kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Satsaat sen satkun enemmän ja ostat tuon HJC:n carbonen.
    Kevyt, hyvä ja makian näköinen.

    Nimim. 11 000 km eikä tunnu missään.
     
  2. urho

    urho Lynx rs

    Joo hjc:n kypärä on kyllä tuo edellinenkin ja ihan hyvä oli ja hyvin istui päähän (nykyään mennyt aivan yli-isoksi), mutta ajattelin ehkä kuitenkin jonkin muun merkin tällä kertaa. Vaikka tosin, jos ei ole muut hyviä niin varmaan sit hjc jälleen. Se hiilarikypärä olisi varmasti ihan kiva, mutta ei taida raahtia sitä satkua enää laittamaan lisää ac-x2 riittäisi hjc:lta.
    Unohdin tuossa mainitakin, että kypärä tulisi kelkka sekä motocross käyttöön, mutta sehän nyt ei mielettömästi merkkaa.
    Tuo snogear vaikuttaisi hyvältä, mutta olisiko kellään noista lazereista ja m2r:stä kokemuksia?
     
  3. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    Itte kans tykkään HJC:n tekeleistä tosi paljon. Ostin 2005 syssyllä tuon AC-X1:n kun halvalla sen sai uutena, 199€. Smithin warpit sopii sairaan hyvin tuohon pottaan ja tekee siitä hyvän yhdistelmän. Vielä kun saa sen hjc:n maskin mitä on foorumilla kehuttu :)
    Seuraavakin on varmasti AC-X -sarjan potta! :)
     
  4. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Itse ajan kesät talvet m2r x2 ja hyvä, voi suoraan verrata tohon arain kypärään esim mikä aikaisemmin oli.
    Hinnaltaan paljon parempi toi m2r ja kevyempikin on.

    Ajaahan se rovaniemen poikakin se skii-doo tomi tolla samalla potalla joten voi saada lisä itsekkin vauhtia ;D Itse ainakin kuvittelen niin ...
     
  5. stm

    stm Well-Known Member

    On tuossa m2r x2 vai missä lie semmonen huono puoli, että se tulee todella syvälle päähän ja kypärän reuna saattaa ottaa panssariin kiinni tai vastaavaa. Siis kun päätä kääntelee jne.

    E: Ite en voi todistaa kun ei ole kokemuksia, mutta jommassa kummassa lehdessä tais olla joskus juttua.
     
  6. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Oon tykänny tosipaljon tosta m2r x2:sta, mutta poskipalat ovat hieman liian isot, mutta patentilla siitäkin selviää. :)
     
  7. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    taitaa se kuitenkin tulla ns.standardin verran leuasta alaspäin, itse en ole ainakaan huomannut millään suojilla tuota ongelmaa.
    mutta mulla onkin sellaiset luihu-hartiat..´ :eek:

    muutaman kerran kyllä tankoon vastannut .

    isot koot tossa m2r:ssä on eli s vastaa muiden m suurinpiirtein.
     
  8. urho

    urho Lynx rs

    Tuli tänään käytyä kokeilemassa lazerin mx7 ja snogearin sx onea molemmat oli päässä oikein hyvän tuntuisia. mx7 vaikutti siltä, että sen täytyy todella istua päähän, mutta se kyllä istuikin ja sx one istui myös hyvin. Ehkä hieman pehmeämmän tai jollain lailla mielyttävämmän oloinen päässä, mutta poskipalat todella paksut joten ne hieman puristaa poskia, mutta ei häiritsevästi. Huomasin tuossa katsellessani netistä, että taitaa muuten ehken olla lazer mx6 ja snogear sama kypärä? Näyttää ainakin kaikinpuolin samanlaiselta (lippa,ilmanottoaukot edessä ja takana, koko muu kypärä) ja painoakin saman verran.
    Tuo m2r kiinnostaisi vielä testata, mutta kuopiossa lopetti m2r:n jälleenmyyjä joten en taida sitä päästä valitettavasti kokeilemaan.
    Tiedättekö muuten mitään ulkomaankauppaa esim saksasta mikä myy lazeria?
     
  9. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Mikäs se nyt on se saksalainen nettikauppa josta kaikki on noita Araita ja a-starin vectoreita tilaillu...

    E: löyty tuolta Arai topikista www.fc-moto.de
     
  10. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Joo, Mx6 ja Snogeari on sama potta.

    Itselläni on ollut sekä Mx6, että M2R X2 (Itseasiassa M2R.iä on ollut kaksi peräkkäin..) ja M2R.stä olen tykännyt huomattavasti enemmän.
    Mulla on tuossa M-kokoinen M2R, että jos haluat kuopiossa sitä sovittaa niin eiköhän se onnistu.
     
  11. stm

    stm Well-Known Member

    Tulipa tässä mieleen, että onko kellään nuita suomy:n crossipottia? Kuka myy suomessa? Onkohan ne mistään kotosin. Ericsonilla ainaski on ollu nyt pari kautta, mutta sehän onki ruåttalainen ;D
     
  12. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Oulussa Sparewheelissä oon nähny nuita pottia
     
  13. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    ;D ;D
    Menikö takuuseen?
    Jos ei ni hommaat vaan karvalakin, sitä sinäkään tuskin saat rikki nostamalla. ;)
     
  14. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    Eip oo vielä kuulunu mitään... :-\
     
  15. urho

    urho Lynx rs

    Joo kiitti koponen. Olisi sitä voinut vaikka ehken sovittaakin, mutta ehdin pari päivää sitten jo ostaa ennen tämän viestin lukemista lazerin mx7.
     
  16. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Noniin, mikäs siinä.

    Pistähän sitten käyttökokemuksia kun otat kypärän käyttöön =)
     
  17. urho

    urho Lynx rs

    Ajattelin yrittää nyt jonkun sanasen kirjoittaa tuosta lazerin mx7:sta, kun on hetken ollut motocross käytössä. Eli kypärä ihan kevyt kypärä ja päähän istuvuus on aika napakka eli ainakin omaan päähän istunut mukavasti ja tukevan oloisesti. Lasit tuntuneet istuvan myöskin hyvin kypärään. Hihna kypärässä on hieman lyhyempi mitä yleensä, mutta ei liian lyhyt kuitenkaan (ylimääräistä ei jää niin mielettömästi). Talvella kelkkahommissa alkaa varmasti vasta todella nähdä millainen tuo silloin on, joten sillon vaikka sitten lisää kokemuksia. :)
     
  18. Grazy

    Grazy Guest

    Onko kenelläkään kokemusta tästä kypärästä HJC-X2+ VOLTAGE SNOWCROSS lasit? :-\
     
  19. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Ei, mutta Suosittelivat alanliikkeessä HJC:n kypärän kanssa mielummin Smithin laseja. Itsellä HJC CL-X5 kypärä ja SmithinWarp Ti- lasit, eikä mitään ongelmia huurtumisen tai naamalle tuulemisen kanssa. SCOTTin laseista, ei ikävä kyllä ole kokemuksia HJC:n kanssa... :-\
     
  20. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    HJC cl-x4:n kanssa on kokemusta mut en tiä kuin niillä sitten on eroa lasien istuvuuden kannalta. CL-X4:ssa toimii niinkuin pitääki paitsi että noissa mun laseissa on ne amber rose väriset linssit vai mikäs vittu se nyt on ja on niin surkea väri linsseihin että alta pois...
     

Suosittele tätä sivua