Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 21/12/05.

  1. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Sopiva pituushan riippuu käyttötarkotuksessa 345 ennemmän reittiä ja 365 ennemmän umpista, kumpikin kyllä menee ummella ja reitillä. Itse laittaisin ehkä 44mm harjalla ja kuviona ehkä backcountry. Ripsaw:ta en laittais sillä rahalla saa ihan oikeita mattojakin ::)

    Oil-Lite puslat Ulmer racingiltä, samalla kannattaa harkita kytkin kitin tilaamista.

    Ounaskone kittilässä korjannut ja shimmittänyt ainakin noita sähkö-öhläreitä.
     
  2. Sampza

    Sampza Summit 850 expert turbo

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Riippuen sun sijainnista niin myös tämä palvelee Öhläriä koskevissa asioissa: http://www.mp-racing.fi/ohlins-huoltopalvelu-i-37.html
     
  3. Casull

    Casull Well-Known Member

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Kiitos nopeista vastauksista! :)
    Mites tuon 44mm lapulla olevan maton kanssa, oon ymmärtänyt ettei se sopisi täysin vapaasti pyörimään vaan ottaa herkästi kiinni telatunnelin kattoon?

    Tuolla myyntiosiossa oli sopivan lähellä myytävänä aika tavalla kuvioltaan tuota blackcountrya muistuttava Camoplastin matto, http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=83112.msg747915#msg747915
    Olisiko tuo parempi kuin ripsaw sekalaiseen ajoon, pääasiassa kuitenki varmaan reitillä?
     
  4. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Kyllä se 44 mahtuu siellä pyörimään kun poistaa telatunnelista piikkisuojat, nyt tuli outo tunne että oliko näissä edes piikkisuojia? mutta mahtuu kuitenkin...
    Kyllähän tuo on ihan toimiva matto. :)

    Juu, MP-racing on tuo öhlärin maahan. Kyllä sielläkin pitäis ainakin onnistua se solenoidin vaihto, shimmityksestä en tiedä ovat ne niitä noihin tehneet. Se on kuitenkin enemmän sellaista yritys ja erehdys kautta testattua tietoa.
     
  5. janne_87

    janne_87 Yamaha RX-1 er 136" ja Yamaha RX-1 "pätkä"

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Oletteko laittaneet tuota 44 harpulla olevaa mattoa 8 vai 9 hampaisilla vetorattailla? On tuossa mallissa nastasuojat.
     
  6. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Jos ottaa nastasuojat pois ja laittaa 7-piikkiset, niin meneekö 51 harjalla varustettu matto, tä?
     
  7. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Luulisin menevän onhan mountainissakin 51 vai 57 ??? harjalla ::)
     
  8. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Ei se takaa mitään jos vuorimalleissa mahtuu. Tuppaa joka merkillä vuorimallit olemaan erillaisella telastolla yms. varustettuja. Tämä siis yleisesti, en tiedä Yammusta.
     
  9. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Juu no telasto on eri mutta vetari on samassa kohti runkoa kuin muissakin näissä ja siellähän se ahtain kohta usein on, ainakin oman kokemuksen mukaan. :)
     
  10. Sampza

    Sampza Summit 850 expert turbo

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    No jos ajat pääasiallisesti reitillä niin itse en ainakaan näe minkäänlaista tarvetta jatkaa yhtään pidemmäksi kun 345. Lisäksi reittiajoa ajtelleen vimpampäälle olis joku 38 lappunen(esim sokosti?). Tuo 44:n syö jo huomattavasti menohaluja. varsinkin vakioilla välityksillä ja varsinkin vielä pätkän välityksillä. Mutuilen nyt että pätkässähän oli hieman pidempi välitys kun esim warressa. Kun itselläkin on warresta paripiikkiä lyhennetty välitystä kun laitoin tuon 44mm snowX:n. Niin onhan ne piikkisuojat pätkänki tunnelissa. 38lappusella matolla ei tarvitse alkaa surraamaan nuita suojia pois. Oma homma sekin operaatio jos joutuu tekemään jossain pihamaalla. telasto pois, vetari pois jnejne..
     
  11. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    No siinä samallahan ne piikkisuojat ottaa pois kun maton vaihtaa, ainakin itse olen aina ottanut ne pois kun mattoja vaihdellut. Keräävät turhaan lunta. :)
     
  12. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Eipä tämä möhkäle ole patikkoajoon ainakaan oma valinta, tuollaiseen pilkki/freeride ajoon tarkoitus pätkästä pidentää ja jalostaa

    joutuukohan sitä alkaa 57 harskua sovittelemaan alle... :p
     
  13. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Laita, niin saan sitten ottaa sun virheistä oppia ja tehdä kaiken helpommin ;D
    Ei vaan kyllä iso lappu houkuttais, mutta mun ajoilla oikea koko olis varmaan 51.
     
  14. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Ei ne virheitä ole, ne on oppirahoja ;D

    varmaan tuo 51 olis max. meirän lumille, eikö :) niin ja se pituus viellä hakusessa.
     
  15. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Mulla ainakin tahtoo tulla niin paljon tien ylityksiä ja puita sun muuta telan alle, että täytyy
    pitää tuo 51 maksimikokona. Joutuu varmaan alkaa miettiä telaston pudottamista alemmaksi,
    kun ei viittis alkaa vetareita pienentämään. Nastasuojien lähtölaskenta päättynee sunnuntaina
    ja ne siirtyy loppusijoituspaikkaan varaston taakse. Telakulma tietty on jo aika prkl jyrkkä, kun
    telastoa tiputtaa alemmaksi.

    Mä tyydyn vielä tässä vaiheessa tuohon 144" mittaan, kattoo sitten tulevaisuudessa jos viittii
    alkaa ettiä uutta telastoa tuohon.
     
  16. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Minä en ainakaan tuollaiseen voimattomaan kelkkaan laittaisi yhtään 44:sta isompaa telalappua :p
     
  17. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Turbo miehet huutelee ;)

    Eipä sen tarvi "200"kmh eikä edes 140 kmh kulkea, välitykset ym. maton ja tehon mukaan
     
  18. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Näillä siimoilla ei kestä yhtään enempää voimaa :p
     
  19. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    ;D

    Mr Cool
     
  20. Casull

    Casull Well-Known Member

    Vs: Yamaha RX-1 SP/GT/Warrior/Mnt -06----->

    Nyt on jonkinlaista omakohtaistakin tietoa tästä tela-asiasta.
    Eilen soviteltiin RX1:n alle 44mm lapulla olevaa uutta Camoplastia vakio 9-hampaisin rattain ja ilman nastasuojia.
    Elintilaa jäi noin 1,5cm.
    Laitan kuitenkin vielä vetopyöriksi 8-piikkiset niin varaa jää silloin noin 2,5cm.

    Eli sanoisin että 51 matto mahtuu jo kasipiikkisilläkin, seiskoilla varmasti.
    Mahdollista (jopa todennäköistä) toki on että löysä matto pärisee joskus pakoputkeen.
    Luulen että satunnaisesti noin käy jo tuolla 44:llakin.

    Mitenkähän on tuon välityksen kanssa näissä alitehoisissa, riittääkö vetorattaan muutos piikillä pienempään ja välityksen muuttaminen 24-hampaisesta 23 hampaiseen?

    Tela siis tuo 44mm ja 345 pitkänä.
     

Suosittele tätä sivua