ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. kelekkailija

    kelekkailija Ee oo!

    Itellä on ollu aina Scottin lasit ja tommoset Endurot. Ihan hyvät, ei ainakaan huurru... tai jos huurtuu pysähtyessä, nii vähän kun ajaa nii taas näkee! Oon tykänny.
     
  2. j_komu

    j_komu Guest

    saako niihin niitä eri värisiä linssejä ostettua?
     
  3. kangara

    kangara Ski Doo XP

    Saahan niihin, ainakin sinistä, keltaista ja oranssia linssiä.

    Ittelläni on laseina Enduro OTG:t ja linsseinä se vakio kirkas ja tuo oranssi.

    Ja omasta mielestä tuo oranssi toimii kirkkaalla, aurinkoisella kelillä loistavasti, mutta pimeällä ei...

    (muok muok: kirotus virhetä ;D )
     
  4. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Oli tuommoset lasit yhen talven ja loistavasti toimi. Loistavat yleislasit mutta vakiona kirkas ei ole paras mahdollinen jos ei ole kaksia laseja. Kannattaa ostaa vaikka siniset linssit niin näke aurinkoisellaki eikä pimennä liikaa pimeällä ajaessa. Nykyään on Bevo T.C:et jotka on likimain samallaiset kun ne endurot ja ei ole vielä valittamista ollut.
     
  5. j_komu

    j_komu Guest

    ostan tommoset kaverilta 15 €. tuplalinssit kirkkaat on tällä hetkellä paikoilla.
    ajattelin ostaa siniset linssit. :D
     
  6. mörökölli

    mörökölli Member

    Itellä on nyt kirkkaat linssit. Pimeellä hyvät, mutta aurinkoisella säällä ei meinaa erottaa möykkyjä kun pelloilla päristelee. Seuraavaksi hankin joko kromisen tai punasen peililinssin...
     
  7. Peksi

    Peksi Active Member

    onko kellään kolemusta smithin warp Ti laseista? kannattaisko ostaa vai laittaisko vähä lisää ja ostais scott ulitimate sx:t?
     
  8. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Nuo Warp Ti:t päässä sitä on talvi ajeltu. Lasit istuvat hyvin ainakin HJCn pottaan, kiitos leveän foamin. Softmaskia en ole edes asentanut, nenäsuoja mulla on paikoillaan. Linssien perusväri on kellertävä, pimeällä ja hämärässä perseestä. Auringonpaisteessa ja muuten normisäällä toimivat hyvin. Peilipinnoitus saa aikaan välillä "varjoja" joihin kyllä tottuu aika pian. Lasien kehykset ovat aika kompaktit kooltaan, mikä tuntuu ensalkuun rajoittavan näkökenttää. Siihenkin tottuu. Omasta puolestani voin noita laseja kyllä suositella.
     
  9. ehe

    ehe zr 136 02 / snopro 440 05

    ite käytän sinisistä linssiä...
     
  10. WeePee

    WeePee Lynx Enduro

    Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa sinistä linssiä ku oli niin aurinkoinen keli. Vaikka monet on sinistä moittinut, niin ei mulla oo pahaa sanottavaa. Normaalisti oon ajanu ihan kirkkaalla linsillä. Nyt näille aurinkoisille kevätkeleille tuo sininen sopii hyvin.

    Joskus vuosia sitten tuli hankittua scott psyco hologrammilinssi. On se kyllä hienon näkönen mutta jokseenkin käyttökelvoton, koska kuviot heijastuu välillä linssin sisäpuolelle kuskin näkökenttää häiritsemään.
     
  11. Peksi

    Peksi Active Member

    tuli ostettua nuo scott ultimate:t ja hyviltä vaikuttavat.
     
  12. jusku

    jusku Member

    Keltaisia linssejä käytän.
     
  13. PKE

    PKE Well-Known Member

    Lievästi punainen tuntuisi mun mielestä huippu hyvältä. Aiemmat kokemukset: kirkas, sininen ja keltainen x2.

    (Lisää tietoa ko. linssista ja laseista omilla voimakkuuksilla "Arvostelut" osiossa Rudy Project ajolasit -topicissa)
     
  14. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Sinisillä nyt jonkun viikon ajellut, päivällä hyvät, illan hämärtyessä patit häviää tai sitten mulla silmissä vikaa.
    Keltaisetkin löytyy, ei tosin tänä talvena vielä olleet kiinni mutta seuraavalle reissulle laitan keltaiset kokeeksi laseihin.
     
  15. Henkkaa

    Henkkaa Ski-Doo mxz 500 puhaltaja:< vuojelta -02

    Progripin laseilla tupla lightsensitive linssillä mennään etiäppäin. ollaan toistaseksi pysytty vielä reitillä ainakin.
    Todella hyvin pelaa pimeällä, todella kirkkaalla kelillä myös ihan ok, mutta jos vähän utuinen keli eikä aurinko niinkään pääse kurkkimaan niin
    ei näe niin ainoatakaan pattia :mad:

    kakkoslasien osto ja linssien väriksi varmaan sininen tai punainen ;)
     
  16. tunturinkulkja

    tunturinkulkja polaris dragon rmk 700 -07 lynx 520 -80

    ku löytäs sellaset lasit jokka ei mene huuruun ollenkaan.itellä siniset ja on hyvät pimeällä ja auringon paisteella.keltaset on hyvät kovassa lumisateessa.
     
  17. -ERroXX

    -ERroXX RE Xtrim

    Nyt ku on tullut ajetua enemmän sinisillä, niin ei näe päivänvalossa lumisatteella ja eikä pilvisellä'varjokato' kelillä mittää patteja, pimeessä iha hyvät. Keltaset iha ok, kelillä ku kelillä. Oranssit myös hyvät, jos patteja tahtoo nähä. Punaset pannaan hankintalistalle, jos oisivat vaikka hyvät...
     
  18. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Semmosia lasejahan ei ole vielä tehtykkään etteikö ne huurtuisi ollenkaan mut pari vinkkiä miten sen saa vähentymään:

    - Lasit joissa on tuplalinssi
    - Sen muotoiset ja kokoiset lasit jotka istuu parhaiten oman kypärän kanssa
    - Joitain huurtumisenesto aineitakin voi tietenkin kokeilla, tosin itsellä ei ole ollu tarvetta
    - Aina kun pysähtyy niin nappaa lasit poies päästä ja jos ei laseja niin kypärän kokonaan
    - Koittaa puhaltaa hengitys ilman alaspäin ajaessa

    Lisätäkkin saa jos jotain lisää muistaa
     
  19. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Samaa mieltä olen hyvin paljon, sopivuus kypärän kanssa tärkeintä. Huurtuminen ei ole minulle ollut mikään ongelma , potta pois päästä ajon jälkeen heti. Auringosta varjoon tulo on pahin hetki minusta (keltaisilla), hyvin olen silti pärjännyt. Smithin Snow Warpit on käytössä nyt ja tyytyväinen olen.
     
  20. janppa

    janppa Guest

    Tai sitten hengitysilmanohjain ni ei tarvii hengitellä alaspäin. Itellä yksinkertaisilla linsseillä lasit ja joku AC:n kypärän ohjain, niin eipä ole lasit liiemmin huurtuneet.
     

Suosittele tätä sivua