Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Eikös ne ole Kuusamon kauppiaalta molemmat?
     
  2. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Ruotsalaisten Weekendsledders kanavalla hyviä videoita Windereistä.
    Tässäpä joku.


     
    juoni ja Linski tykkäävät tästä.
  3. Juha88

    Juha88 8000 RR

    Remmisilppurikin eksyny kuviin:D
     
    janzka tykkää tästä.
  4. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Testeissä kuitenkin muistetaan aina mainita SW ja Viperi raskaaksi käsitellä ja noilla ei pysty samaan mitä haisuleilla. Taitaa olla vain miehestä kiinni, hyvin näkyy taipuvan SW rinnetangoon.

    Tulee väkisinkin mieleen, että onko siellä testeissä mukana yhtään kuskia, joka on tottunut käsittelemään nelaria vai onko vain paatuneita 2-tahtikuskeja ajamassa? Onhan nuo erilaisia viedä kuin 2-tahdit ja tottumattomalle tuntuu erilaiselta (vaivalloiselta) viedä. Itellä ainakin otti monta ajoreissua ennenkuin pääsi vähänkään sisään nelariin haisulin jälkeen. Toki ammattimiehet erikseen tässäkin asiassa.
     
    Jakelfin, samumarkus ja janzka tykkäävät tästä.
  5. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Kyllä se varmasti noin onkin kuten edellä FFoxi kirjoitti mikäli kuski on aikaisemmin vain ajellut/kikkaillut 2-tahtisella. Myös aikaisemmat kommentit, kirjoituksen ym pyörivät sielä taka-ajatuksissa jotta nelarit ovat raskaita. Toki se paino sielä väliin tuntuu, sen tunnustan itekkin. Itellä ei niin suurta muutosta fiiliksessä ollut kun siirryin x-trim 800:sta tuohon viperiin. Toki on tunnustettava ettei kokemusta ole winderistä taikka solomulla varustetusta ole yhtään. Mutta, ei nämä pöllömpiä ole lainkaan.
     
    samumarkus, janzka ja FFoxi tykkäävät tästä.
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eikö se doodoo just haukkunu sidewinderin raskaaksi kun vertaa uudempiin brp:n laitteisiin? Ei kait uusia 4t vehkeitä kannata mihinkään vanhoihin 2t verrata. Kyllä mä pettyisin jos vaihtaisin nykyisen vaikka viperiin tai sidewinderiin ja se ei olisi reilusti keveämpi ajaa.

    Jotenkin tuntuu että joillain on kauhea tarve yrittää todistella että 4t vehkeillä voi ajaa maastossa ja ovat aivan yhtä keveitä kuin vastaavat 2t, tai jopa keveämpiä. Ei kait 2t ketjuissa kukaan jaksa vertailla 4t laitteisiin mutta täällä se on ihan normaalia. Melko outoa.
     
    vetkulilm ja jtek tykkäävät tästä.
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Taitaa kuitenkin winderi pitää vielä kärkipaikka tällä foorumilla remmien silppuroinnissa ;) Ja oliko jopa niin että osa remmeistä piti itsellä maksaa?
     
  8. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Omakohtaisella kokemuksella porukalla on todella väärä kuva nykyisistä nelari vuoriporista. Jos juttuja on uskominen, niin traktorilla pitää hakea pois keväämmällä. Reittivehkeisiin en ainakaan minä ole ottanut kantaa, kun ei niistä ole kokemuksia. Lehdistähän näitä juttuja saa lukea kuinka "nelarimies on erimies" ja "ei yllä 2-tahtisten tasolle" jne... Kysyin vain että onko siellä testeissä ollut nelitahtiseen vuorikelkkaan tottuneita kuskeja vai onko pelkästään 2-tahtimiesten tekemiä testejä? Jos on ollut niin, hienoa. Jos ei, niin jatkossa ottakaa. Lehdillä on suuri vastuu mitä ihmisten mielissä liikkuu, kun ei jokaisella voi kertyä kokemusta eri laitteista, perustetaan mielipide lehdistä luettuun.

