440 iQ Topic

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä kop-O-nen, 15/1/06.

  1. P.M

    P.M Lynx 250/377

    Vs: 440 iQ Topic

    Tässäpä parikuvaa omasta eturungosta ennen korjausta ja korjauksen jälkeen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kuluneet reiät ja murtumat täytehitsattiin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lisäksi alatukivarsien etukiinnikkeitten alle tuleva metalli lätkä oli poikki niin tein siihen paksusta (5mm) alumiinista uuden.
     
  2. juke83

    juke83 Member

    Vs: 440 iQ Topic

    Enpä ihmettele yhtään jos paikat ratkeaa, ja on yhtä kova alusta ku mulla. Aivan kivikova patikossa lentelee miten sattuu. Ja se etupukin kiinnitys putki oli poikki ku tänään irrottelin iskareita. Huomenna huoltoon ne jos niitä sais etes vähän pehmeemmäksi.
     
  3. keleppailija

    keleppailija ski-doo

    Vs: 440 iQ Topic

    Terve! itse olisin katsomassa tuollasta 440.eli itse ajelen yleensä reitillä ja metsissä joten olisikohan mitään järkeä laittaa tuommonen johon on tehty kaikki remontit ynnä muuta? kulutus on aika kova mutta myyjä väitti että reitti ajossa 20l /100km jos sillä 25l tankilla sitä edes pääsee... tarvisin pikaisen vastauksen!
     
  4. Alijohtaja

    Alijohtaja ELANI

    Vs: 440 iQ Topic

    Kulutus lähempänä 30 litraa. Joskus pääsin 23l/100km. Muuten toimiva kelkka jos ehjä ja muistaa pitää oikea suutin ja hyvä öljy.
     
  5. Alijohtaja

    Alijohtaja ELANI

    Vs: 440 iQ Topic


    Js-powersports.
     
  6. kelkkailija96

    kelkkailija96 Member

    Vs: 440 iQ Topic

    Olen menossa katsomaan tälläistä kelkkaa, joten mitä kaikkea kannattaa tarkistaa. Miten näissä meni kansien värit oliko punainen normi kansi? Kelkalla ajettu noin 30 tuntia niin kuinka usein porukka on vaihellu näihin mäntiä.
     
  7. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: 440 iQ Topic

    Vesikannen väri ei kerro palotilojen tilavuuksia, sama vesikansi molempiin.
     
  8. kelkkailija96

    kelkkailija96 Member

    Vs: 440 iQ Topic

    Nii mut entäs sylinterikansi vai onko nekin saman väriset?
     
  9. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: 440 iQ Topic

    Sylinterikansi on aina maalaamaton, en tiedä onko jotain merkintää mistä erottaisi purkamatta.
     
  10. nikke90

    nikke90 Polaris iq 440r -06

    Vs: 440 iQ Topic

    onko tietoo mistä saa tuoho ralli polleen sellaset liukumuovit mitkä kestäis ees jonki verra? suli aika äkkiä tarvike liuvut alle viimesellä ajoreissulla...
     
  11. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: 440 iQ Topic

    Polaris liikkestä orkkista?
     
  12. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: 440 iQ Topic

    Jos ostit aikasemmin mustat tarvikeliu'ut niin ne on ihan surkeat. Osta orkkikset niin kestää ja ei oo ees paljo kalliimmat..
     
  13. Vs: 440 iQ Topic

    Kestää ne tarvike liukumuovit jopa paremmin mitä alkuperäiset pitää vaan ottaa grafittia
     
  14. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: 440 iQ Topic



    Omasta kokemuksesta voin sanoa myös että Pollen valkoiset liut on parhaimmat mitä mitä löytyy. Olen kokeillut myös grafitteja. Myös ajokaverit jotka ajavat erimerkkisillä kelkoilla ovat laitelleet noita valkoisia liukuja omiin kelkkoihin.
     
  15. Vs: 440 iQ Topic

    Ne alkuperäset on kyllä hyvät, mutta kuten sanoin olen ajanut grafiitilla nyt kesät/talvet ja hyvin kestää. Sit kun kuluu puhki niin laitellaan uutta paikoilleen, kulutus osista kuitenkin kyse? :)
     
  16. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: 440 iQ Topic

    No just nuita EMC:n eli Duellin mustat graffiitit kulutin viikossa ja tulin siihen tulokseen että oli ihan surkeat. Valkosilla meni sitten seuraava talvi kunnes sulatin hangille...
     
  17. Vs: 440 iQ Topic

    Hmm.... En ole noihin tutustunutkaan, itse ajan teolta tilatuilla
     
  18. Kari Nykänen

    Kari Nykänen Well-Known Member

    Vs: 440 iQ Topic

    Omasta kokemuksesta taas voin sanoo että jos on huono voitelu nii parhaat liut mitä oon ikinä käyttäny on pollen orkkikset ja parasta siinä on et se pölynä lentää pois eikä sula niinku muut.
    Pollen liut on parhaat suosittelen ehottomasti niitä kaikkien käyttämään niin ei tarvi koko ajan olla vaihtamassa liukuja mutta tämäkinhän on ihan jokase oma mielipide sekä jokasella omat käyttö kokemukset mutta tämä on minun näkemys.
     
  19. nikke90

    nikke90 Polaris iq 440r -06

    Vs: 440 iQ Topic

    jep tuollaset orggis liuvut pitää laittaa tilaukseen jos ne kestäs pitempää ku entiset..
    mistä saa tilattu nuo häränsilmä laakerit olka-akseleihin ku ei tuosta paikallisesta osanneet vielä kolmannella yrittämälläkää tilata oikeen kokosia vaikka oli tuo numeroki matkassa (geg35es-2rs) kävis ilman noita suojiakin kuha olis rasvaura ja oikee ulkohalkasia ja sisähalkasia... alkaa tulla jo epätoivo noitte laakereiden kanssa ku ei taho mistää löytää niitä... rasvanipatki jo tukivarsiin laitoin valmiiks mutta laakerit uupuu prkl :/
     
  20. Kari Nykänen

    Kari Nykänen Well-Known Member

    Vs: 440 iQ Topic

    Alkuperäiset maksaa ihan tolkuttoman paljon!
    Itse kävin kun muutamia vuosia takaperin oli RR niin oman kylän paikalliselta Industria Centeristä ja jos en väärin muista oli yli puolet halvemmat kun orkkikset. :)
    Rasvanippojen laitto on järkevä ratkasu laitoin ite kanssa.
     

Suosittele tätä sivua