Alumiinin kiillotus?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Boss, 11/1/06.

  1. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    prkle pitääkö tosiaan minunki :D
     
  2. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Pöh, mattaa kehiin!(ei mattasta kuiteskaan ;D)
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Kelkoissa "black is beutiful" ja minä kiillotan vain "rosteria" reukusta, lelumeeti erikseen.
     
  4. harza

    harza Well-Known Member

    Rosteria on täälläkin kiilloteltu noihin nelipyöräisiin. Tässä kuitenkin kelkan astinlautavahvike:

    [​IMG]

    Tuo on siis rosteria, ja kiillotettu ensin rosterille tarkoitetulla kiillotuslaikalla, ja sitten lumppulaikka paineilmapirraan ja kiillotustangosta töhnää väliin. Tulee kohtuu helposti, kun on kyseessä tasaista pintaa. Näyttäsi muuten jopa pysyvän kiiltävänä.
     
  5. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Kertokaapas millä olisi paras kiillotella toi mun Ski-doo Summit 1000hm ku tossa nuita astinlaudan karhennuksia on aika reilusti ;D Autosoli on ostettu ,mut toiminnasta ja muutenkin sen käytöstä oon pihalla ??? Niin astinlaudat, pakoputki kiillotetaan ,äänenvaimennin myös ellei vaihdu mölypönttöön :eek: ja se hihnan suoja. Kiitos jo etukäteen.
     
  6. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    AUTOSOL kromglans, Sillä olen kiillotellut kelkasta kaikki alumiini osat. Käy sekä käsin että koneen kanssa kiillottamiseen. Ja löytyy ihan autovaraosaliikkeistä...
     
  7. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    Levität sitä jollain rätillä käsiteltävään kohteeseen, annat vaikuttaa jonkun aikaa ja sitten puhtaalla rätillä hinkkaat pois. On aika työlästä hommaa jos meinaa saaha viimisen päälle kiiltävän ;) Koneella ei varmaan kannata koittaa noita astinlautoja kiillotella, laikka vaan kuluu silmissä ku on ne karhennukset... Ja kannattaa pitää hanskoja käsissä ku käyttää tota autosolia, saattaa kuivattaa kämmenet :eek:
     
  8. atm

    atm lynx rs

    Käsin kiillottelin ite putken ja ketjukopankannen. Eli ei välttämättä koneita tarvii. Mutta muilla tuntuu olevan Autosolia, ite oon käyttäny Autoglymin metal polish -töhnää.
     
  9. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    Onko ollu hyvää ainetta? Ja onko sillä työlästä hinkata kiiltoa??
     
  10. atm

    atm lynx rs

    Hyvää ainetta on ollut. Esim. tankotavaraan verrattuna kiilto pysyy pitempään. Pakoputki kyllä varmaan talven mittaan himmenee. Ei minun mielestä kovin työlästä hinkata. On varmasti koneella nopeampi, mutta jos aikaa on, niin menee käsinkin.
     
  11. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Kannattaako sitä hioa ensin ? Esim. jollaki vesihiomapaperilla? Aattelin tässä joku päivä alotella urakkaa ;D
     
  12. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Jos on pahasti hapettunu niin sitte voi kokeilla, mutta pirun hienolla paperilla ettet sit joudu tasottelemaan ensin hiomanaarmuja ;)

    Oisko joku 1000-papru nokko hieno?
     
  13. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    Muutamia kertoja nähnyt kun on hiottu 120->2500 asti käsin ja sitten alettu roiskiin rättikoneella, jo silmä lepää!:)
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Joo, näyttelypintaa mutta eikhään me vähemmällä.
     
  15. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    1200sella paprulla olen ite viimeisen hionnan tehny. Sen jälkeen Autosolilla.

    Tuolla autosolillakin kun hinkkaa niin kannattaa käyttää aikaa ja hinkata niin kauan että aine menee "hienoksi". Eli tuntuu ensinä vähän karkealta mutta kun tovin samaa paikkaa hinkkaa niin ne rakeet murenee ja jälki paranee.
     
  16. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    niin... ensin oli valu pinta ja rälläkkä jossa 180 lamellilaikka...
    ...parin päivän, monen hikipisaran ja todella kipeiden sormenpäiden jälkeen oli->  http://personal.inet.fi/cool/tope/esco44.jpg
     
  17. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Siinä hyvä esimerkki show pinnasta, vaivalla saa hyvää.. Mut vähemmälläkin työllä saa siistin, antaa vaan laikan kulua ja ostaa lisää autosolia. Ei kannata käsin alkaa, tulee hiki... ;D Dremelilläkin onnistuu ahtaat paikat.. Jos ei muuta niin topsi puikko kiinni ja tulee hyvä..
     
  18. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    joskus tuli auton alumiini vanteet hiottua ja kiillotettua autosolilla ja porakoneessa olevalla huopa laikalla tuli ihan hyvät
     
  19. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    Tämmönen tuli kun hinkutti autosolilla  :p   

    [​IMG]
     
  20. Mäch-Z

    Mäch-Z Member

    Rälläkkää ei kannate käyttää. Alkaa olemaan liian paljon kierroksia rättilaikalle.
     

Suosittele tätä sivua