Käkelän diskaus Tuurissa

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä mikaa9, 6/3/07.

  1. Kordari

    Kordari Well-Known Member

    Liputettiin se pois.
     
  2. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Joo, tottahan tämäkin. Kisojen järkkääminen on aivan täysipäiväinen projekti eikä mitään leikintekoa.

    Vaikka järjestäjät olivatkin pihalla kuin lumiukot, niin varmaan kuskienkin puolesta olisi paljon "annettu anteeksi" eikä jälkeen olisi jäänyt niin kehnoa makua jos järjestäjien asenne olisi ollut jotain muuta kuin mitä se oli. Mm heti ohjaajakokouksessa järjestäjät ilmoitti ettei he tiedä kuinka kisoja on ennen järkätty eikä heillä se kiinnosta, he tekee niin kuin itse haluavat. :mad:  Sitten kun vielä syntyi tinkaa ja kiistaa jostain aika-ajoista jne, joista kuskit oli yhtä mieltä ja sääntökirjaan piti turvautua niin aika hölmöä oli olla ottamatta huomioon juurikin sitä kokemusta mitä paikalla oli. Pakkohan niiden oli lopuksi anakin sääntöjen verran joustaa, mutta olisi sen tietämättömyyden voinut pitkälle paikata suhtautumisella.

    Mitä itse kisojen järjestämiseen vielä tulee, niin jos nämä lauhat talvet jatkuvat niin saa nähdä kuinka etelässä niitä vielä yritetään pitää. Olisiko sellainen ajatus mistään kotoisin, että näillä pohjoisemmilla radoilla järkättäisiin useammat kisat vuoden aikana? Esim jos paikallinen seura ei halua tai voi pitää kisoja tai ainakaan useampia, niin rata vaikka vuokrattaisiin jollekkin toisellle seuralle kisojenpitopaikaksi?? Voihan joku naapuriseura jolla ei ole omaa rataa tai saman paikkakunnan pyöräseura yrittää paikata talouttaan arvanmyynnin sijaan kisat järkkäämällä.
     
  3. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Hmm.

    Zeta, mustalla lipulla radalta pois otettu kuljettaja ei enää samassa erässä saa lähteä radalle.
     
  4. lumikko

    lumikko Well-Known Member

    Tämä näyttää ihan mukavalta...tuolla aijemmin kirjoitin ,että kannattaisi lajin sääntökirjaa vähän päivittää....Nyt monet kirjoittaa tässä keskustelussa miten sääntö sanoo....Tehdääs niin, että jokainen joka on ottanut kantaa kuinka sääntö menee niin kirjoittaisi sääntökirjan kohdan ja aiheen tänne niin käydään vähän sitä läpi........viimeistään ensviikolla
     
  5. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Pistäs kotiosoitteesi vaikka minun sähköpostiin niin lähetän tämänvuotisen vihkosen sinulle, ei tarvi kaikkien alkaa selittelemään yksittäisiä pykäliä. Lisäksi jos pääset ujuttautumaan varikkotoimintaan mukaan niin mee katton mitä se oikeasti on. Täällä jupinastahan ei sinänsä ole mitään hyötyä, mutta sekukseen suuta soitetaan ja kuunnellaan muiden mielipiteitä.

    Mitä tähän keskustelun aiheena olevaan kilpaluun tulee niin järjestelyt olivat yleisesti ottaen todella hupaiset, osallistujille ne olivat surkeat. Yksittäinen epäonnistuminen ei tarkoita että sääntöjä tulisi muutta, ainoastaan järjestelyt kaipaavat parannusta.

    Sääntökipeyden perusteella olet aivan varmasti olet aina maksanut TV-maksun ;D ;D
     
  6. Kelkkaman

    Kelkkaman --??--

    Tervehdys arvon lukijat, kilpailijat ja muuten vaan täällä kirjoittelijat !!

    Ajattelin hiukan kirjoittaa omia mielipiteitäni kyseisestä kisasta...

