Ski-doo 2008

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Firecat 500, 19/11/06.

  1. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    semmoset on työnalla ja se alumiini akselikin lentää sieltä kuikkaan ja tulee tilalle reippaasti kestävämpää evästä kuiteskaan ei painavempaa ;) ;D
     
  2. tuosar

    tuosar Team MiniZ


    takuuseen pitäis mennä...
    tällä hetkellä ei valitettavasti ole XRS:n settejä, ne kestää ainakin...niitä ootellaan..!!!
    se on palttiarallaa saman hintainen, kuin se suunniteltu satsi, joten takuuseen mennyt,
    ainakin tähän saakka ja Oulun suunnalla,
     
  3. sno-bro

    sno-bro Active Member

    Hatut takaisin päähän! "yksi huoltamo" ei vaihda enää. Sovin alkuviikosta että minullekin laitetaan tuo 4 pyöräinen setti heti kun niitä ensi viikolla tulee. Tänään kuitenkin ilmoitettiin että enää ei korvata jos ei hajoa.

    Pitäkää siis hinausköydet mukana ja ajakaa varovasti! Ongelma on todellinen ja kääntöpyöriä mennyt maailmanlaajuisesti luvattoman paljon.

    sno-bro
     
  4. harza

    harza Well-Known Member

    ^ Tuossakohtaa mulla ainakin palas lakki. Nimittäin luvattu mikä luvattu, ja suullinen sopimus on pitävä. prkl koijarit...
     
  5. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Ei reissua ettei remonttia! :mad:
    Päivällä päätin lähteä ajelemaan ja menin tallille ottamaan kelkan ulos. Aattelin herätellä bensapumpun ennenku alan nykkiä ja painoin startti/pakki-nappia. Mittarit heräsi ja bensapumppu "arähti" hyvin lyhyesti. Viisarit pysähty puoliväliin ja mittaristo meni pimeäksi. Sen jälkeen ei minkäänlaista elämää vaikka mitä paineli. :-\ Eikä kirveelläkkään käymään ku koitin nykkiä, merkkivalot vaan välillä välähteli.
    Kattelin siinä sulakkeet ja releet, eikä niistä löytyny vikaa. ::) En hoksannu mitata akun jännitettä, mutta oireet oli niinku ois akku loppunu totaalisesti. Aloinpa sitten uuestaan nykimään romua käymään niin abouttiarallaa 15nykäsyn jälkeen alko vasta yrittelemään käymään.. ???  Ei PRKL että osaa olla vastuksien vekotin!! :-X Ei oikein oo vakuuttanu toi vekotin meikäläistä. Tainnu sattua todellinen maanantai-painos. :eek: :eek: :'(
     
  6. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Onneksi ei ole ton kalliimpi lelu.Ainahan sen voi hylätä ja hakea uuden,toimivamman.
     
  7. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Juuri näin.. ;D
     
  8. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Pitäsköhän mulla tuoda tuo polle yöksi sinne sinun talliin ;) Ku siellähän vissiin nuo skoodat ainakin lisäänty, jospa pollekin niin saisit sinäkin kelkan ;D
     
  9. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    tämmöset tuli väkerrettyä .. jospa se ny kestäs  ::)

    [​IMG]

    noihin uloimpiin pyöriin on tulossa suojakupit kunhan tässä pääsen taas sorvinääreen ;) .. saas nähä mimmoset sitä kehittelis
     
  10. maroach

    maroach RMK800 '14

  11. sno-bro

    sno-bro Active Member

    Kun käytätte XP:t käsilämmittimien päivityksessä niin tarkastakaa huollon tiloissa että ne on kunnolla kiinni. Toin onneton kelkan kotiin ennenkuin huomasin että kumpikin kahvakumi lähtee vetäisemällä irti :(

    sno-bro
     
  12. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    ajeleskelin "sisään" 600sdi pätkää ja reneä sdi mallista viikonloppuna yhteensä noin 250km.....
    oli MINUN mielestäni aikalailla positiivisiä yllätyksiä...
    keveitä ajaa/viedä tuohon kokoryhmään..
    hyviä ajaa istualtaan, ajoasento oli oikeasti aika miellyttävä, pystyi pärryyttelemään pidempiäkin matkoja
    väsymättä, polvikulmasta sen verran, että ei kyllä jalat väsyneet verraten entisiin malleihin..
    pätkässä alle laitettuina powderin sivakat, joka oli tieteskin iso plussa,
    kun löysi suksipaineet kutakuinkin kohdalleen..
    rene oli täysin vakio kunnossa ja miellyttävä "retkeily"kelkki, jolla oli hyvä mennä päästää pikkupatissa..
    mielestäni kelkat riittävät sellaisenaan "normisunnuntaikuntoajajalle"
    TOKI kukaan ei voi kiistää sitä tosiasiaa..
    että vaihtamalla sivakat esim. powdereihin ja satsaamalla pari tonnia pumppusatseihin, niin paranee varmasti..
    saadessa tieten säädöt kohdalleen!!
    :p
    vertailuksi: mukana oli RE-lynkytti 07 ja AC-F6..06, molemmilla ajettu n.1500km

