Kuulutko Kirkkoon?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 22/4/08.

?

Kyllä vai ei

  1. KYLLÄ

    198 vote(s)
    64.9%
  2. EI

    107 vote(s)
    35.1%
  1. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    No pakana taidan olla kun en koskaan ole kirkkoon kuulunut, vaikka jumalaan ja isänmaahan luotanki..Liittyä en meinaa ilman järkisyytä ja kiekkohäätkin saa jos toinenkaan kuuluu kirkkoon ja jos se nyt pakollista jollekin on...
     
  2. Ripperi

    Ripperi Ostakkee auto niin saapi kelekan!

    Sitä minä en vaan ymmärrä että miksi sitten kuulua kirkkoon jos ei siihen hommaan osallistu tai usko?

    Taitaa vanhoilliset kristilliset perinteet istua todella lujassa...
     
  3. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Akka ja muksut kuuluu,itse en koska vanhempani ovat aina kuuluneet Tampereen Baptistiseurakuntaan ja itse siiviilirekisteriin.
     
  4. Dankova

    Dankova Well-Known Member

  5. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Ei perkale, tämmönen topikkiko löytyy... ;D
     
  6. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    joo, iteki hämmästyin että kuka urpo tämmösenki oli jo vääntäny ;D
     
  7. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Oli kyllä aika pelimiesratkasu Yleltä laittaa Räsänen & kump kertomaan kirkkain silmin mielipiteensä.
    13:00 oli 1645000€ tullu kirkolle maksaan tuo ohjelma eroamisten vuoksi!
    Ei se mitn, minusta vaan ei ole luonnollista 2 miehen adoptoida lasta eikä se ole mulle mikään uskontokysymys kuulun kirkkoon tai nöy.
     
  8. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Kattos vaan topicia. Tullessani uskoon erosin valtion instituutio kirkosta joka vesitetyllä evankeliumin sanomalla hukuttaa massoja :(

    Ja en todellakaan hyväksy edes homojen suhteen virallistamista. Se ei vaan ole luonnolsta. Eipä olisi heitäkään syntynyt jos heidän vanhempansa olisivat olleet homppeleita.
     
  9. Dankova

    Dankova Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Niinku siinä Saunalahen mainoksessa se pikkupoika kysyy isältään.."miks tuolla pojalla on kaks isää ja mulla vaan yks?" ;D

    No joo mut kaikillahan saa olla omat mielipiteet asioihin.
     
  10. greg

    greg RMK 600 144 -12

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Yli neljäkymmentä vuotta sitten kun 18 tuli täyteen niin marssin samana päivänä kirkkoherran puheille ja ilmoitin eroavani, silloin se oli vain näin mahdollista. Eli oli tehty mahdollisemman hankalaksi, nyt on paljon helpompaa onneksi. Jos silloin en olisi eronnut niin lähes vuoden olisin töihin lähtenyt niin että palkka olisi mennyt kirkolle, siis lähes vuoden, ja hyvinhän tuo kelkka kulkee pakanankin alla. Tuonpuoleisessa ei kuitenkaan lunta ole siellä minne minä joudun.
     
  11. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Lakkasin uskomasta joulupukkiinkin jo hyvin pienenä. Toisaalta isäukko oli "uskovainen" ja inhosi kirkkoa ja pappeja yli kaiken. Joten kirkkoon kuulumaton jo toisessa polvessa, mutta hiukan eri syistä :)
     
  12. skiidu sls

    skiidu sls Ski-doo mxz 500ss-06

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Joo,ja loput häipyy,kun kirkko sallii homoliitot :)
     
  13. JussiAntero

    JussiAntero RS VECTOR Mountain -06, Venture -99 XL500

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Noissa kelkkahommissa on hyvä turvata johonkin. Kirkkoon kuuluvana voin tokaista kelkan upotessa jäihin että "jumalauta=jumala auta. Joka kerta ei apua saa, mutta läheltäpiti tilanteissa voi miettiä mikä sen käänsi positiiviseen suuntaan. Kirkkoon kuuluvan ei kai tarvitse olla "uskovainen".
     
  14. TaMiLo

    TaMiLo RX-1 144"

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Juu en kuulu enää! 8)
    Jos sitä rahaa jäis vaikka bensaan, nyt kun selvisi että kirkko vie yli 200€ vuodessa! :mad:
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Niin no,

    Uskonnon tuputtamiseen ja raamatun oppien orjalliseen noudattamiseen nyky-yhteiskunnassa en ota mitään kantaa. Olen silti sitä mieltä että kirkolla on yhä asemansa yhteiskunnassa! Porukka eroaa kilvan kirkosta, perustellen touhua mitä erilaisimmilla tavoilla. Mutta ntä sitten kun joku läheinen kuolee? Isä, äiti, mummo, sisar tms... kyllä siinä vaiheessa kelpaa kirkon tuki niillekkin jotka on eroilmoituksen täyttänyt! Itse en tosiaan uskoa tunnusta raamatun oppien mukaiseti, mutta kuulun tästä huolimatta kirkkoon ja maksan kirkollisveroa. Eipä tarvi jännittää että haudataanko aidan taakse...
     
  16. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Kyllähän ne sen kohta muuttuu niin että jos ei kirkollisverot ole maksettu niin.. hautuumaa löytyy kaatopaikalta ;)
    Sinne onki sitten mukava viiä jouluna kukkia ja kynttilöitä :p
    ps. taitaa olla aattona suljettuja...
     
  17. greg

    greg RMK 600 144 -12

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Kirkkoon kuuluminen ei nykyisen lainsäädännön mukaan vaikuta mitenkään siihen minne haudataan, meidät pakanatkin saa nykyisin kuopata ihan sinne keskelle kirkkomaata. Aidan ulkopuolelle jos haluaa tulla kuopatuksi niin siihen on sitten iso projekti edessä. Ei oo enää erillistä pakanoiden hautuupaikkaa eikä ole ollut pitkään aikaankaan. Jos kirkosta eroaa tai on jo älynnyt erota niin omaiset voivat järjestää jopa kirkolliset hautajaisetkin pappeineen ja virsineen ja kaikkineen.
     
  18. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    "Kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa!"

    Tuossapa sitä ideologiaa kansalle. Itellä nyppii koko kristinuskon (ristiretkien) historia ja sen mukana tuomat rahalliset velvoitteet. Minulla ei ole mitään uskomista vastaan ja uskon itsekin, että ihmisellä on ja tulee olemaan vaikeita hetkiä jolloin tarvitsee henkistä tukea. Ei tarvitse alkaa kirkkoja polttamaan, mutten myöskään rahoita kirkon toimintaa.
     
  19. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Mulla sylettää se toistuva tuputtaminen, oli se sitten uskovien tai uskonnottomien suunnasta. Jokainen funtsikoot näitä juttuja itekseen ja tehkööt omat päätelmänsä ja ratkaisunsa. Samalla lapsien liittäminen uskontokuntien jäseneksi ja tunnustuksellinen uskonnonopetus koulussa seisauttaa veret, kun mistään mitään ymmärtämättömille lapsille työnnetään jotain ideologiaa ja lapsi luonnollisesti ottaa vanhemman puheen ehdottomana totuutena.
     
  20. JussiAntero

    JussiAntero RS VECTOR Mountain -06, Venture -99 XL500

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Olisko uskonut että Kelkkalehden foorumilla saadaan näin tiukkaa asiaa kirkosta. Hyvä kannanottaminen on hyvästä jos joskus saatais äänestettyä tälle maalle toimiva johto ilman järkyttävää hintaa.
     

Suosittele tätä sivua