    Miksei näistä JiiPee saisi keskustella, jos asiat ja yleinen asenne ihmetyttää?
     
    janzka tykkää tästä.
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Saa kait niistä puhua jos kiinnostaa. Vähän vaan huvittaa kun tulee sellainen kuva että enempi itselle todistellaan että on tällä kevyt ajaa ja painaakin vaan 10kg vähempi kuin 2t.. :D

    Itse en olla ajellut kuin 4t paserilla ja sekin oli raskaampi ajaa kuin nykyinen 800 bd.
     
    Viimeksi muokattu: 19/3/18
  10. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Ei tämä winderi varmasti ajolleen raskas ole tuolla metsässä jos ajotaidot riittää pitämään kelkan aina pystyssä ja välttämään jumeja. Sittenhän ne ongelmat alkaa kun tiheässä ja jyrkässä kaadat sopivasti puiden kylkeen niin siinä on melko temppu yksin käännellä takas suksilleen jos alaspäin ei pääse pyörittämään. Viperillä pari talvea ajoin enkä minä sitä raskaaksi voi moittia normi tilanteissa mutta riittämättömät ajotaidot kun omaa niin tuota 2-tahtia on kevyempi irroitella :D
     
  11. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    No juuri tämä tässä on. Ihmiset joilla ei ole mitään hajua, lue kokemusta asiaan. Huutelevat yleensä lujiten :rolleyes: Jos olisit edes ajanut kelkalla, johon nyt otat kovasti kantaa, niin olisi tämä(kin) keskustelu huomattavasti rakentavampaa.
     
    Zombie, Jolle23, Hemikoo ja 2 muut tykkäävät tästä.
  12. Juha88

    Juha88 8000 RR

    En tiedä mihin vittaat.. Yhteen yksilöön vai useampaan laitteeseen? Aika surullista luettavaa nuo brb 850 ongelmat, jotka ei rajoitu yhteen laitteseen;)
     
    Zombie, juoni, Hemikoo ja 2 muut tykkäävät tästä.
  13. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Remmiongelmaa, kai sitä joillakin on, itse ajanut varmaan pariakymmentä Sw: tä, osalla enempi osalla vähempi, yhdestä hajos remmi 40 min umpisrääkkäyksen jälkeen seuraavana päivänä, kelkka oli vakio, nyttemmin kun nuihin on perehtynyt niin eipä ole ollut voimalinjoissa ongelmaa, ei kuumu ja remmipölyä tai silppua ole tullut tai ainakaan käyttäjiltä ole kuulunut sellaista palautetta.
    Viimetalviseen muutosta on nuo muuttuvakulmaiset helixit, oikeastaan ei juuri muuta.
     
    Zombie ja FFoxi tykkäävät tästä.
  14. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Hetkinen, minä olen ainoastaan sanonut että 500cc 4t paseri oli raskaampi ajaa kuin bd. Kait nämä 4t sitten kevenee kun laitetaan koneeseen toinen 500cc lisää.
    Kyllähän se varmaan tuollainen pitkä ja karkea tela tuo keveyden tuntoa kun saa keulaa kevennettyä. Vaatii kyllä tehoakin.

    Ja edelleen, eikö se doodoo verrannut winderiä uuteen bd re:n ja winderi oli malmikasa siihen verrattuna? Vai muistanko väärin?

    Ei ole tarkoitus haukkua näitä. Kommentoin vaan tuota kun 4t miehillä pitää koko ajan todistella että niillä voi ajaa ja kuinka 2t haisee eikä koneet kestä. Kyllähän niillä varmasti pystyy metsässä ajaa, mutta olenko väärässä jos sanon että uudet 2t ovat silti keveämpiä?
     
  15. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Onhan nuissa ongelmia, mutta ne saa aika helposti pois ja hihnat saa ilmaisena. Tosin takuuna ei taida ongelmia saada täysin korjattua. Suurimmalla osatta taitaa silti pelata ihan hyvin vaikka melko oudolta sekin tuntuu.
     
