X-RS 800 136" touring mod.

Keskustelun 'Esittele kelkkasi' on aloittanut käyttäjä Ässä, 13/9/09.

  1. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    puota etupukki niihin alempiin reikiin, sitte jouvut varmaan kirraan mänttiä ettei mee holtittomaksi.

    jostai wp:t alle ni meno maistuu ! eikös sulla ollu joskus? ;D

    pakki oli ronkeli minunki revissä vaikka kone oli terveempi ku uutena. se tarvii oikeat kierrokset, olikohan 2300rpm niin siitä se nielas pakin vissii 90% kerroista.
    käytä töpselissä se, veikkaisin että se nakuttaa- muka.
     
  2. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Joo niinhän siellä on reiän paikat valmiina tunnelin sisäpuolella. Ymmärsin kyllä mitä jumikeijo tarkoitit ton suksipaineasian kanssa. Ja kyllähän toi ihan järkevältä kuullostaa. Ainoo on että tällä on kyllä vedetty reittiäkin aika sikana ja on ollu reitillä kunnon kestotestissä. Kestää kyllä, mutta vähän vois panostaa mukavuuteenkin välillä. Täysillä ajamiseen on hyvä jo nyt, mutta sitä ei pää ja terveys varmaan kestäis kovin pitkään. ;D

    Tais mulla joskus olla jotkut wp:t.. ;D Käsitin vaan että noi x-rs:n pumputkin pitäis olla ihan kohtuu hyvät tämmöseen sunnuntaikelkkailuun.

    Mulla on sit liian matalat kierrokset tyhjäkäynnillä kun tota pakkia on käyttänyt. täytyy koittaa jos pelais paremmin jollain ton suuntaisilla kierroksilla.

    Nakuttaa vai muka nakuttaa? ;D Ei varmaan tekis pahaa jos kattois kannen allekin tässä, mutta ei kai sitä viitti kesken parhaiden ajokelien? Se valo syttyy useimmiten pitkään kovaa ajettaessa esim levin reiteillä palo aika usein. Umpisessa ei taas suuremmin vilkkunut vaikka huudatin ihan tarpeeks. Täällä kotinurkissa ei ole ennen palanut kuin nyt tänään kylmäkäynnistyksen jälkeen muutaman minuutin. Mutta täytyy joskus ottaa kelkka kärryyn ja käyttää se töpselissä.


    Niin ja asiasta toiseen. Pitäiskö huolestua jos toi 800 vie reippaassa reittiajossa 165km matkalla vaan 7l enemmän kuin 2010 e-tekki re lynxi? ;D
     
  3. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    joo knocked engine, se on vaan herkällä se anturi.. ekkös laittanu sitä ohjeitten mukaan?

    ei tarvi huolestua syönnistä jos laitoit ne kaasarin hilutki ohjeitten mukaan 8)
     
  4. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Kaasarin hilut on ne, mitä oon jostain luotettavasta lähteestä kuullut... ;) Sille anturille en tehnyt yhtään mitään eli se on ihan normaalisti pultattu kiinni...
     
  5. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    laita vanhasta alatiivarista tms palanen siihen anturin ja kannen väliin niin asia kunnossa.

    -jos se valo siitä johtuu :-X melko varmaan.
     
  6. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Näin taidan tehdä. Ei mun korvilla ainakaan kuule että toi nakuttais niin sama kait se on sit vähän huijata sitä anturia. Katotaan kesällä sit kannen alle, jos tän talven pysyy kone nipussa.
     
  7. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    joo niin mulla oli ja samanlainen pannu mutta tiukempi alatiiviste eikä se mitään välittäny. sdi:ssä ainaki on vakiona joku silikooni siinä välissä.. sitte saa ajaa ysiykkösellä tai dieselillä ;D
     
  8. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Outo tuo pakkihommaki..itellä menee 1500rpm aina pakki päälle kun nappulaa hipasoo ja toisilla sammuu tuon tuostaki kun koittaa pakkia naputella ???

    Kuuluuko ässällä muuten kolinaa/kilinää tuosta lite kytkimestä?
     
  9. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Joo henkimaailman juttuja noi pakkihommat. Tosin paha lähtee kelkkaa syyttään kun on itse räpeltänyt sitä niin reilusti.

    Koko laite kilisee ja kolisee kun tärinöitä on alakierroksilla niin paljon. Mutta kytkimestä ei mun mielestä kuulu mitään. Itse tehdyt muovirullat variaattorissa meinaa kulua väljiksi akselilleen reilun 1000km ajon jälkeen ja ne kilisee, mutta ei siltä suunnalta muuta kuulu.
     
  10. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    tosta kytkimestä ruukaa tyhjäkäynnillä pientä raksalatusta kuuluakkin.

    Ja tota nappia tosiaan pitää painaa pohjassa koko sen ajan kun moottori kääntää suuntaa. Ja hieman kovemmat tyhjäkäynti kiekat tosiaan helpottaa asiaa huomattavasti.
     
  11. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Joo ja sitten varovasti ottaa muutenki sen pakin kanssa..ei kannata rynkyttää hirveästi..ottaa 2.n napit ihteensä aika herkästi.Itellä kanssa kuuluu joku ihme kolina eikä oikein tiiä että joko levettelis motin pöydälle vai onko vaan joku tärinästä aiheutuva..ja tuossa vehkeessä kun tuota metakkaa niin pirusti kieroksilla ettei oikein kuule että kuulooko sillon.
     
