MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Koponen, 16/11/10.

  1. SKÖNÄRI

    SKÖNÄRI Dreaming doo - Driving Lynx........ What a F......

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Ei kellään sattus olemaan vakio simmilistaa saatavilla?
     
  2. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Ei pätki onneksi ajossa. Tapponapista kun sammuttaa, eikä koskekaan dessiin niin sitten kun vetää narussa, niin väittää, että dessi on huonosti kiinni.

    Nyt olen tuosta jälkimmäisestä samaa mieltä. Riisuttu malli eli keinuvipu jota sitten laittaa välillä pois päältä jos on liian kuuma.
    Lähteekö muilla maalatusta telatunnelista astinlaudoista maali? Mulla alkaa olla karhennushampaat kirkkaat. Surkea maalauslaatu. Amerikanpalstalla (dootalk) on kymmenillä 2011 xrs omistajilla kääpä ihan punasena kun maalit lohkeilee. Mua ei vielä tuo hampaiden kirkastuminen haittaa, mutta surkian näköseksi tuloo kelkka jos 500 km ajetusta alkaa jo maali hilseillä.
     
  3. SKÖNÄRI

    SKÖNÄRI Dreaming doo - Driving Lynx........ What a F......

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    minkä verran on teillä sisään ajossa syönyt öljyä? ite tuossa ku oon ajanut n 350km ja öljyä menny n 2-3 desiä???

    mite muilla
     
  4. JMH

    JMH Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Kannatta käyttää tarkistuksessa , liian vähän menee
     
  5. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Mulla on mittarissa noin 700 km, mulla on mennyt sellainen pönikkä, muistaakseni gallona, eli 3,79 litraa. Säiliössä oli uutena tilkka öljyä, ja samanlaiset tilkan, ehkä vähän reilu olen lisännyt pönikän tyhjenemisen jälkeen.

    X-PS, musta pönikkä, keltanen etiketti, 39 eur makso.

    Tuon matematiikan mukaan 350km matkalla mulla on menny 1.9 litraa. Vaikea uskoa tuota 2-3 desiä. Voiko olla mittavirhe?
     
  6. juhahy

    juhahy SkiDoo FreeRide 154 -14

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Hurjan vähältä kuulostaa..
    Paljonko on menny bensaa?
    Kyllä se vähintään 2-3% pitäis öljyn kulutus olla bentsiinin menekkiin. Eli sinun keskikulutus ei sais olla kuin ~2,8l/100km ???
    Vaikka nämä kuin taloudellisia moottoreita pitäis ollakin,niin tuskin ihan noihin päästään
    Itellä 800:n latki kesim. 5% ölppää sisäänajossa.
     
  7. SKÖNÄRI

    SKÖNÄRI Dreaming doo - Driving Lynx........ What a F......

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Ei oo mitta virhettä säiliön pistin uutena täyteen enkä oo lisänny öljyä. bensaa menny joku 40-50 l et aivan liian vähä menee

    kaverin 800 etecci vieny 500 km aikana reilu litra tosin löpöäki menny enempi

    nooh maanataina menee muutenki hoitoon niin saavat kattoo. eikö lynxissä ollu joku ruttunen letku joissain?
     
  8. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Kyllä menee tosi laihalla, ihme että ei ole leiponu. Lynksin puolella ovat kehottaneet tarkastamaan käynnistysnarun linjauksen (eti searchilla) kuulemma painaa ölppäletkua luttuun. Mm. nimimerkki Unppi on raportoinut tästä.

    Takuu on pop.
     
  9. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Sano se sitten kun oot oottanu takuuhuoltoon pääsyä 3 viikkoa vian johdosta jonka olisit itsekin pystyny korjaan, kelien ollessa parhaimmillaan. ;)
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Onko joku kieltäny korjaamasta näitä laitteita ite?
     
  11. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    No on turhan pitkä aika ootella .. oisit sopinna et etit itte vikaa ja jos löyvät niin korjaat ja huollossa oisivat vaan tarkistannu ja nollannu vikakoodit .. toki eihän ne takuuasiat ite hoijettavas kuulu mut jos 3 viikko joutuu ootta niin kyl korjaisin itte ja muutes nollaisin samalla vikakoodit mut konstia en teille veijareille kerro ;) :-*
     
  12. 10+

    10+ Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Se käynnistinnaru hinkaa sen öljypumpumpulta lähtevän putken poikki ku tarpeeksi repii kelkkaa käyntiin. Sillon öljyä kyllä menee enemmän. Kannataa tarkistaa tuo jokaisen.
     
  13. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    On, jos meinaa takuun säilyvän ja ei sitä huvita maksaa itse takuuseen kuuluvia osia, jos ne on mahdollista saada ilmatteeksi.
    Onneksi tänä talvena on ollu vähän eri tavalla tuo asia, kun korjaamo on oppinu tuntemaan.
     
  14. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Mikä pakko niitä on ite maksaa.
     
  15. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Pieni omatoimisuus on aina paikallaan, eikä kannata olla niin ronkeli tuon takuun kanssa, etenkin nyt jos sen vian pystyy suitsait itse korjaamaan.
    Viimeistään takuun jälkeen on meisseleiden löydyttävä pakista, sillä kaikki "korjaamot" eivät vastaa jokaisen kelkkailijan kriteerejä. ;)
     
  16. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Ilmeisesti ne vie tietämätön 6 - 0, kun heittelet tuommosia kommentteja. Mm. Menin tilaamaan uutta roiskeläppää takuuseen niin sanoivat, että kelkka korjaamolle ja homma hoituu sitä kautta. No korjaamolla oli sitten järki matkassa ja ei tarvinu kelkkaa kuljetella. No nyt oon sitten omatoimisesti purkanu kampetta ja menny rikkinäisten osien kanssa korjaamolle ja saanu sitä kautta takuuseen. Viime talvena kun ei tiennyt miten kannattais toimia ja menin valtuutettujen kauppiaiden ohjeiden mukaisesti niin talven aikana oottelin 4 kertaa huoltoon pääsyä. Pisin odotusaika oli tuolloin 3 viikkoa.

    Onhan se tietenkin ymmärrettävää, että ulkopuolinen (korjaamo) toteaa vian. Muutenhan sinne vois 2-vuoden aikana kiikuttaa jos mistäkin kelkasta osia vaihettavaksi takuu kelkan piikkiin.
     
  17. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    tässähän sama pata kai kun tossa 600 renessä (backcountry 600 e-tech),

    onko tullut vastaan että veot loppuu koneesta ja taas kohta sitten jaksaakin vetää paremmin?

    Tuntui tossa äsken että maantietäkö pitää ajaa kotiin metsästä kun oli pelottavan voimaton ..

    Mitään vika koodia ei antanut näyttöön ainakaan.. sellaista reipasta oli ajo. (omasta mielestä)

    leipookohan toi pata kohta, ohan sillä jo ajettu n.100km
     
  18. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Mulla on repiny ihan hurjana ranteita uudesta asti. Sisäänajon poistumistakaan en juurikaan huomannut muuna kuin pienenä herkistymisenä, kiekuu iloisemmin. Moottori on toiminut erinomaisesti.

    Edit: itse asiassa en osaa sanoa, missä vaiheessa sisäänajomoodi poistui. Joka tapauksessa mun kelkassa sisäänajomoodi oli todella "laimea".
     
  19. WeePee

    WeePee Lynx Enduro

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    500 kilsaa mittarissa. Sen verran pirteeltä tuntuu että sisäänajomoodi on varmaan jo pois päältä. Jäähdytinnestettä tuntuis vähän sotkevan pakoputkenpuolelle kylkeen. Iskareissa pientä väsymistä havaittavissa. Muuten jousituksen balanssi huippuluokkaa. Tuulisuojaa ei kyllä oo nimeksikään. Ajoviima puhaltaa suoraa keskivartaloon. E-tec lynxin jälkeen kyllä Ski-doosta pelkkää positiivista sanottavaa.
     
  20. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2011 käyttökokemukset

    Mulla myös 500 km:n kohdilla oli iskarit jo melko löpöt ja pohjailivat paljon. Kuitenkin progressio toimi väsyneilläkin ensiasennusöljyillä sillä tavalla, että pahoja pohjaan pamahtamisia ei tullut. Huomenna saan kelkan ja iskarit huollosta.

    Minäkin olen sitä mieltä, että kelkan jousitus on huippuluokkaa, todella hyvä balanssi, taka- ja keskipukin pohjaukset kun toivottavasti jää huollon jälkeen pois tulee unelmakelkka! Itse ratkaisin tuon tuulenviimaongelman laittamalla renegaden tuulilasin, suojaa erinomaisen hyvin, eikä edes näytä kovin typerältä, ks. tuolta:

    http://i462.photobucket.com/albums/qq341/vjuntunen/101220101090.jpg
     

Suosittele tätä sivua