  16. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Olet sie aika seppä. Justiin itse toimitsit, kun nelaria verrataan vanhempaan 2-tahtiin. No mitä tässä teet itse? :D
     
    Zombie ja Jolle23 tykkäävät tästä.
  17. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Ei taija olla vielä kovinkaan montaa kelkkailijaa maailmassa joka on alottanu uransa 4-tahtisella ja ajanu vain pelkästään niillä. Kyllä sitä taitaa alitajuntaisesti kaiholla muistella sitä 2-tahin keveyttä pusikossa sillonko Yamahaa pyörittelee irti :D Mielestäni Yamahan osto puskaralleihin ja varsinkin Suomen maastoihin vaatii aikamoista uskallusta ja pioneerihenkisyyttä. Ei sitä järkiperustein mielestäni voi paljoa perustella jos ei bensakulutusta reittisiirtymillä lasketa.
     
  18. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla ainakin remmi pölyä on niin että hirvittää mutta remmiä ei enää syö, viimekaudesta on vaan muuttunut jyrkempi helixi ja jämympi kakkosvartsun jousi sekä ajo on ehkä vähän rauhoittunut, kaksi kertaa yritin helixin tilata ulkomailta mutta sinne jäi, blingiltäkin pitä pukata helixiä pihalle muttei ole kuulunut mitään, käskettiin olla hätäilemättä, pari kk ooteltu pitäiskö kysyä :D toisaalta kun nykyinenkin toimii...
    @hanski-58 osaatko sano miksi tuolla rapakon takana suosivat toisinpäin muuttuvakulmaisia helixejä kuin täällä?
    Juurikin näin, omakohtaisia kokemuksia. Joista voin sen verran sanoa että 14tkm viperillä ja reipas 5tkm sidewinderillä joissa periaatteessa vain konepuoli muuttunut winderi kulkee enemmän telan varassa, sinällään jännä koska kaverilla oli xf katti ja mulla identtinen ltx viper molemmilla totaltekit samoilla säädöillö ja viperi meni nokallaan ja xf telan varassa...
    Hihnoja et saa välttämättä ilmaisena jos vaikkapa tonnin oot päästänyt remmillä, ei ainakaan kaveri saanut, minä olen saanut jos vaan oikein kilsat muistan ja eihän remmin kestoikä saa olla perinteinen brp 1000km!
    Nyt mitä tutuilla on noita 850 eri muodoissa 1kpl on niistä ettei remmiä pureskele isommin ja yksi ajaa vanhalla 391tyypin? remmeillä joskin siinäkin pari remmiä mennyt ja muista on sitten remmit mennyt enempi ja yksi on nyt seissyt 3vko kun ei jaksa astinlautoja laittaa täyteen remmejä 300km reissulle edellinen reissu 5kpl/280km tasaisia reittjeä, nyt on kolmas paikka kelkan ongelmia selvittämässä jospa se kuntoon tulisi.
    @FFoxi n kannattaisi valaista sakia millaisilla kelkoilla olet ajanut ennen viperiä ettei vaan porukka sekoita meihin täysin sinisilmäisiin saattaisi silmät aueta monelta.
    Doodoon kelkka on varmasti raskas viedä jos oikeasto vakiosimmit ja keula on 3-asennossa, ei mulla riitä kädet ja niskat kolmosella ajoon, on kuin koivuhalolla ajaisi.
     
  19. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Tuossa 800 km ajettuna,ei puhdistettu välissä. Helix toki vasta vaihdettu, 500km sitten. DSC_0343.JPG
     
    Zombie, janzka, Värjäri ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  20. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Tässä 10000km suunnilleen ajettuna, useasti puhdistettu ja muutama osa vaihdettuna. Ei hihnapölyä kerkee tulla kun saa uutta remmiä jo vääntää paikalleen.

    Helpommalla pääsisi kun maalaisi mustaksi jo loputkin osat.
     

    Lisätyt liitteet:

Suosittele tätä sivua