    -Meiltä löytyi taatusti kaikki tarpeelliset lippuvärit mukaanlukien SE musta lippu!
    -Me pidetään aina ennen kilpailuja lippumiehille kertausharjoitukset.
    -Kilpailun johtaja oli tosiaan mikroauto miehiä, mutta on ollut moottoriurheilu alalla piiiiiiiiiiiiiiiiitkään, mutta kelkkacrossi oli myös hänellä ensinmäinen, kuten myös järjestävällä seuralla!
    -Lähettäjä on toiminut motocross kilpailuissa kymmeniä vuosia.
    -Aikataulu oli laadittu tarkasti ja se löytyi kerhomme nettisivuilta, moottoriliiton sivuilta, kilpailukutsusta sekä oli aamulla nähtävillä huoltoasemalla missä ilmottauduitte.
    -Säännöt tosiaan löytyy www.moottoriliitto.fi/saanto/sc.pdf
    -Meillä katsastetaan ja TULLAAN katsastamaan aina yhtä tarkasti, ihan vaan turvallisuuden tähden ja sääntöjä noudattaen.
    -Lähtisitkö itse ajamaan crossia ilman ponderia?,,,Ajanottajan pyynnöstä ponderit tarkastettiin katsastuksessa.
    -Kaikille ajoissa ilmoittautuneille lähetetyssä kirjeessä oli mainittu missä ilmoittautuminen tapahtuu ja paikallinen "esso" oli Velj.Keskisen huoltoasema.
    -Kun ponderit annettiin niin kaikille kuskeille kerrottiin, että ne palautetaan kilpailutoimistoon ja muistaakseni siitä mainittiin ohjaajakokouksessakin.
    -Tienvarressa oli myös iso lakana (Muistitko palauttaa ponderin)
    -Jälkipalaverissa ollaan mietitty mitä tehtiin oikein ja mitä tullaan parantamaan seuraavaan kisaan.
    -Nähdäkseni järjestäjä ei kuitenlkaan voi noudattaa kaikkien kilpailijoiden näkemyksiä kisan kulusta vaan on oltava yksi tapa jolla homma viedään läpi

    -SuSeMk on järjestänyt kisoja jo kymmenkunta vuotta ja tullaan myös järjestämään, tämä crossikisa oli tosiaan ensinmäinen ja pahoittelemme jos jollakin kuskilla jäi jotain hampaankoloon, suurin osa kuskeista oli kuitenkin tyytyväisiä rataan ja järjestelyihin joten lopetetaan tämä "Nettikisailu" ja keskitytään olelliseen!!

    Yst.T.J Leikkainen /Suomenselän Moottorikelkkailjat Ry
     
  7. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    No nyt pahimman harmin laannuttua voi järjestelyitä arvioida toivotavasti hieman objektiivisemmin. Kuitenkaan ainakin kaikki mitä minä olen kirjoittanut myös tapahtui. Useimmat kilpailuun osallistujista ei seuraa ja kommentoi näitä chatteja, joten yksittäiset mielipiteet nousevat ehkä tarpeellista paremmin esille.

    Varmasti järjestäjä on toiminut hyvässä hengessä ja niin kuin jo aiemmin totesin niin varmaan myös kokenut. Kisat myös järkätään talkoovoimin joten kiitos myös heille! :-* Jostain syystä järjestelyt kuitenkin kusivat todella pahasti ja mielestäni onkin tärkeää ottaa myös kritiikistä käyttökelpoinen ajatus talteen. Itse olen kovin hanakka ottamaan kantaa moneenkin asiaan, mutta varikkopuheisiin nähden aika vähän on otettu kantaa kumpaankaan suntaan. Toivon että porukka ei ota kantaa jaloillaan mikäli järjestäjä meinaa ensi vuoteen kehittää toimintaa.