    AC:ssä oli kevyempi kaasukahva/vipu ja pehmeämpi alusta ja istuin..versus skidoooo..
    miellyttävä silti ajaa..

    RE taas oli yllättäen kovempi alustaltaan, mutta hyvin säädetty mun makuun
    ja istuma-asento; polvet miinuskulmassa, joten mä väsyin sillä helpommin,
    toki enpäs race-kuski olekkaan..
    kaasu oli pikkasen raskaampi käyttää, kun Skidoossa
     
  13. Glaki Gluuk

    Glaki Gluuk UnSledded

    Jotaki kokemusta ja höpinää tuosta XP-summitista nyt viimein. X-rs:ään verrattuna sukeltelee puolelta toiselle tosi herkästi riippuen kummalla jalalla ns. enemmän painoa. Tekee ohjaamisesta puolelta toiselle umpisessa tietenki aika helppoa, mutta risukkoisessa rinteessa X-rs;än vakaampi kulku (edellyttäen, että joka risua ja pikkupuuta ei siis väistetä) teki ajamisesta vähemmän voimia kuluttavaa.

    Tanko on vakiona just sopiva ja pystympi kuin X-rs-mallissa (vaikka sen rajoittimen ois sahannutki irti). Reilummat jalkakotelot on sinällään jo fiksu keksintö, että kun ne täyttyy lumesta niin jalat on sen jälkeen aikalailla samassa kulmassa kuin Revissä. Revissä jalat meni jo melko taakse kun lumi täytti kotelot.

    Jarru ja ketjukotelot pysäyttää muuten jalat sopivasti revi asentoon (ainaki itellä). Tällä kommentilla meinaan vain sitä, että aluksi pelotti että jos se revin autuas ajoasento ois jotenki muuttunu huonompaan XP:ssä. Ja jos haluaa siirtymillä rentoutua kunnolla niin jalat menee sitten sinne eteenki.

    Voimansiirto pelaa ja vaikka tämä Xp ei keulaa nostele ilmaan yhtä herkästi kuin X-rs tuntu tekevän niin voimaa vaikuttais olevan silti huomattavasti enemmän.

    Alusta tuntuis (ainakin vielä) kestävän sitä ihan kohtuullista höykytystä reitillä. X-rs:n alusta oli ehkä, siis ehkä aavistuksen jäykempi joustoiltaan.

    Kahvanlämmittimet päivitettiin, mutta ne ilmeisesti hajos reilun 100km ajon jälkeen uudelleen??!!! Tai jotaki muuta ihmeellistä... ???

    [​IMG][/img]

    Tuosta uudistuneesta mittarista, niin kaikkea turhaa ja vähemmän tärkeää siinä on, ehkä se hyödyllisin on tämä korkeimman kierrosluvun löytyminen, mutta BRP, kello ois ihan jees, ennemminkö vaikka huippunopeus tai tieto korkeudesta.
     
  14. lumikiitäjä

    lumikiitäjä New Member

    Kokemuksia Renegade x 600sdi. Ajettu nyt reilu 400km enimmäkseen 2-päällä kohtuullisen rauhallista sisäänajoa. Kahvanlämmittimet hajosivat parinsadan kilometrin jälkeen ja yksi sulake on palanut mutta muita vikoja ei ole ollut. Keskikulutus mittarin mukaan 18L/100km. Kelkka on todella kevyt ajaa, sanoisin jopa lennokas ja ajoasento on todella hyvä. Mittaristo on hieno joskaan sen tietojen luotettavuudesta ei vielä varmuutta. Muutenkin laadukkaan oloinen ja hyvin viimeistelty kampe.
    Parannettavaa olisi ehkä suksissa ja ehdottomasti taakse täytyy vaihtaa jäykemmät jouset kun kahdestaan ajelee. Vakiojouset saa kääntää heti jäykimpään asentoon ja silti joskus pohjailee.
     
