Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Mulla ainakin ollut ja on edelleen ihan pyörivää mallia.

    Ja niille jotka ei ole seurannut ameriikan poikien kirjoituksia niin joillakin ollut variaattorin rulla tai jopa kaikki kolme ihan jumissa ja kuluneet kololle.

    Tänään oli tullut suomeen saakka korjauskäsky noista ahtimen kiinnitys pulteista 3kpl, uusi momentti 68nm, ovat osalla tippuneet matkalle. Minulla oli nekin pysyneet kiinni kun muutama päivä sitten tarkistin, tai laiskuuttaan kaksi vaan tarkistin kun kolmas niin hankalassa välissä ettei enää kiinnostanut kun muut oli kunnolla kiinni.
     
  2. T.F.K

    T.F.K Yamaha X-TX SE

    Minua ei taas nuo harmita yhtään, vaan ovat kaikki positiivisia asioita omaan kelkkaan. Mutta makuasioitahan nämä aina on.
     
  3. Viper MCX

    Viper MCX SR Viper L-TX MCX. Warrior GT MCX. KG700.

    Viper 270 MCX (T19) 6200kierrosta 0.5 bar ( nykyään 270sarjatkin tulevat T16)
     
  4. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Noista välityksistä. Arctic catin puolelta löysin yhden 2017 mallisen 9000 King Cat 162" räjäytyskuvat ja siinä näytti olevan 21/52 välitykset, jos oikein katsoin. 8 hampainen vetopyörä 3" jaolla.
    Aika iso ero Yammuun jos on tosiaan tuolleen. Pikaisesti laskeskelin, että 20% ois eroa välityksissä.
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Piti oikeen kaivella vanhoja logeja ja tutkia tarkemmin. Aikalailla samaa näyttää ja riippuen kuinka kaasun on avannut niin alipaineelta on pois 5100rpm viimeistään, joskus jopa alle 5000rpm.
     
  6. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Yamahassa 7-piikkiset joten tasoittuu siinä melkeen tasoihin, tosin minun lyhyt matematiikka voi antaa hieman tulkinnanvaraa :D

    Milläkähän ilveellä 52-piikkinen mahtuu sinne koteloon kun 50-piikkinen on jo kohtuu lähellä ketjun kanssa. Tosin voihan ketju olla lyhempilenkkinen catilla.

    Mistä löysit catin varaosaluettelon?
     
  7. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    En tiiä mutta siinä kingcatissa on drop and roll chain case.eli pitempi koppa,voi siks mahtua.
     
  8. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ok, jotain erilaista ajattelinkin olevan koska aika ahdasta siellä alkaa tosiaan olemaan tuon 50 rattaan kanssakkin.
     
  9. hekkis

    hekkis Sidewinder MTX 153, S4

    Laitoin etupukkiin evol säiliöön 180psi ja isoon säiliöön 90. Takapukin evoliin lisäsin 5 psi niin alkoi alusta pelaamaan ihan mallikkaasti. Kiitokset Kiiskiselle hyvistä lähtöarvoista (Etupukki 90/165).

    Muita huomioita:
    Turbon bultit kantsii tosiaan tarkastaa. Itellä oli tosi löysällä. Kaikki varin rullat näyttää pyörivän normaalisti, mutta oliskohan nuilla jumittuneilla rullilla tekemistä remmiongelmien kanssa?
    Alumiininen pakarin lämpösuoja näytti olevan halki, mut näihinhän on tulossa uutta osaa tilalle.
    Ketju oli suht löysällä. 4,5 kierrosta meni kiinnipäin käsikiristyksellä. Onko ohjekirjan 1,5 kierrosta auki hyvä säätö kun jossain oli puhetta et se olis liian kireä. Ohjekirjan säädöillä ketjun ääni lisääntyi huomattavasti.
     
  10. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Itellä rullat pyörinyt alusta alkaen mutta silti 2 remmiä pamahtanut mutta nyt kun vaihtaa 50km välein päivän aikana niin ei ongelmaa. Laitoin takas 8DN hihnan ja yhden rikan. Lisäksi laitoin vartsuun esijännitystä reilusti lisää, 6/2 reikiin, jos en ihan väärin muista, niin nyt parani huomattavasti kun lähdössä kierrokset käy jossakin +9250rpm ja tippuu heti 8600-8800rpm kohdille riippuen alustasta. Huomattvasti räväkämmän oloiseksi muuttui.

    Itsellä pakosarjan suoja ehjänä mutta uusi tilattu eilen.

    Ite olen kirinyt sormin ja 1/2 kierrosta takas eikä ongelmaa tässä eikä viperissäkään.
     