    Koska omat kisat jäivät kesken, en ala niitä nyt ruotiin sen enepää. Noista teeseistä sen verran että ainakaan minun kohdalla kun sattumalta löysin sinne essolle, niin ei ilmottautumisessa kukaan edes puhunut nurkan takana olevasta ponderipisteestä. Aivan sattumalta kolleega opasti sinne, ei tosiaankaan se kassaneiti. Se "palauta ponderi" lakana oli todella hyvä, ainoa vaan että järjestäjän edustaja käski viedä sen samaan paikkaan mistä on haettukkin. "Neuvoin" muuten muitakin jotka olivat epätietoisia kunkysyivät. On varmaan Totilla ollut ihmettelemistä kisan jälkeen missä ponderit on ::) Mulla taas katsastus sujui ilmankin ponderia... ::)

    Tuurin kisojen ajatus on mielestäni hyvä! Jos jotain konkreettista toimia tehdään järjestelyiden parantamiseksi, niin siitä on hyvä tiedottaa hyvissä ajoin, jotta porukkaa saadaan paikalle, tulen myös itse jos näin käy (siitä tuskin otsikoita saadaan ;D) Ylimielinen asenne pitää kuiten jättää pois, semmoinen peli ei vetele!! :mad: :mad:


    Kehittämsterveisin:

    Visa Riskilä L-PMK
     
  8. aisak

    aisak Well-Known Member

    Niin hienoja hylkäyksiähän siellä tuurissa on ennekin ollut... 2004 vuonna kun kisa oli vielä sprint niin hylättiin silloisen C luokan voittaja (nykyisen harraste luokan). Hänen hylkääminen oli laiton sääntökiran mukaan, mut tuomioistuin piti hylkäys päätöksen loppuun asti JEE, vaikka hän siis olisi sääntöjen mukaan saanut ajaa C luokassa...! Tuomioistuimen päätös: olitte oikeassa, mutta ei tätä muuteta.. valitusrahat ja osallistumismaksut takaisin... Hienoa toimintaa...JEBA!! Ja kisan tuomarit hylkäsivät hänet sen takia kun joku C luokan kisailija oli soittanut jollekin tuomarille ja sanonut että kyseinen henkilö ei saa ajaa kyseisessä luokassa!
    Sen verran voin sanoa, että aika turha sinne tuomioistuimeen on valittaa, se päätös pitää...
     
  9. lumikko

    lumikko Well-Known Member

    voi v......... nyt mulla palaa hihat tään kisan kanssa....1000 kilometriä ajettu autolla...vastattu asianajotoimiston kirjeisiin......istuttu päiva ...käräjillä ....katsottu kuka ollut miten ja missä.....jos joku vielä näitä kisoja pitää niin toivottavasti ainakaan minun ei tarvii olla missaan tekemisessa krossi porukan kanssa....PISTE....
     
  10. A.P

    A.P Well-Known Member

    Enskassakin saattaa välillä olla jotain pientä sanomista, mutta siellä sentään useimmiten selvitään ihan asiallisesti puhumalla.
    Erikoisia kuppikuntia tässä crossihommassa, ilmeisesti ajatellaan että hirvee huuto auttaa joka asiaan.
     
  11. Zeta

    Zeta Well-Known Member


    Kyllä saa. Kuljettajalla on mahdollisuus korjata viallinen/vaarallinen kelkka ratavarikolla ja palata takaisin kisaan mukaan!
    Lipuista lisää urheilusäännöstö 110.1
     
  12. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    En päässyt paikalle, joten en ota muihin teeseihin kantaa, mutta tuo yllä mainittu ei pidä paikkaansa. Aiktaulua EI löytynyt susemk-sivuilta, EI sml:n sivuilta, EIKÄ sitä tullut kotiin. Ja tarkoitan aikataululla kilpailun koko päivän eräkohtaista tarkkaa AIKATAULUA, en sitä kolmen rivin aikataulua, jossa ilmoitetaan vain milloin aamulla pitää olla paikalla. Tarkka aikatauluhan Tuurissa tehtiin käsittääkseni vasta kisa-aamuna, vai olenko väärässä?

    Esim. Kerimaan ja Oulun kisoista aikataulut olivat netissä jo noin viikko ennen kisaa ja tulivat myös kilpailijoille kotiin hyväksymispaperin mukana.
     

Suosittele tätä sivua