rs tahi rave re. Omalla oon ajanu about 2500kilsaa ja perille ollaan aina päästy. Jos pelimerkkejä olis ostaa uus kelkka se olis tod.näkösesti joko Nytro tai AC:n F 1100.

    Kestävyydestä, kerhon reissuilla suurin osa on BRP:n tuotteita ja ei ole tarttenut niitäkään hinata kertaakaan pois. Netissä asiat monesti pikkasen kärjistyy.
     
  2. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Viime vuonna ajoin PKE:n Nytron ja sen jälkeen ei kyllä tartte katsella BRP:n suuntaan. Kyllä Nytro on hyvä kelkka oikeissa säädöissä. Nyt pitäisi olla itselläkin samat shimmit alla :)
     
  3. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ei minua kiinnosta pieksää vehjettä millä ei ole mukava ajaa, jätän ennemmin ajamatta ja hommaa pelin mikä kiinnostaa. Nyt en oikein ymmärrä tuota sinun vertausta ;D, kuinka ihminen joka ei jaksa tehdä kelkan selässä töitä, ajaisi ylipäätään niin kovaa että saisi kalustoa rikki? Jos nyt sitä etes meinasit? Ei katkipoikki oleva ukko montaa pattia tai ojaa läpi "keventämättä" tössäyttele. Mulla on ollut tapana kertoa totuus omakohtaisista kokemuksista jonkun merkin tai mallin kanssa. Ei ole ollut tapana kehua vehjettä jos se oikeasti on tuntunut huonolta tai on ollut oikeasti MIELESTÄNI kaikkea muuta kuin hyvä. Kehuakin toki osaan mutta Nytrossa ei ollut muuta hyvää kuin se Skidoon lasista tehty korkeampi tuulilasi ja moottori ;D
     
  4. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Joo näinpä se on että et sinä mahdottomasti muuta ole kehunut nyt jo entisenä yamahamiehenä kuin moottoreita ;D surutta oot kertonut asiat yhtään kiertämättä toisaaltaan mitäpä niitä kiertämään ja johan nuo työkaverit nauroi toissakaudella hitsisulkeisille alkutalvesta ;D taispa vectoori pelastaa silloinkin kertaalleen välilinkulla ;)
     
  5. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Taitaa olla Petrin kelkassa muutakin spesiaalia kuin pelkät shimmit, siis ajettuvuuteen vaikuttavia... ;)
     
  6. Viper MCX

    Viper MCX SR Viper L-TX MCX. Warrior GT MCX. KG700.

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    En tiedä mitä muuta siinä on, mutta mukavin kelkka ajaa, millä itse olen koskaan ajellut !
    tuli koeajettua bomban -11 malleja viime talvena.
    Huomattavasti paremmat muistot PKE kelkasta !
    Omaan on paljon laitettavaa ennen, kun ollaan edes lähellä samaa viivaa :(
     
  7. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    RX taikka Apexia tuskin saa pattiin sopivaksi kunnolla koskaan. Paino ja alustat tulee auttamatta vastaan. Kuuluisa lainaus eräältä jo pois kuvioista olevalta Jammu-mieheltä: "ei niitä ole tuommoiseen tehty!" Nytroista en muuta tiedä kuin etupukkien hajoamisia.

    MUTTA jos seurailee kisahommia, niin eipä siellä sinisiä kelkkoja juurikaan näy kuin turboina kiihareiden varikoilla... Varmaankin vihje jostain.

    Ike
     
  8. TKai

    TKai 600 RE '17 & '15

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Itsellä syksyllä 2009 ostettu SE, jonka pohjalta muutama kommentti tähän soppaan. En ole mikään kisakuski mutta ei kuulu tyyliin sääliä kelkkaa.

    Kun totuttelin kelkkaan, niin ensimmäisten muutaman sadan km jälkeen napsahti etupukki poikki. Vakiokepit on ihan ok mutta niillä vakiosimmeillä ei kyllä tee yhtään mitään kovassa ajossa. Eipä mitään, sitten laitettiin simmitykset kohdalleen, eikä paikkoja ole tämän jälkeen hajonnut ja alla on kestänyt hitsattu pukki (uusi pukki ollut varalla).

    Viime talvena väänsin eturungon huhtikuussa Kuusamossa kun oli niin vitusti vettä ojassa, etten nähnyt siellä lymyillyttä seinämää johon kelkka tapasi...vauhtia ei ollut kuin nimeksi, koska pysähdyin juuri ennen lätäkköä. Paha sanoa olisiko joku toinen kelkka säilynyt ilman vaurioita ko. tilanteessa. Ajon lopettavia ongelmia on ollut tähän saakka tuo heti alussa katkennut pukki, muuten on ollut aika huoletonta menoa.

    Säädöt ajoa myöten, niin tuntuuhan tuokin jotain kestävän. Itse olen ollut kelkkaan tyytyväinen, ihan passeli tuota on viedä kun on säädöissään. Painoa tietty voisi olla vähemmän mutta ei tuo mikään ongelma ole kun ei kilpaa ajeta.
     
  9. TrplMax

    TrplMax Kelkka myyty :(

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Aamen.
    Sama kun vertaisi vaikkapa Nissan Skylineä ja Ässä-mersua.
    Omalla tavallaan molemmat hyviä, mutta ei niitä ole tehty samanlaiseen käyttöön vaikka kummallakin voi käydä piimäpurkin ostamassa Prismasta.
     
  10. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Nyt minä en ymmärrä, Yami on kelkka ja S-Mursu on auto, mikä tuo Nissani on :-X ;D Sori off topic erittäin raskassarjan aiheessa joka on kelkan painon puolesta jokseenkin tuttua myös minulle vaikka eri merkillä ajankin reitillä turistivauhtia, toki noitakinon jopa kiihareiden baanallakin, ei pelkästään varikolla kuten Ike huolimattomasti väittää tbo-Yameista. ;)
     
  11. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Melko varmasti kestää Yamaha reitti rynkytyksenkin jos reitillä ajellaan turvallisia nopeuksia (tuli mieleen vain kun alettiin miettimään täällä jo noita kilpailuhommia) eikä siten, että vastaantulevat ja etenkin mutkissa vastaantulevat saavat väistellä hulluja penkan puolelle kun tullaan ilmalennossa sivuttain mutkia läpi. Ei muuta kuin poliiseja tutkien kanssa lisää reiteille, niin alkavat kelkatkin kestämään paremmin ;)
     
  12. Rollu

    Rollu Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Itse meinaan osallistua Enduro kisoihin tänä talvena, saa nähdä sitten miten Phazer FX -07 vakio kelkka kestää.. ;D
     
  13. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Jos ei kestä niin hajoaa ;D
     
  14. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Vakioiskarit?
     
  15. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Kajaanin kovin A luokan kisakuski purolasta kehuu jo täällä itseään ;D ;D ;D. Hattua nostan sun pitkille reissuille ja kokemuksellesi paljojen ajokílometrien johdosta nelari yamahoista, mutta eläs nyt kuitenkaan ihan yli mene itsekehussa :) Toiseksi lujaa voi ajaa monella tavalla silleen että perilläkin laitteet ehjänä ja sillä tavalla että ne on ennen purolan tb:n poikki :) Itse POTTUNA en kuitenkaan kuulu niihin joilla ajokunto/ajotaito ja kyttyräselkä edes riitäisi reippaaseen vauhtiin, vaikka ajovuosia on takana. Vectoorin yhden talven ajokilometritkin kyllä vastaa minun 5 talven ajokilometrejä joten ymmärrän hänen kommenttejaankin. Jokainen tietenkin valitsee sellaisen kelkan mikä ajotyylilleen sopivin ja vähä vikaisin laite.
     
  16. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Eikai minun mielestä vectoori kehunu mitään, kertoi vain totuuden nytrosta jos ajaa KOVAA reitti-rynkytystä. ;D
    (ei oo muuten montaa valitusta nytron alustan rikkoontumisesta kuulunu yleensä, eli siinä mielessä jamahaha on parantanut, ennenhän se oli fakta että jammun alusta hajoaa, ajoi miten ajoi...)
    ((ja huhupuheiden mukaan joskus on PPS-alustakin hajonnut, joten poikkeukset vahvistaa säännön.... ;D)
     
  17. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    vectoori, kuinka lujasti pittää ajaa että nytro hajoaa yhtä monesti ku sulla?
     
  18. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Joo, vakiot on. Edessä Foxeissa tosin pienet ite tehdyt lisäilmasäiliöt, ja vakiota enemmän ohivuotoa herkkyyden lisäämiseksi. (mäntien reikiä isonnettu 1,5milliseksi, muistaakseni...)
    Iskarit on shimmattu Motormanin kartalla ja Raivion Jarkon loppusilauksella. Öljyt ja typpi paineet jotain ihan muuta kun vakiona.
    Tämmöselle kuivapainoltaan n.80 kiloselle mukavan pintapehmeet, mutta kestää silti pohjaamatta ainakin mun fysiikalle (ja pääkopalle) riittävän hyvin pattiakin. Kerran pari talvessa ehkä pääsi pohjaan.
    Etupukissa ei saa olla esaria juuri mitään, mutta hakaneulat saa olla hardilla. Silloin ei keuli/nosta suksea mutkasta kiihdyttäessä jne.

    Reippaasti tulee laskettua menemään, mutta jossain aivan järkyttävässä patissa en yritäkään hakata kaasu pohjassa. Siitä kun en nauti, vaikka alla olisi ihan mikä vaan enskafööni tms. Ja kun on järki päässä, niin kalusto kestää. Kelloa vastaan ajavat reikäpäät on sitten oma lukunsa.

    Ps. pukit ja liukurungot on mulla kestänyt. Alatukivarren sain mutkalle viime talven ekalla reissulla, kun puuterissa reittiä avatessa löytyi kesällä keskelle tuttua reittiä ilmestynyt kivi... Oikaisin sen vanhan vääntyneen, ja vahvistin varmuuden vuoksi molemmat putkenpuolikkailla takimmaisten putkien alapuolelta.

    Todella tyytyväinen olen Nytroon ollut. Vakiosäädöissään aika kaukana oikeasta potentiaalistaan...
     
  19. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Ok, ei apua siinä tapauksessa. Omassa pöhlärit alla eikä tietoakaan säädöistä kun en ole päässyt ajamaan eikä liikekään ole niitä säätäny. Pelkästään laitettu alle. Meinasin vaan notta jos olis ollu jotain asetuksia mitä olis voinu suoriltaan kokeilla. Mutta..täytyy alkaa ite haeskelee, kyllä ne siitä muutaman talven aikan luulis löytyvän. :D
     
  20. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Saako Yamahasta reittirynkytykseen kestävää peliä

    Laitahan simmikartat ja muut muutokset talteen ja tarkasti koska ihan varmasti jos nytron ostan niin saat kertoa kaiken.... Sen verran hyviä kommentteja tullut tuosta pelistä.. Omasta mielestä tälläisestä voisi kelkkalehti tai se toinen tehdä oikeasti jutun lehteen vikuroivasta kelkasta parempi ammattilaisen silmin?
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua