SUURI Arctic Cat huoltokutsu! F-catit ja Sabercatit 03´-06´

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä kop-O-nen, 26/4/06.

  1. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    koskeekoha se tota miunkii pailakkaa... :-\
     
  2. MikkoY

    MikkoY Polaris 600 HO Fusion Race

    rreipas:

    Description: The recalled fuel tanks were installed on all 2004, 2005 and 2006 Firecat and Sabercat models. The recall also includes all 2003 Firecat carbureted models. The affected models were manufactured in a variety of colors and engine sizes, however, all are included in this recall.

    Koko teksti:
    http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml06/06547.html

    Ohjauksen osalta:
    http://www.arcticchat.com/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=48796
    löytyy tiedot mitä kelkkoja tuo koskee.

    mikko
     
  3. laiska

    laiska Well-Known Member

    Moi
    Mulla Sumekolta kertoivat, kun soitin ja kysyin.
    Kysyivät runkonumeron ja kertoi mitä tehdään.
    Mulle vaihtuu ohjausakseli,tankki,variaattorin osa ja joku ruuvin tarkistus ja siihen kierrelukitteen lisäys.
    Samalla vaihdetaan takuuseen jalan paikkojen alumiini osat, kun ovat repeytyneet sisänurkista.
    Liukukiskot on jo vaihdettu(oli murtunut)
    Molemmat Fox:n ilmaiskarit keulassa myös korjaus(vuotaa ilmat pihalle, tosin ei ole edes kelkassa käytössä, mutta onhan ne korjattava)
    Ja kelkka on siis 2005 F5
     
  4. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Heti kun saadaan vietyä kelkka huoltoon niin ohjausakseli vaihtuu ja tankkikin luultavasti vaihtuu.
     
  5. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Tänään vein oman kissani takuu huoltoon. Ei vielä osannut sanoa mitä kaikkea siihen päivitellään. Ainakin uudet liukurungot tulossa takuisiin.
     
  6. Catmaster

    Catmaster f5 -05

    Kävin hakemassa päivitysosat liikkeestä.Bensatankin täyttöaukkoon sisäpuolelle muovikaulus,jonka pitäisi estää murtumien syntyminen.Asennusohjeitten mukaista liimaa ja asennustyökalua ei tullut mukana,joten saa nähdä pitääkö se viedä huoltoon asennusta varten.Alkuperäisen ohjausakselin sisälle asennettava ruostumattomasta tangosta ja alumiinikäikäleistä koostuva päivitysosa oli helppo asentaa itsekin.
     
  7. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    soitin kanssa sumekolle asiasta ja sanoivat että ei voi itse vaihtaa osia. joten lauantaina raahaan kelkan mäntsälään hultoon ja ne vaihtavat ohjausakselin ja tankin sielä.
     
  8. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    [​IMG]
    tuon näkönen kapistus tuli tuonne ohjausakseliin...
     
  9. frosty

    frosty Well-Known Member

    Voi itku, noinko ne nyt sitten korjataan?

    Lapset leikkii lego-palikoilla... :p
     
  10. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    [​IMG]
    tankin vahvikeosa ja asennus tarvikkeet.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    BigDaddyJ, tuliko sulla mukaan toi tankki fixauksen mukana toi liima ja asennustyökalu?

    Ohjeissahan oli jotain mainintaa että tuon työkalun ja liiman saa liikkeestä lainaan? kun pyytää. Itsellä ne ainakaan eivät olleet mukana.

    Tankkipäivityshän meni ainakin mulla ('04 eli n:eek: 0637-299) kyllä tiukkaan ihan tolla pelkällä o-renkaallakin.
    [​IMG]

    Eilen laittelin samalla myös tuon ohjausputki vahvike päivityksen. Eniten meni aikaa kun eipä koneistetut pulttien lovet olleetkaan oikealla kohdillaan. Piti sen parisen milliä viilata vahvikkeen lovia "ylöspäin" että sain pultit noiden kiristyspalikoiden läpi.

    Huomasithan että ohjeissa oli että noi 2 itse kiristettävää pulttia piti kiristää oikeassa järjestyksessä. Ensin oikeanpuoleinen/kuvassa lähempänä oleva pultti "loppu" kireyteen ja vasta sitten toi vasemmanpuoleinen/kuvassa kauempi pultti kerralla kireäksi.

    Siinä sekin sitten on:
    [​IMG]
     
  12. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Kaikista helpoin ku liikkeessä vaihtavat takuuseen 8) Siellä o kelkka hyvässä tallessa liikkeessä kun sitä nyt ei tartte...
     
  13. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Kuuluvat ihan näihin päivitysrumbiin eli ei mtn merkitystä onko takuu voimassa vai ei. Vai meinaatko että jossain '03:ssa Firecatissa on vielä takuukin voimassa?  ;)

    Enkä myöskään sanois että helpoin tapa viedä liikkeeseen. Vie siinä nyt sitten kärrillä kelkka liikkeeseen jossa se makaa 1-2 vkoa tjsp...

    Itse ainakin tollaiset hommat haluankin tehdä itse, sopivaa iltapuuhastelua harrastuksen kanssa.
     
  14. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Älä mene sanomaan. Parhaillaan Kemissä sataa lunta...
     
  15. markozoo

    markozoo Ski doo rev 880R summit open mod

    mitens tuolta sumekolta noit päivitysosii saa oliks suoraa hyllys vai oliks toimitus aika jotain viikkoi? mitens toi kustannuspuoli paljonks niist joutuu kustantaa vai ... vois ton ohjaus akselin vahvikkeet itellekki laittaa on meinaa aika hepponen toi vakio..
     
  16. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Se mitää maksa. Sumekohan maksaa työnkin. Ainakin mun tapauksessa. Viikko siinä meni ku soittelivat että osat tuli ja kelkan voi viedä huoltoon.
     
  17. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    juu ei maksa mitään ja liikkeeseen pitäis viedä laitettavaksi jos haluaa että vastuu niitten kestävyydestä pysyy sumekolla. jos vaihdat osat itse niin vastuu hommat meneekin sitten kinkkisemmäksi jos jotain sattuu. kyseesähän on "huoltokutsu" :)
     
  18. Ilvesmies

    Ilvesmies Kelkkaharrastusta vuodesta -93

    Onks kellään hajonnut niitä tankkeja? Mulla just hajos. Aika ohut on materiaali. Penkin kohdasta painautunut lommolle ja tullut reikä. Piti noutaja soittaa kesken kivan ajoreissun ..kele!
     
  19. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    mulla repes zr korkin juuresta tankki
     
  20. arctic

    arctic Active Member

    Eiks se tankin vahvistus ole siinä tankin täyttöaukossa? Näin ainakin mulle kerrottiin kun vaihdatin tankin ja ohjausnivelet kuukausi sitten tuon huoltokampanjan piikkiin.
     

Suosittele tätä sivua