Aloittelija kysyy...

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä sparkplug, 5/10/06.

  1. PsyCo_

    PsyCo_ Member

    Sain tossa viikonlopun aikana avattua ketjukotelon niin ensimmäisenä huomasin, että se ketjunkiristimen pultti oli auki. Sen kiristin, isomman rattaan pultti oli onneksi ihan hyvin pysynyt kiinni. Ainoa ongelma, että katkesi yhdestä pultista kanta ja jäi kierreosat kokonaan kiinni. Oli jo aika heikon näköistä vanha öljy, uudeksi öljyksi ostin mobilin atf-öljyä. Varmaan ihan sopivaa.
     
  2. PsyCo_

    PsyCo_ Member

    Kertokaas sitten vielä keino miten sais ton katkenneen pultin irti tosta koneen kyljestä.
    Avasin ketjukoteloa ni katkes vaa kanta pultista, mutta onneks sain kuitenkin kannen irti kotelosta. Saattashan toi pysyä kiinni lopuilla pulteilla, mutta mielelläänhän tuohon vaihtas toimivan pultin. Hitsaamalla ton varmaan sais helpostikkin mutta kun en omista kyseisiä vehkeitä, niin olisiko muuta konstia?
     
  3. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Konsteja on monia... ei riitä sormet eikä varpaat (saa koko kylän raajat laskee mukaan) kertomaan kuinka monta katkennutta pulttia on tullu kaiveltua mitä erilaisimmista paikoista pois.

    -Jos kierreosaa jäi pinnan yläpuolelle niin ihan pihdeillä saattaa lähtee.
    -Tai jos syvästä niin todella moni lähtee esim. puukonkärjellä tai meisselilllä pyörittämällä.
    -Poraamalla ja vastakierretapilla
    -Tarkasti poraamalla ja puhdistaa kierteet tai tekasee uudet.
    -Hitsaamalla
    -Jos on käytetty lukitta niin lämmitys auttaa vastakierretappi & meisseli pyörittelyssä!

    Ja tietyistä syistä mulle vimonen vaihtoehto on hitsaaminen :p
     
  4. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    nii ja poraa pikku reiän keskelle ja lyö torx avaimen sinne
     
  5. XC-

    XC- Rave 600

    Jooh. Kun ei ole paljoa kokemusta noista kelkoista vielä, niin joku vois antaa vähän vinkkejä.. Ois tarkotus kiristää telaa, kun meinaa roikkua.. ja kelkkahan oli Pollen xc 500 ´05 . että jos en sössisi koko komeutta. ;D
     
  6. macro

    macro Well-Known Member

    Sivulla 1 Jakefin antoi tuohonkin ohjeet. Lueppas sieltä.
     
  7. aki

    aki Yamaha Sx500R

    Mikä voisi olla kelkassa vikana, kun se ei käynnisty? Kipinä kuitenkin löytyy ja bensaakin se saa. Kelkka on Arctic Cat Panther. ???
     
  8. aki

    aki Yamaha Sx500R

    Nyt hävis sitten kipinäkin. Kertokaas mikä osa on hajalla kun ei anna kipinää? Pitäis saada kelkka kuntoon ennen kuin tulee kunnolla lunta.
     
  9. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    No aluksi kannattaa kokeilla vamasti ehjiä tulppia, sitten mitata tulpan johdot että ovat kunnossa. Jos nekin on ehjät seuraavana on kai puola/puolalle tulevat johdot ja viimeisenä magneetonkäämit. tarkasta nuo ja katsotaan alkaako kipinää lötymään.
     
  10. kelkkahemmo

    kelkkahemmo Well-Known Member

    sparkplug onko sulla tietoa missä päin kelkka on ennen sulle tuloa vaikuttanut? sillä kuullostaa vähän saman tyyliseltä kelkalta joka oli minulla muuan vuosi sitten ;D
     
  11. sparkplug

    sparkplug Member

    Eipä ole tarkkaa tietoa kelkan liikkeistä mutta itse hommasin sen etelä-pohjanmaalta. Kerros lisää jos epäilet tuon olevan sama peli... Kuulostaako vikalista tutulta?

    Nyt kun kelkka vihdoin ja viimeinen olisi ajokunnossa niin lunta ei näy ei kuulu. Voihan tietysti olla että tätä menoa parhaat kelkkailukelit sattuu kesäkuulle ;D
     
  12. yamaha v-max 500

    yamaha v-max 500 mxz 550f

    kysyisinpä näin yksinkertasta asiaa että:
    pystyykö kelkalla ajamaan ilman että joku menee rikki, jos telastosta puuttuu yks pyörä.
     
  13. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    pystyy , tietty jos taittopyörä puuttuu niin enpä ajelis ;) :D :mut hommaa siihen uus jos puuttuu
     
  14. yamaha v-max 500

    yamaha v-max 500 mxz 550f

    joo. ei siitä taitto pyörää puutu. se on siitä etu iskarin vierestä.
     
  15. RevAzki

    RevAzki mxz 600 rev sdi -04

    mä ku näi aloittelija ja käsi oon.ni mistäs mä tiedän mikä alusta mulla on tossa..tai telasto...sc3 vai sc4...kelkka siis mxz rev 600 sdi -04.. ???
     
  16. maroach

    maroach RMK800 '14

    SC-3 oli vielä 2004. Liukukiskossa tai telatunnelissa varmaan lukee jos ei ole tarroja revitty pois.
     
  17. RevAzki

    RevAzki mxz 600 rev sdi -04

    kiitokset...pitää kattoa ku sulaa tallissa eka..ku tuntu että jotai oisi levinnyt viime ajokerralla..toivottavasti ei pahasti mitää :D
     
  18. RevAzki

    RevAzki mxz 600 rev sdi -04

    tarra oli joo..siinä luki SC-10 :D sit oli jotai pystyviivoja vähä alaiokeella 3kpl..
     
  19. G-type 494

    G-type 494 Well-Known Member

    Semmosta kyselisin, että mitenkä alustan ominaisuukiin vaikuttaa etummainen- ja takimmaineniskari? Esim. kumpaa kannattaa kiristää jos haluaa alustaa jäykemmäksi, ja minkälainen vaikutus näitten kirimisellä ja löysäämisellä on? Ja kelkkanahan on enduro g-type -97.
     
  20. Fleimeri

    Fleimeri Member

    seuraavanlainen ongelma: eli -06 550 ski-doo mxz paukkuu, kylmänä käy vissiin yhellä pytyllä? ja pitää kokoajan veivata imulla et pysyy käynnissä. Sitten ku lämpenee niin toimii normaalisti mut silti välillä paukkuu. Mikähän mahtaa olla vikana? Joku sano et se voi olla myös ihan normaalia näissä fööni vehkeissä, mut en tiiä...kertokaa mikä vois olla vikana...

    niin ja tehot on ihan normaalit ja ajon aikana ei ole mitään muuta ongelmaa muu ku se et paukahtaa sillo tällö alhasilla kierroksilla....
     

Suosittele tätä sivua