Arctic Cat ZR 580 EFI -97

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Pomppa, 16/10/08.

  1. anssi

    anssi Member

    vai että tarjota pitäs... ;D

    muutaman kympin...
     
  2. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    Mistäs päin katti löytyi ?
     
  3. anssi

    anssi Member

    Oulusta... LS motorin pihalta... onko tuttu kampe?
     
  4. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    Minä sen sinne jätin kun vaihdoin sen tuohon polarikseen  :D ne tarrat oon siitä pois repinyt, helvetin rumat monisekasikiöräikeät oli ne.
     
  5. anssi

    anssi Member

    Juu... :)

    Onko kelkkassa mitään mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
    kun eipä siinä pihassa pahemmin mitään oikeasti pysty testaamaan. Käyntiin tuntui lähtevän kovallakin pakkasella hyvin ja pysyi käynnissä.
    Aamulla käyn sen hakemassa.
     
  6. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    Eipä tule mitään sen suurempaa mieleen. Nyt kesällä vaihdoin siihen männät, neulalaakerit, ruiskun kurkut, ketjukotelon öljyt joten suorita sille sisäänajo, ei ole ajettu yhtään remontin jälkeen. Tanko, tangon korotus, käsisuojat, uudet kahvanlämppärit on minun laittamia.

    Alustalle en ole tehnyt mitään, ei se minulla ollutkaan kuni yhden talven. Mainitsiko sami ruiskun lisäaineesta? Minä käytin sitä, pitää ruiskun puhtaana ja kondensioveden poissa.

    Koskaan ei jättänyt käyntiin lähtemättä, oli pakkasta miten paljon vaan. Viimeistään kolmannella nykäsillä lähti ja ruiskuhan haistelee paljonko pakkasta nini sen mukaan kierrokset tasaantuu kun lämpenee. Kovaa ajoa vaan ja pidähän hyvä huoli siitä ;)

    ps. kytkin tuntuu ottavan aika terävästi, jos osaamista ja työkalut löytyy niin kannattaa se varmasti huoltaa/uusia sinne osia.
     
  7. anssi

    anssi Member

    jeps nyt on kissa pihassa ja tankki täynnä 98:a. kävin tuossa n. 15mailin lenkin (mittarin mukaan) ja eipä tuossa mitään erikoista huomannut. Alusta nyt ei ihan paras ole patikkoon, mutta ikäisekseen ja hintaisekseen aivan loistavan oloinen kelkka.

    juu ei se mitään siitä lisäaineesta maininnut, mutta otin sitä samalla. Paljonko olet sitä tankilliseen lurauttanut? itse laitoin n. 1/3 pulloa vapaalla kädellä ja tilkan öljyä sisään ajoa varten.

    Juu nyt huomasin itsekkin sen kytkimen (toisaalta ehkä siksi kun sanoit siitä), mutta jospa se menettelis tämän talven niin kesällä sen voi sitten hallissa purkaa ja katsoa. toisaalta minun pitää kaveri ottaa mukaan siihen touhuun, kun en itse ole paljoa näitä korjaillut.

    kovaa ajoa on varmasti odotettavissa ja täytyy huoli siitä pitää. ;)
     
  8. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    Juurikin noin et 1/3 osa pulloa täyteen tankilliseen. eli n.1dl. Tosta en tiedä tykkääkö ruisku kyttyrää et lisää öljyä suoraan bensansekaan (tähän viisaammat kertokoon lisää) et oisko viisain öljypumpulta ruuvata lisää soppaa sinne sisäänajon ajaksi. Aja iskarit lämpimäksi patikossa ja tunnustele sitä alustaa, sit säätele sitä iskareista. Sen verran ite säätelin et etupukkia kiristin koska se pohjaili kovemmassa patikossa....etupäätä kirrasin kans hieman.
     
  9. anssi

    anssi Member

    juu oli tarkoituskin tutkailla sen alustan säätöjä kuhan kerkee. Tuon virallisen reitin alkupätkä täältä muhokselta rokualle päin on sellaista patikkoa että erikseen ei tarvii sellaista lähteä etsimään. :) Jospa tuota lunta tulis niin voisivat lanata sen.

    öljyä laitoin kun pihalle töllöttämään tullut huolta mies sitä suositteli. Tiedä sitten oliko fiksua. toivottavasti nyt ei pahenna asiaa.

    Kiitoksia näistä ohjeista ja vinkeistä. nyt kun vain pari asetetta pakkanen laskisi niin voisi lähteä ajelemaan... :)

    niin ihan unohdin...
    Onko se hätä sammutus naru pakollinen? kun tuossa ei näytä oleva sellaista.
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Cateissa ei oo ollu sitä narua ... ikinä? Tai no ainakaan viimeseen 20 vuoteen. Ne asennetaan yleensä jäljestä päin, kun ohitetaan se alkuperänen kaasukahvahommeli (joka vanhuttaan alkaa reistaan). Litku tietänee onko sun kelkasta sitä ohitettu?
     