  12. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Muistahan lämmittää kone aina kunnolla, Wisecoissa nimittäin melkoset välykset.
     
  13. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Hienoja nää rotaksit.. ;D
    Mulla piti ihan helvetillistä kolinaa tyhjäkäynnillä se oma kone, oli se lämmin tai kylmä. Purin sen ja kaikki siellä oli kuten pitikin, että ei kannata pikkukolinoista huolestua.. Nytte ajossa pikkulohko h.o niin sama kolina kuuluu sieltäkin, mutta puolet pienempänä. Ja ne äänet ei kuulu kytkimestä, oon koittanu käyttää ilman sitäkin.
    Pakki on mennyt joka ainut kerta päälle 1200 tyhjäkäyntikierroksilta pelkästään sillä, että oon painanu napin pohjaan?
     
  14. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Mulla kolisee kaikki muu paitsi se rotaxi.. ;D Mutta täytyy kyllä todeta että hyvin on revi selvinnyt tästä talvesta. kilometrejä on jo kohta mun kahden talven normaalit kilometrit takana ja aika rumastikin on välillä käsketty tota. On käyty radalla, huudatettu kivikoissa ja kohellettu patikossa verenmaku suussa. Pakkia en onneksi tarvi kauheasti niin se ei ole ollut ongelma, mutta ohjausta pitäis saada kevennettyä ja alustaa vähän pintaherkemmäksi niin sit alkais oleen mun käyttöön aika täydellinen laitos. Nyt tuntuu vielä liian raskaalta, mutta toivottavasti paranee tässä joskus..
     
  15. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Tänään kävin purkamassa touringirevin atomeiks ja kasasin uudestaan. On se vaan hienosti kestänyt tän talven tähän mennessä ainakin. Ei löytynyt mitään hälyttävää nopealla tarkastuksella. Kasatessa porasin etupukille uudet kiinnitysreiät ja äkkiseltään vaikuttais paremmalta. Saa nähdä minkälainen on sit ajaa. Ketjukopassa oli ATF:ää kun ennen on ollut sekalisia vaihteistoöljyjä tai ketjukoteloöljyä. Jostain syystä näytti paljon paremmalta se pois valutettu öljy mitä aiemmin. Ei ollut yhtään vaahtoo ja kaikki metallisilppu oli nätisti mittatikun magneetissa kiinni joten ATF:llä jatketaan tästä eteenpäin...

    Huomenna pitää patentoida joku keksintö millä kallistuksenvakaajan saa nopeesti pois käytöstä ja yhtä nopeasti takaisin. kiinnostais ainakin kokeilla minkälaiseks toi menee ilman vakaajaa.

    Yhdelle 230-350 kytkimen jouselle olisi tarvetta jos jollain on ylimääräisenä. Daltonin jousi on mennyt muutamassa kuukaudessa romuks ja ei oo ainakaan vielä tullut uutta vaikka dynamo joe sitä lupailikin. Nyt on paikallaan 230-380 jousi, mutta olis vahva fiilis että sais olla lopusta löysempi...
     
  16. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Kävin testilenkillä.. Alustan pudotus oli aika loistava ratkaisu. Eilen laitoin vähän muovejakin paremmin kiinni niin nyt ei enää kolise lähellekään niin paljoo toi laitos.

    Ohjaus on just sopivan kevyt ja ohjaa tarkasti. Kaikki vetely ja ohjauksen raskaus on poissa. Nyt kun keli meni plussan puolelle, alkaa pitojakin oleen vähän ja kelkka tuntuu aina vaan paremmalta. :)

    Alkaa oleen leikkipaikkaa kotinurkissakin.. :)
    http://rapu.1g.fi/videot/vuoressa.avi


    Rokrok, radio rok!

    [​IMG]
     
  17. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Minkäs mittaset kepit sulla on keulassa?
     
  18. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    X-rs:n vakio iskarit. Näin yhtäkkiä arvattuna vois olla 46,5cm mutta ihan varmuudella en pysty sanoon. Suksipaine lisääntyi suksien vaihdon takia ja alustan jatkaminenkin vaikuttaa varmaan jotain.
     
  19. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    joo mulla tais olla 47cm ne WP:t mitkä oli renessä ja parani kyllä huomattavasti vakioon verraten ku puotti etupukin ja nuo pitkät iskarit :-* vilttorinteessä ajoki helpottu.
     
  20. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Ässän ei ihan niin työkelkkaprojekti. X-RS goes touringilaukkumodi

    Alko temppukerhoreissu lähestyyn ja kelkalla on vaan ajettu ilman murheita niin päätin sit tekasta variaattoriin uudet rullat kun noi muoviset kulu turhan nopeesti väljiks akselilleen ja alko pitään meteliä. Nyt olis tämmönen evo2 versio rullista. Saa nähdä miten käy näiden kanssa, mutta ei vaan kiinnosta maksaa brp:n hintoja eikä muistanu taas ajoissa tilata rapakon takaa niin jotain oli taas keksittävä. muoviset ilman tota holkkia kesti 1500km ja sen jälkeen alko heliseen, mutta toimi vielä kuitenkin.

    [​IMG]

    Sit isot pojat sano, että lapiot on sitä varten et näyttää huoltsikalla proolta niin pitihän semmonenkin laittaa tarakalle. Nyt näyttää proolta edes huoltsikan pihassa kun ajaessa ei ainakaan näytä. ;D

    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua