sytytystulpat

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä ilecat, 10/2/06.

  1. Grazy

    Grazy Guest

    Eikös se kärkiväli pitäis olla 0.50mm? ??? :-\
     
  2. Supra-R

    Supra-R Ski Doo MXZ 600

    Siis tarkoitin että kärkiväli 0,5 ja solid type terminal. Eli kiinteellä päällä = ei häiriöitä
     
  3. Grazy

    Grazy Guest

    näinhän minä muistelinkin tuota kärkiväliä, mutta ko ei ollut varma vaan  :-\
    kiitoksia asian varmistamisesta :D
     
  4. Sk8er boi

    Sk8er boi Ski-Doo Freestyle -06 300cc

    Millasia tulpanhattuja tyypeillä on cobrissa..? itse kun hommasin Ultraan uudet Tulpat ja hatut, NGK BR9ES, ja hatun mallia en muista, mutta se mitä eri esitteet ja muut suosittaa kyseiseen malliin (muovi ngk), niin ongelmana on, että se ottaa johonkin lampun runkoon kai kun kuomu on kiinni, ja pari tulppaa jo mennyt poikki päästä, kun kelkka on vähän hypännyt jostain töyssystä.. muilla ollut vastaavaa ongelmaa..? olisi jo valmiina kumisetkin hatut, mutta ne on yhtä korkeat kun noi muovisetkin, ja ottaa myös siihen ajovalon runkoon kun pistää kuomun kiinni..
     
  5. polle700

    polle700 Well-Known Member

    itse olen ajellu kohta 10 vuotta kertaakaan en ole kärki välejä säätänyt vaan ollu mitä sattuu. Tulpat ostanut syksyllä ohje kirjan mukaan
    ja sillä satsilla menty talvi kerrallaan. Kannatttaisko sitä vikaa etsiä vaikka seos suhteesta ennen kuin tulpista.
     
  6. katti700

    katti700 arctic cat 700/91 mountaincat polaris 500xcsp/01

    onko kukaan kokeillut bossin kolmekärkitulppia kelkkaan. itsellä hajosi kilpa-autossa jatkuvasti ysitulpat mutta possi kesti, siksi kiinnostais josko joku olis kokeillut
     
  7. Supra-R

    Supra-R Ski Doo MXZ 600

    Laitoin Supraani (582hv 702NM)Bocshin iridiumit ja hyvin kestää kärjet, toisinkuin noissa rimpula kolmikärki seteissä.
     
  8. katti700

    katti700 arctic cat 700/91 mountaincat polaris 500xcsp/01

    it sellä oli ngk ysit ja lämpöarvo niissä kai oli väärä kasi kesti paremmin tulppa vain pimeni ilman näkyvää vikaa possilla tulpan vaihto rumpa loppui (141hp/170,9nm ja kentti poveria huikeasti ;) )
     
  9. Supra-R

    Supra-R Ski Doo MXZ 600


    Mulla oli catissa iridiumit Denso ja kertaakaan 3 talveen en vaihtranut
     
  10. hammasratas

    hammasratas Member

    Onko kukaan sulattanut mäntiä ???, vaihtamalla lämpöarvoltaan ysin tilalle kasin. Kelkkana XCR440, jossa tulpat eivät kestä muuta kuin täyskaasulla, vaikka kaasarit on "isolla rahalla" säädetty kohdilleen. ??? ::)
     
  11. katti700

    katti700 arctic cat 700/91 mountaincat polaris 500xcsp/01

    tuskimpa itse palolämpö muuttuu vaikka tulpan lämpöarvon muuttais kylmemmäksi joten ei mäntien pitäis sulaa. lämpöarvo vain ei mene samoin kaikilla tulpilla joten jos haluaa lämpöarvoltaan kylmemmän kannattaa kysyä myyjältä mikä arvo olis oikea
     
  12. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Niin, eipä sula jos vaihtaa kylmemmäksi, mutta voipi sulaa jos vaihtaa ysistä kasiin. Itse vaihdoin CR 8E:stä CR 9E:n. Entisisä ei ollu vikaa, mutta kolme tuhatta kilometriä takana.
     
  13. keijo

    keijo Guest

    mitkä tulupat 503 fööni rotaxiin? ärrälliset vai ilman ärriä olevat tulpat.
     
  14. kone

    kone Exciter -87 Okkeli 8000 -81

    Mulla oli 90-luvun alussa 80:ssä Mercuryssa (perämoottori) noita kolmikärkitulppia, joka kevät sai vaihtaa, kunnes vaihdoin kärjettömiin tulppiin, ei tarvinnut vaihtaa, ku joka toinen vuosi ja kävi paljon tasasemmin. Sittemmin 40:ssä Suzukissa oon ajellu kaks kesää aina samoilla tulpilla (NGK) ja aina loppusyksystä, kylmillä keleillä Suiza rupes aamusin yskiin, ei meinannu lähtee käyntiin, jos oli keli pakkasella. Nyt oon ajellu Exciterilla jo kaks talvee samoilla tulpilla (NGK) ja meinaan kokeilla vielä tän talven, josko toimii. Tosin, eihän mulla tuu paljookaan kilometerjä, tohon exliipperiin. Ajattelin vaan sitä, ettei ne tulpat ehkä paljoa kulu, mutta ne jotenkin hapettuu, ja alkaa tulee käyntihäiriöitä.
     
  15. tolavi

    tolavi Member

    Ärrä tulppa on resistanssitulppa eli siinä on häiriönpoisto ominaisuus.Moottorin kannalta molemmat käy.Naapurin kannalta ei.Elikkä jos ajat ärrättömillä tulpilla, voi naapureiden televisiot ja radiot saada pahojakin häiriöitä. :)
     
  16. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Tuo Musta Surma (merccu) on nirso noista tulpista ja jostain syystä ei pelaa kunnolla muilla kuin niillä pintapurkaustulpilla.
    Itsekin aikanaan kokeilin vaikka mitä tulppia kun en uskonu vaikka kaveri sanoi että laita suosiolla ne "oikeat" tulpat siihen.
    Nuo pintapurkaustulpat vaan oli niin kalliita etten ikinä raskinu ostaa niitä :p

    Ja ngk:ta ei muuten meikäläisen vehkeisiin laiteta ellei ole ihan pakko ::)
     
  17. uijui

    uijui Räksä

    ngk:t on paskoja ja kalliita. denson iridiumit ei hajoa millään. Ne on yksinkertaisesti parhaat tulpat johon olen törmännyt. Joutuu vaihtamaan
    kun usko menee, että voi toimia vielä.
     
  18. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    ne iridiumithan on sitten aivan uskomattoman halpoja vai ;)

    Kyllähän se tietenki srx miehelle tulee halvemmaksi, eikai niissä normaalitulpat kestäkään... niinko pitäis ::)
     
  19. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Porukka täällä kehuu kuinka kauan on ajanut samoilla tulpilla.. ::) Mä vaihdoin männä viikolla uudet tulpat, ihan toimivien tilalle. Jotenkin vaan kulku tuntui tukkoselta, vaihdon jälkeen kirkastui moottori ihan uudeksi. Eikä vanhoilla ollut ajettu kuin muutama sata.. :eek:
     
  20. Supra-R

    Supra-R Ski Doo MXZ 600

    -VÄHÄN REILUN 10 KIPALE. :eek:
     

Suosittele tätä sivua