  11. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Kato kytkimestä ainakin, että painoissa on holkit kunnossa. Ne on helppo vaihtaa vaikka pihalla, mutta jos ne on sökönä ja ajat talven, tulee varmasti kalliimpi korjaus, kuin ~30e puslasatsi.
     
  12. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    Tarkoitatko sitä ominaisuutta jos kaasu hirttää pohjaan niin automaattisesti pätkäsee pelit seis? Oli tarkoituksena se ohittaa, johtojakin ohjeiden mukaan tutkailin, mutta koskaan en saanut sitä aikaiseksi ohitettua joten se on tekemättä.
     
  13. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    Kävin tänään ls motorssin pihalla pyörähtään (iskarin hain timoselta huollosta) niin sinun kattis siinä pihalla nökötti? Onko joku vika vai etkö vielä hakenutkaan sitä? ???
     
  14. anssi

    anssi Member

    Olisit kurkannu pellin alle. ilmeisesti kiertokanki yritti tulla ulos tai jotain... Koko kone entinen.

    41,9 mailia kerkesin ajaa. ensimmäisellä ajoreissulla jätti metsään. onneks autolla pääsi lähelle niin sai kärryyn aika pienellä vaivalla.
     
  15. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    MMMMitääääh? ??? No en kyllä hoksannut pellin alle kurkkia. Oliko samin kanssa mitään takuuasioista sovittuna? Mistähän moinen on päässyt käymään :eek:
     
  16. anssi

    anssi Member

    Kaupat purettiin, kun ei ls motorin kannata alkaa korjaamaan sitä (uusi kone todennäköisesti maksaa paljon enemmän kuin koko kelkka). Ja sanottakoon vielä että olen kyllä täysin tyytyväinen ls-motorin toimintaan ja jos sopiva kelkka siellä sattuu kohdalleen niin tulen sen liikkeen kanssa tekemään kauppoja jatkossakin.

    Rehellisesti sanottuna eipä oikeastaan kiinnosta miten tuo on päässyt käymään. Pikku hiljaa alkaa pahin **tutus olla ohi. Onneksi en lähtenytkään rokualle sillä ajamaan mikä oli alkuperäinen tarkoitus.

    Nyt pitää sitten miettiä hommaanko tälle talvelle kelkkaa vai siirränkö koko kelkan hommausta ajankohtaan, että on vara ostaa max 2-vuotta vanha kelkka. suzukin koneeseen kyllä meni vähän luotto, ehkä syyttä.

    Muuten oletko liikuskellut paljon täällä Muhoksella päin? Kun Nesteellä sen verran pitkään katsoivat, kun siinä odottelin Kaveria. Saattoi kyllä vain johtua siitä siitä että uusi kuski ja kelkka Pienellä paikkakunnalla, kun en ole alkuperäis kansaa täällä päin...
     
  17. litku

    litku Polaris Prox2 600cc -04

    Ompa hienoa että sait sovittua asiat ls motorssin kanssa. Kävin tänään jopa samia porisuttaan kun piti polarikseen hieman laakereita hakea. Ei se sanonut kyllä mitään et kaupat oisitte purkaneet.

    Eiköhän hänellä voittoa noista vehkeistä sen verran aina tule, ettei noin vanhan kelkan kaupanpurku liiketoimintaa hetkauta.

    En kyllä ole viime aikoina sielläpäin pyörinyt joten ei ole tullut kyyläiltyä :)
     
  18. cooper

    cooper zr 580 efi

    tietääkö kukaan minkä mallinen/numeronen se on tuo vetarin kylmänpuolen laakeri?
    en saanu liimattua vanhoja kuulia paikoilleen, nii pitää varmaan uus ostaa :eek: ;D
     
  19. sami10

    sami10 600 rev -05

    Elikkä mulla on tommonen kyseinen kelkka ja on nyt alkanu tekee semmosta ,että kun vedät käyntiin niin tyhjäkäynti on siinä n.4000rpm eikä laske vaikka olisi lämmin kone..mistä vois vikaa lähteä etsimään? ???
     
  20. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    Ekana tulis se kaasunasennontunnistinhässämeininkisysteemi mieleen mutta kannattaa putsata kaikki anturit. Se tekee hyvää vaikka niistä ei vikaa löytyskään tympiä jos ne alkaa reissun aikana vajottaan..
     

Suosittele tätä sivua