Winha

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä nirppu988, 12/1/06.

  1. Finski

    Finski Well-Known Member

    saat söhöpostiisi kuvia, tosin ei kovin hyviä, mutta viikonloppuna otan valmiista kuvat 8)
     
  2. Fleimeri

    Fleimeri Member

    Ai saakeli, isälläni oli joskus vielä pari talvea sitten tuollanen. WANHA kunnon WINHA! ;D ko. kelkasta ollaan jo luovuttu mut väri ei vaihtunu....06 revi alla nykyään!! ;D
     
  3. Finski

    Finski Well-Known Member

    Nyt on kuvia Winhasta

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ei nyt ehkä komeimmalla tuulilasilla. Olkoon se vaikka nyt sitä thyyninkiä

    (Korjailin sulle nuo kuvat -maroach)
     
  4. Finski

    Finski Well-Known Member

    Eihän kenelläkää olisi sattunut jäämään ylimääräisiä Winha 550 etukynkkiä?? Tarkoitan akseleita, joihin raidetangot / sukset jousineen kiinnitetään.
     
  5. palmarkus

    palmarkus Active Member

    Mulla on tuollainen Winha 35 kohler koneella ja oon vaihtanut siihen stefat sekä laakerit koneeseen ja nyt ku piti laittaa käyntiin niin ei millään.Kaasari on walbro ja tällä sai aivan liikaa pensaa,joten hommasin lynx 250:sestä mikuni kaasarin ja siihen kuuluvan pumpun,mutta ei siltikään starttaa,kipinä on ja puristuksia kans,onko vinkkejä mikä vois olla vikana?
    Tein siihen oman imusarjan ja siihen letkunpätkä että sain mikunin kiinni ja nyt on noin 10cm matkaa kaasarilta imusarjaan,onko tällä mitään väliä,vai pitäiskö lähteö käyntiin? Koitan huomenna vaihtaa uudet tulpat,johdot ja tulpanhatut,mutta jos kellään on vinkkejä niin oisin kiitollinen.
    Niin,ja pensaa se ainakin saa ku eilen rupes pakoputkestakin valumaan.;) Ostin ite kelkan remonttikunnossa ja ei oo ikinä käynyt mun omistuksessa!
     
  6. palmarkus

    palmarkus Active Member

    Onko kellään vinkkejä?Nyt ku oon vaihtanut tulpat,johdot ja tulpanhatut on vieläkin sama homma,ei starttaa!
    Aivan ku pensaa ei tulis ollenkaan männän päälle vaan menis suoraan pakoputkesta ulos?!!
     
  7. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Kone saattaa olla täynnä bensaa; irrota tulpat, käännä kelkka kyljelleen ja nyi kaasu pohjassa muutama minuutti.
     
  8. ILVES-Joe

    ILVES-Joe ei enää kelkkaa...

    Ei löytynyt "Vihjeet" osastoa joten laitan tänne.

    Seinäjoella, Vaasantien Superkirppiksellä (Vaasantien Superkirppis, Vaasantie 5, p. 414 9000), omistaja Koivisto, sijaitsee Itikan risteyksestä Ylistaroon päin heti radan jälkeen.
    Siellä on myynnissä Winha 55 tai 54 (muistaakseni tuo numero) vihreä, 76 mallinen pitäisi oleman ja kunto oli todella hyvä, ei ollut kameraa mukana niin olisi muutkin saaneet ihmetellä sitä. Kelkan iän huomioon ottaen voisi sanoa että lähes uutta vastaavassa kunnossa.
    Moottorina oli 2 pyttyinen Kohler 338. Ainoa näkyvä puute oli tuulilasi.
    Hinta oli 1100 euroa (aika kova???) mutta tuolta on usein tavaraa saanut kun puolet on luvannut... tai ainakin on alettu keskustelemaan kaupoista.

    edit: tuolla edellisellä sivulla oli kuva samanlaisesta, Aapeli oli laittanut.
     
  9. Range

    Range Well-Known Member

    Vinkki palmarkukselle.
    Varmista ensimmäisenä että tankissa on tuoretta bensaa, jos kelkka seisonut vuosikausia, nykybensa ei taatusti syty. Bensan ollessa ok,eikä syty, kokeile seuraavaa. Jos kyseessä on kohleri kärjellisellä sytytysjärjestelmällä, niin varmista että magneetolta ensiöpiiristä sytytyspuolille tulevat johdot eivät ole menneet "ristiin"(koneessa muistaakseni kahdet kärjet). Nopeasti voit testata sitä kytkemällä tulpanjohdot toisinpäin, voi olla että pärähtää käyntiin, toivottavasti.
     
  10. palmarkus

    palmarkus Active Member

    Säädin kärjet ja nyt starttas,kiitos avusta ;D
     
  11. Winhisti

    Winhisti Member

    Minultakin sama kelkka löytyy, vm. 80 ja konepeitossa isot tekstit: "WINHA"
    Sen sijaan kyljistä merkit "530" ovat kuluneet pois, mutta tyyppikilpi kertoo paljon. Moottorina on Rotax 343, mutten tiedä kuinka lujaa menee, kun tela on niin huonokuntoinen niin kokeilu on aika kyseenalaista. Jarrut olen poistanut kokonaan, kun olivat niin rikki. Joskus, jos laittais rekkariin niin laittaa korjatut jarrut paikalleen...

    On valmistettu samaa kelkkaa samaan aikaan sekä Lynxinä, että Winhana.
     
  12. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Joo tuo on kanssa yksi mysteeri, kun sitä on valmistettu kahtena merkkinä. Minun teorian mukaan mallia 530 on valmistettu Winhana sen jälkeen, kun Lynxin valmistus siirtyi Rovaniemelle. Minulla on omassani kiinni muovitela (paloja tarvitsi muistaakseni 25.) Sellaisia saa muistaakseni Teo Lehtimäki Oy:ltä tilattua.
     
  13. janppa

    janppa Guest

    Laitahan Winhisti kuva foorumille omasta Winhastasi.

    Lynx 530, en tiedä tukeeko teoriaasi vai ei, mutta tuossa Winhassa lukee tyyppikilvessä Velsa.

    Löytyyköhän keneltäkään jotain Winhan esitettä tai muuta kirjallisuutta? Entäs löytyykö ehjää tuulilasia tuohon 530:seen, myös uusille männille voisi olla tarvetta tuohon 343 Rotaxiin? Joskus kyseltiin, niin oli muistaakseni aika tiukassa nuo 343:sen osat.
     
  14. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    http://www.teolehtimaki.fi/varaosaluettelot/lynx/

    Tuolta Lynx 1968-1990. Sieltä seikkailette Vuoteen 1980 ja sieltä löytyy Omasta Lynxistäni kuva ja varaosanumeroita.
     
  15. Dappercom

    Dappercom Winha 500 -71, Lynx Adventure 550 -07

  16. Pollari

    Pollari Guest

    1. kuva toimii, muuten sanoo Den sökta sidan kan ej hittas! :-X
     
  17. Dappercom

    Dappercom Winha 500 -71, Lynx Adventure 550 -07

    Niimpä näytti.. Oli koodissa pikku virhe. Nyt ainakin minulla toimii.
     
  18. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Nyt toimii. Hieno peli todellakin!
     
  19. Unatco

    Unatco Polaris fst -08

    kuinkas paljon tuollainen kohlerin 340 kone tuottaa heppoja? ihan piruuttaas haluaisin tietää..
     
  20. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    hmm.. jos 296cc sach tuottaa 20 heppaa niin kyllä se sen ainaki 25 konia laittaa laukkaan ;)
     

Suosittele tätä sivua