Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Pössi, 19/12/08.

  1. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Aloitetaan pätkästä ja tehhään siitä pitempi. Tuo trimmi ei vaan oikein sytytä. ennemmin jatkan pätkän.
     
  2. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Eikös lynellä ja doolla ole semmone ero että lynessä on vakiona ISKARIT joita doossa ei oikeestaan ole ollenkaa, Eli lynessä on lisäsäiliölliset 3säätö kepit ja doossa on ne ns, normi iskarit pienellä tilavuudella eli ns mehukepit.
     
  3. ilives

    ilives Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Onko todella niin että sukset on vaihdettava PP tai SLT tms.?  Tämän viestiketjun perusteella tuli vain kuva että ajettavuus kärsii ja jos uudet sukset aikoo saada toimimaan edes välttävästi on laitettava alustan simmit ja säädöt uusiksi.

    Onko niin että ne suksien vaihto vain ON tehtävä. Alan lehdethän mainitsevat jokaisen urheilukelkan testissä että sukset kun vaihtaa niin hyvä tulee. Onko tämä yksi syy?

    Vähintäänki provosoivasti kysyy ilives!
     
  4. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    no parempi tulee (jos tykkää rajummasta ohjauksesta), mutta itse ajoin sdi skidollakin reitillä normivauhtia ja kivaa oli vaikka ei siinä ollut pp alla, eikä öhlinssejä (alusta pohjaili välillä mutta tiesipä rajansa)
     
  5. Rokka

    Rokka Pro RMK

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    No ei varmasti ole pakko vaihtaa ja itekin olen epäillyt aina koko suksihypetystä, mutta nyt kun noilla powdereilla on ajanut (n.1800km) ja kaikki iskarit säädetty uudestaan enpä voisi kuvitella vaihtavani vakiosuksia takaisin. Tulee ajeltua kuitenkin aika paljon irtolumella/lumisilla reiteillä ja selkeästi itse vieroksuin sen vakiosuken huonoa kääntyvyyttä ko. olosuhteissa. Ja olen tottunut lukuisten Polaristen kanssa raskaaseen kääntyvyyteen, niin minulle tuo Lynksi tuntuu höyhenen keveältä käännellä nuilla powdereillakin :) Mutta sanoisin että ajele niillä vakiosuksilla ensi alkuun ja kokeile sitten mitkä tuntuu itselle mieluiselta. Minä ainakin säädän ja rakennan tuon kelkan just itselle sopivaksi enkä vaihda tai muuta mitään säätöjä/osia kelkkaan vain sen takia että jossain foorumilla niitä kehutaan. Ja mitä tulee iskareihin niin nuo vakiosäädöt olivat vain minun ajolle aivan liian pehmeät, mutta varmasti jollekin toiselle saattavat nekin olla ihan ok.

    Vastaa ei provosoitunut Rokka  ;D
     
  6. kes022

    kes022 Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Ite laskisin myös penkille ja matolle kans jotain iskareiden lisäksi.. kyllä tänä pänä melkee poikkeuksetta saa 38 matto olla ´kuus satkussa. Ja kapea penkki helpottaa eloa kelkan päällä.
     
  7. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    No kolmekasi matto käy alla. Ei pätkää eikä alle 44 mattoa.. :D tuo penkki homma tuli itellä kans mieleen tänään, kylläkin positiivisessa mielessä. Doon pisteet laskee silmissä. Mutta kun tuossa hintoja kattelin niin etek vrt 800R niin niin. saas nähä kuin käy.. ;)
     
  8. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    ei kait noita pikkulohkoja kannata ;D
     
  9. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    no niin no.. ;D katotaan katotaan.. "paria tarjousta odotellessa".. :D
     
  10. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    ^ Havaittavissa jonkinasteista kelkkakuumetta.. ;D
     
  11. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Miten sen ny ottaa. Katotaan väliraha ensin ja kokeillaan lompakolla ottaa ja katotaan kuin käy.:D
    Mites sulla on pelannu?
     
  12. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Ihan ok! Remmiäkään oo menny.. :eek: Huomattavan enemmän positiiviset ensitunnelmat mitä uuden REVON puikoissa. Laiskahan se on, mutta vahva epäilys että 800 ei pysys mulla millään lailla puitten välissä.. ;D
     
  13. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Olis vähän samat meiningit että pysyykö lapasessa.. No se pysyy sen aikaa kun pysyy..:)
    Ja si koljataan..

    Eipäs jauheta ot:tä enempää. Nyt sitä ajokuvaa etekillä.:)
     
  14. ts#320

    ts#320 Lynx RS -12 & -14

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Hoii Sareeni! Kyllä se keulii ;D
    [​IMG]
    Pittää vissii lähtiä ostamaan säkillinen noita takapuskureita..
     
  15. ilives

    ilives Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Kuullostaa ihan perustellulta ratkaisulta. Itse uskon ajavani vakiosuksilla aika pitkään. Mutta mielenkiintoista lukea kommentteja ja huomioita joita voi sitten olla havaitsevinaan omasta kelkasta! Pelkästään yleisen käytännön vuoksi en ala suksia vaihtamaan eikä niin tee varmasti moni näin toiminutkaan! Erilaisia alustan säätöjä mitä on kukin hyväksi havainnut olisi hyvä talven mittaan lukea ja kokeilla josko laite muuttuisi itselle mieluisammaksi!

    Vielä pitäisi yksi yö kituutella jotta pääsisi kokeilemaan koko laitetta...
     
  16. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

     
  17. Hymis

    Hymis Ämmällä ajetaan

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Hei, nostaako toi E-tykki keulia kuinka herkästi, kun on keventynytkin 08-malliin verrattuna. 08-vuosmallin Sdi:llä ei kyllä saanut kunnolla keulaa nousemaan.
     
  18. ts#320

    ts#320 Lynx RS -12 & -14

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Prkl. kipiä.
     
  19. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Ei kuitenkaan murtumaa tai mitään semmosta?

    Paahan Teppo hymikselle kewlittelua kans.. ;)
     
  20. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Tuttu juttu.
    Olis varmaan tänäänkin lähteny takapuskuri kävelemään jos se olis vielä tuossa vakioasennossa.
    Käännä puskuri osottamaan enemmän yläviistoon ja poraat uuvet reiät takimmaisille ruuveille niin avot.

    Tai laita vanha remmi puskurin tilalle  ::) ;D
     

Suosittele tätä sivua