Kuulutko Kirkkoon?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 22/4/08.

?

Kyllä vai ei

  1. KYLLÄ

    198 vote(s)
    64.9%
  2. EI

    107 vote(s)
    35.1%
  1. Hippu

    Hippu New Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Vaikka yritän elellä ja ajatella ns. kristillisten arvojen mukaisesti, en koe saavani kirkolta juuri mitään.
    Uskooni, olkoon se sitten mitä tahansa, en todellakaan tarvitse mitään instituutiota. Ja kovin riitaisaa porukkaa tuntuu nuo kirkonmiehet, ja -naiset olevan. Kieltämättä nämä viimeaikaiset oppiriidat ovat vahvistaneet käsitystäni, että lähtölaskenta on alkanut....
     
  2. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Nyt kerrankin on Janin kanssa täysin sama mielipide. Vanhin veli kuoli pari vuotta sitten, siinä yhteydessä tuli ilmi että ainakin Sodankylässä on aidan sisäpuolella oma alue ateisteille, sinne ei kylläkään ole vielä haudattu ketään kun kukaan ei ole tällaista toivetta esittänyt.
     
  3. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Tännään radiossa kuulutettiin, että kirkosta on erottu viime päivinä "aivan homona". ;D


    Itsehän kuulun kirkkoon ja heteroja ollaan. Uskonhommiin en ota kantaa.
     
  4. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Miksi musta tuntuu porukalla olevan käsityksenä, että kirkosta eronnut olisi homo? ;D

    Itsellä on ollut harkinnassa erota kirkosta ja on edelleen, uskonnon ja mun käsitykset eri asioista eivät ole samassa linjassa. Olen tieteen nimeen henkeen ja vereen asti, joten henkiset asiat ovat minusta hölynpölyä.
     
  5. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Etelän maa on ainakin kallista, koska hautalaskuja on tullu... eli ei sisälly jäsenmaksuun.
    Uskon nimissä tapetaan edelleenkin paljon ihmisiä. Ehkäpä kirja siksi onkin musta?

    Ristillä on Suomessa paljon omaisuutta, maita ja mantuja.
    Onkohan koskaan niitä käteiseen vaihdettu ja jotain autettu?

    Outoa on suuren maailman pappien rippihetket niiden poikien kanssa...

    -se ei ole niin kuin kirjoitetaan vaan kuinka halutaan lukea.
     
  6. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Kyl sitä tulee kuuluttua. Jos jonain päivänä vois sitte hyvällä omalla tunnolla vaatia kirkkoherralta vastapalveluksia ku on sillekin tullu palkkaa makseskeltua. :)
     
  7. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Tulipa erottua vajaa vuosi sitten, jää 500€ bensarahoja enemmän. Ei paljo nappaa ku kuulee miten papit kohtelee pikkupoikia tuolla euroopassa ja ylemmät vaan suojelee... Ja sama täällä suomessa eräässä lahkossa..
     
  8. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    En ole ikinä kuulunut enkä nää kyllä mitään syytä miksi kuulua.
     
  9. Iiza

    Iiza Polaris Switchback 600 cfi

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?


    Sama homma
     
  10. Fusion

    Fusion Ei kelkkaa

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Kuulun kirkkoon. En ajattele asiaa siten että saanko siitä hyötyä jonkun rahamäärän edestä vaiko en.
     
  11. Hymis

    Hymis Ämmällä ajetaan

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    En ole kuulunut vuodesta 2007 lähtien. Mikä on nykypäivän kirkon tehtävä edes nykyään muuta kuin kasteet, ehtoolliset ja vihkimiset?
     
  12. uusmies

    uusmies Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    En kuulu, enkä käsitä koko touhua. Vakavalla naamalla puhutaan mitä sattuu porukalle.

    ehkä 1800 luvulla menis vielä läpi ku ei voi kaikkea tieteellisesti selittää.



    jos oikein kärjistää niin samaa touhua ko joku saakelin palvanta
     
  13. Miksal

    Miksal Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Erosin heti työelämään astuttua, 6000€ jääny omaan kassaan ja silti on pojat kastettu, häihin ja hautajaisiin päässy. ::)
     
  14. maxu84

    maxu84 rev 700ho 141"/2,25" lynx RE -11

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    en oo muutamaan vuoteen kuulunu enkä tule kuulumaan enää ikinä koska jos rupee nupissa niin paljon heittää et uskoisin johonkin satu olentoon niin eiköhän sitä rupee olee aika valmis monttuun ;D

    tiede on todistanu kuitenkin niin paljon maailman synnystä että aika tarpeeton ukko tuo karvanaama rupee olee ;D
     
  15. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Eronnut oon, kun olen aikuiseksi kasvanu. Aiemmin olin sinisilmäinen monien asioiden suhteen. Monia kirkon sisällä tapahtuvia älyttömyyksiä kun oon kuullu niin ajatus eroamisesta on vahvistunu ja säästäähän siinä myös.

    Penskasta lähtien kun on haudoilla käyty niin on lakkikuorassa kunnioitettu vainajia ja ei olla astuttu kenenkään haudan päälle. Mitä on sitten kirkon käytös moisten asioiden suhteen. Kun selän kääntää niin siellä ei ole minkään näköistä kunnioitusta esim. tässä asiassa. Hautajaisten jälkeen koneella täytetään monttu ja ajan/työn säästämiseksi kauhalla painetaan niin, että vasta monttuun laskettu arkku särkyy ja saadaan lopullinen täyttö tehdä samantien. Monttuun laskettaessa ympärillä itketään ja seuraavana päivänä konemies murskaa arkun. ???
     
  16. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Eipä se ainakaan tässä kunnassa noin mene, lapiolla täälä haudat täytetään. Eikä se mua ainakaan haittaa vaikka mun arkku sitten aikanaan vähän rusentuiski, maatuupahan nopeampaa.
     
  17. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Eihän se siellä loputtomiin kestä ja senhän tietää kaikki, mutta ei sitä tarvi rikkomalla rikkoa. Ja mulle riittää yks paikka jossa noin tehdään niin voin olettaa, että minunkin tulevaan monttuun nuin tehdään. Polttohautaus ja skiidoon tankkiin on kelkkamiehen loppumatka. ;)
     
  18. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Niin ja lapiollahan ne täytetään myös siinäkin paikassa jossa nuin tehdään, mutta seuraavana päivänä käyvät "tiivistämässä" maan.
     
  19. lakape

    lakape Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    :) ;D onhan se kiva ku joku homma alkaa tökkimään,niin ajattelee, ;D että jumalauta,nyt jos ei pelitä täytyy erota kirkosta ja kas kummaa,tökkiminen loppuu ;D
     
  20. Knato

    Knato Well-Known Member

    Vs: Kuulutko Kirkkoon?

    Sitte ku rupee tuntuu että on tunnit täynä niin rullailen (tai kävelen jos pystyn) krematorioon.... tuhkalla voi sitten jatkaa vaikka kokkelia niin saa joku vetää erilaiset viivat.

    8) ???
     

Suosittele tätä sivua