    Viimeksi muokattu: 31/12/16
  11. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    50km välein vaihtaa hihnan??? :D:D Kait tuo kohta SW:n omistajilla käy tuo hihnanvaihto kuin formula 1 renkaanvaihto varikolla;). Pitäiskö perustaa sellainen päivystyshuolto ja tilata jenkeistä kontillinen niitä 8DN hihnoja, ja käydä SW:n omistajille niitä vaihtamassa aina tilauksesta tuonne "kairaan".
     
    Viimeksi muokattu: 31/12/16
  12. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Hyvä se on sieltä phazerin visiirin takaa huudella. Näin vaan pitää toimia niin säästää pitkän pennin ja tuohonhan nyt on niin helppo vaihtaa hihnan että ei minuuttia pidempään mene. Jos nyt pitää sullekkin rautalangasta vääntää niin ei ne vaihdosta hylkyyn mene vaan jäähtymään. Näillä mennään mitä Yamaha tarjoaa.

    Myöhässä olet tuon DN tilauksesi kanssa tällä kylällä, olen jo toissa talvena aloittanut sen :D.
     
  13. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

  14. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    hei viekää nyt ihmeessä maahantuojalle takaisin tollaset laitteet ja rahat pois jos kerta noi tollasii on oikeesti
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Mitä veikkaat että olisi mahdollisuudet kaupanpurkuun jos on vikoina: joissakin yksilöissä variaattorin rulla jumiutuneet, voimalinja hieman väärillä asetuksilla ja turbosta pulttien momentti väärä?

    Nyt jäitä hattuun oikeesti. Itse olen antaisin arvosanan 8,5. Kun kuiteskin suksien tiesin jo menevän vaihtoon kuten 3/4 myytävistä malleissakin. Tehiahan pitäisi olla himpun enemmän kun sen kans on tottunut elämään mutta tällä mennään.
     
  16. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    No joka tapauksessa ite en suostuisi ostamaan rahalla uuteen laitteeseen varaosaa tai kauppa purettaisiin
     
  17. gontso

    gontso Well-Known Member

    Miten ihmeessä olet tuo Viperin kanssa pärjännyt. Samanlaista rakentelua sekin on vaatinut, ainakin monelle meistä.
     
  18. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Laitoin 137:aan Thunder Productsin kytkinkitin eli heavy hitters rampit ja uusi jousi. Alkuperäisten ramppien paino on 72,4 g ja minun uusille rampeille painoa tuli noin 67 g. Uusi jousi on kevyempi. Ja kyllä pukkaa eri tavalla. Kävin n. 50 km ajamassa monenlaista ajoa. Kierrokset oli käynyt 9348 ja 9391 välillä, ei ollut paljon väliä oliko kova vai pehmeä pinta. Muutaman kiihdytyksen ja normiajon jälkeen katsoin pari kertaa lautasten lämmöt ja haaleat olivat, käsiä pystyi pitämään molemmilla. Kytkin oli vähän lämpimämpi. Pitoa oli kyllä tällä kelillä ehkä paremin kuin ennen, mutta ero on huomattava. Nyt vasta oikeasti huomasi kuinka mahtava tuo moottori on. Mistä tahansa vauhdista painaa kaasua niin heti lähtee vihaisesti eikä yhtään viivettä. Tuntuu myös niinkuin ahtaisi jo 4000 tienoilla. Mietin jo tuleeko liian äkkinäinen, jos vaihtaa 21/49 välityksen ja pitääkö painoja muuttaa sitten. Helppo on kyllä noihin ramppeihin muuttaa kun muuttaa vaan rikkaa keskelle tai päähän.
     
  19. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    Rakentelu on asia erikseen mutta jos joku voimansiirto osa jumittaa kuuluu se valmistajalle on kyse sitte autosta tai kelkasta
     
  20. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    En usko että liian äkkinäinen tulisi, tai tietysti millaisesta tykkää.

    Nyt on se ongelma että ei saa keulimaan vaikka mitä tekisi, pitoa, räväkkyyttä ja voimaa tämä kaipaa. Yks päivä meinasin jo uusia ajovalon kun ei suksi noussutkaan tykkylumisen puun yli vaan nousi kuomun yläpuolelle mutta onneksi ei sattunut pahempaa. Itse tilasin ketjut jenkeistä suoraan kun ei tunnu Hollannin päässä tavaroita kukaan saavan lajiteltua ja toimitettua. Tulkoot kummasta tahansa vaikka molemmat kuhan tulisi ja joutuin. Alaratas odottaa jo tuossa pöydällä, samoin vetopyörät, 64mm 141" matto ja epäkesko taka-akseli.

    Saisi samaan aikaan vaihdettua kun eka huolto on niin ei tartteisi kahta kertaa öljyjä vaihdella.
     

Suosittele tätä sivua