  15. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    Lainaus Tip sheetistä:

    It is understood that racing or modifications of any Bombardier made snowmobile voids the vehicle warranty...

    Jos toimit ohjeen mukaan niin näyttäs takuu menevän ??
     
  16. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    16 lituraa satkulle näyttää toi mun mittari .. hiukan putos bensakulut jampun jälkeen joka veti parhaimmillaan 32 litraa satkulle :D .. muuten on ski doo pelannu hyvin ton reilun 400 kilsaa ny , ainu vika oli bensamittarin sulake joka kyrvähti heti eka startissa , kahvalämppärit pelaa viel vaik välillä oon tohottanu niit täysilläkin niin ei viel oo kyrvähtäny paitti näpit :)

    noi kääntöpyörät (alumiini) ja siihen akselin (titaani) tekasin sitten itte siinä pelossa et joutuu kävelymiehes ;) .. alustaan oon ny tyytyväinen kun sain sääjöt siit kohilleen .. ei pohjaile rajussakaan patissa jota tää pitäjä on täynnä ja ohjattavuus parani orkkis suksillakin .. ajoasento on erittäin hyvä , mitä ny hiukan korkeempaa koroketa stongaan kaipais seisten ajaessa mut tolla mennään koska istualtaan se on just kohillaan, kone on herkkä vastaamaan liipasimen asentoon (pohjassa koko ajan :D ) ja voimansiirtokin tuntus pelaavan ihan ok , toki sinne vois katella jotain pientä mut tiijä sit tarviiko välttämättä

    miinuksia laittelen sitten kun niitä ilmenee .. ny ei tuu oikein mitään mieleen joka ois mainihtimisen arvosta .. eli katellaan mistä se rupee porsimaan kun kilsoja ropisee mittariin ;)
     
  17. TommiKer

    TommiKer Well-Known Member

    itse olen ajanut n. 700km renegade x:llä ja olen tosi tyytyväinen. todellakin kevyt vietävä niin umpisella kuin reitillä, mukavasti keventää suksia tarvittaessa ;D kun on säädöt kohdallaan. hyvä kelkka minulle koska ajan mielellään myös umpisessa kuin reitillä. on toki kahvan lämppärit menneet ja polttoainemittari sekosi mutta saivat ensinmäisessä huollossa kuntoon.Pieniä asioita minusta. Toki jos olisi ostanut vuoden päästä niin olisi pikkuviat pois mutta ei minua haittaa. tuo kääntöpyörä ongelma koskee ilmeisesti vain pätkiä.

    olen muokannut mieleiseksi vaihtamalla mm maton 44mm, powder pro sukset, öhlins etupukkiin (etupukin alkuperäinen iskari on tosiaanki aivan surkea tapaus.ainaki jos painoa on 120kg) muut iskarit simmattu mieleiseksi, koroke pala 250mm....

    ketjua pitää muistaa kiristää riittävän usein. sillä saa tuhoja aikaan jos jätää kirimättä, on ilmeisesti niin pitkä että löystyy aika paljon ainaki alussa. minulla oli ensinmäisessä huollossa liian löysä jo. sopivasti löysää ja sitte urku auiki nii avot, on remppaa tiedossa.

    tuli eilen vähän vahinkoa kun meni puu tukivarsien välistä suoraan variaattorien luo siitä etupäästä muovien läpi ja katkaisi mennessään kallistuksen vakaajan nivel tällin. ja muovit rikki. voi olla iso homma vaihtaa se muovi hässäkkä kun näyttäisi olevan koko keula muovi yhtä palaa. oli sopivasti lumen alla puun pää koholla :mad:
     
  18. wyntterbaum

    wyntterbaum Member

    Joo, kävi tänään pikku vahinko kelkka uppos katolleen ojaan vettä noin puoli metriä. Sain kelkan ehkä juuri ja juuri sammutettua ennen kuin se uppos. En ole koittanut käyntiin vein sen yöksi sulamaan, onkohan mahdollisesti tullut joitain vaurioita ja mitä kannattaa ensin tehä ennen ku yrittää käyntiin? Kelkkahan on 600sdi renegade X -08
     
  19. Ju$$1

    Ju$$1 X-RS + RS -12

    Aika tylyä kuittia..!!!  ;D ;D 8)

    [​IMG]
    Kyllähän tuonne yks polaroiski mahtus ja ummenkulkijalle ois käyttöäki, niin ei muutaku tallille vaan..  ;)

    Menipä vähän kyllä OT:ksi.. :-\
     
  20. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    unelmien talli :-*
     

Suosittele tätä sivua