Kelkan rekisteriote, riittääkö kopio mukana

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä kangara, 17/1/07.

  1. kangara

    kangara Ski Doo XP

    Niinkuin otsikkokin kertoo, riittääkö kelkkaillessa rekisteriotteesta kopio mukana?

    Tiedän monien pitävän kopiota mukana, myös minä pidän, mutta miten virkavalta asiaan suhtautuu?

    Olisko kellään kokemusta asiasta
     
  2. Pollari

    Pollari Guest

    Riittää.
     
  3. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    kyl ne mainittee asiasta mut kyl se riittää
     
  4. kimi1

    kimi1 polaris EDGE TOURING 600,ace 05

    Ei riitä pitää olla alkuperäinen mukana.Jos ei satu armoo saamaan
     
  5. Keke

    Keke Well-Known Member

    Joillekin riittää, joillekin ei.. mutta aika harvassa on sellaset kelkkapoliisit jotka kirjoittaisivat siitä muistutusta.
    Mulla on yleensä kopio mukana eikä ne Poliisit edes ole huomanneet että se on kopio.  
     
  6. Deep Snow

    Deep Snow Polaris SKS

    Taitaa olla tämäki vähän poliisista kiinni, joskus kopiosta huomauttanu että alkuperänen pitäs olla mutta menkööt tämän kerran. Meni myös toisen kerran. Nyt on oikea ku löyty sopiva minigrip pussi ;D

    edit. Keke ehtiki jo ensin
     
  7. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Luulis riittävän, itellä ainakin on pelkkä kopio. Ei ne mahda antaa kuin muistutuksen, jos ei satu olemaan edes kopiota mukana, ainakin isälleni kävi niin viime talvena. Vai olikohan se niin, että ei ajokortti ollut mukana. Ei ole kyllä omalle kohdalle sattunut poliiseja reitille, puhumattakaan kelkkapolliitikoista.
     
  8. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Täsmätieto eilisilllan reittipalaverista, kysyin samaa ja LP:n esitelmöitsijä sanoi että ei missään tapauksessa riitä, eli alkuperäiset rekisteriotteet Minigrippiin mukaan, kuskataan sitä ne kopiotkin jossain...
     
  9. Tepeluss

    Tepeluss AC T660 Turbo Touring -06 & Viikinki -87

    Ja vielä kerto kiellon päälle! ;D Minullekkin sattui viime talvena näin että poliisit pysäytti jäällä ja rupesivat tiedustelemaan ajokorttia sekä rekisteriotetta. No, ajokortti oli jäänyt kotia ja rekisteriotteesta oli kopio vain mukana. Lyhyen keskustelun jälkeen poliisit soittivat jonnekkin keskukseen? josta selvittivät että minulla riittä ikä ajamaan ja että kelkkaa ei ollut varastettu. Lähtiessään muistuttivat vain, että ota ensi kerralla henkkarit ja aito rekisteriote mukaan. :D
     
  10. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    Pari omaa kokemusta:

    Case I
    Puute: alkuperäinen tekninenosa (kopio mukana)

    Valvoja: Poliisin kelkkapartio

    Seuraamus: Kirjallinen varoitus + n.10min enemmän tai vähemmän asiallinen saarna

    Case II
    Puute: alkuperäinen tekninenosa (ei edes kopiota), ajokortti, metsähallituksen uralupa, pysäytyspaikka aurattu metsäautotie

    Valvoja: Rajavartioston kelkkapatrulli

    Seuraamus: n. 2 min pikakurssi em. asioista ja hyvät päivänjatkot

    Ehkä vähän turhankin paljon heittoa valvomisinnossa.. no kunhan sattuu ne "kivat sedät" paikalle niin jees..  ;D
    Tosin jos asiat kunnossa -> ei sanomista
     
  11. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Itsellä on kaikista vehkeistä aidot otteet hyllyssä tallella, ja aina pitäny kopiota mukana niin kelkan, mopon kun kevarinkin rekisteriotteesta, eikä oo kertaakaan ollu miliiseillä nokkaan koputtamista. Jokusen kerran on ollu niinkin ettei oo otetta ollu mukana mutta nopeesti ne on puhelimella selvittäneet keskuksesta että kenen nimissä laite on ja matka on jatkunu... Jos ei sitten oo sattunu jostain muusta sanomista tulemaan.. ::)
     
  12. Masai

    Masai Well-Known Member

    Mutta miksi sitä orkkista ei voi pitää mukana??? Turha sanoo että menee huonoksi tai katoaa. Uusia saa konttorilta vaikka kuinka. Jos ei rahat riitä siihen otteesen niin kelkka myyntiin ja villasukkia kutomaan.
     
  13. Keke

    Keke Well-Known Member

    Mulle kävi samanlailla 6 vuotta sitten, paitsi että rekisteriote oli unohtunut. Sanoin heille että ainahan se ilmainen Venturen kyyti kelpaa takas mökille :-X Kaverit oli: ei ei ei tarvi soitetaan keskukseen ;D
     
  14. Tepeluss

    Tepeluss AC T660 Turbo Touring -06 & Viikinki -87

    Niin, tuo on kyllä aivan totta. Minulle poliisi myös perusteli, että jos pitäisi merkitä jotakin huomautettavaa rekisteriotteeseen, niin turha sitä siihen kopioon on kirjoittaa.
     
  15. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Joo, en ittekkään ymmärrä minkä takia sitä otetta ei vois pitää mukana?? Voisko joku selventää.  ???
    Itte oon pitäny sen orkkis kappeleen kelkan työkalujen seassa, kulkee aina varmasti mukana kopan alla  :)
    Vetäsin vaan minigrippipussiin sen ja ei toi oo menny tuolla mikskään, itellä ei oo ainakaan tullu tarvetta sitä sieltä kaivella ja ihailla, eli kestää ehjänä :eek:
     
  16. Quattro

    Quattro kelkaton

    En kans ymmärrä tätä. Kuljettaako joku ajokortista kopiota mukanaan,
    tai seteleistä, kun menee tankille? :eek:
     
  17. adrealine

    adrealine Guest

    hyvä pointti ;D ;D ;D
     
  18. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Mä oon laittanut kopion varihihnan suojukseen kontaktimuovilla. Orggista en viitti taitella taskuun, jos sattuu oikein märkä keli niin entinen siitä tulee. Ja aina on kelvannut ilman kummempia murinoita, kun sitä on kysytty.
     
  19. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Yhesti on kysytty ja kopio kelpas. Seteleiden kopio...ööö pankkikortti/luottkortti ::)
     
  20. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    ööö, vieläkään ei oo tullu selväks, miks rek. otetta ei voi pitää mukana ???
     

Suosittele tätä sivua