kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Tuoltakin olen katellut ja kuulemma saisi postiennakollakin tilattua? www.mlol.de tuolta saa tuon hjc:n halvemmalla n. viikko menee toimituksessa ja saa postiennakollakin. Kiinnnostaisi nyt kumminkin, että jos jostain saisi vielä halvemmalla :D Oisko mitään semmosta hyvää umpikypärää mikä toimis kelkkaillessakin sekä moottoripyöräillessä.
     
  2. Ike

    Ike RossiMaksi

    Joo, meillä töissä käytetään. Todella kevyt ja hljainen. Tosin joillekkin ei malli passaa. Puristtaa ohimoilta ja toisesta paikasta tuulee sisään. Sovita ihmeessä kuiten ennen kuin hankit. Meillä tilataan SM-racingiltä ne potat. Tulevat parissa viikossa.

    Ike
     
  3. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    OFF: pitääkö teijän käyttää kypärää vai saattako ajaa karvalakki päässä?
     
  4. Ike

    Ike RossiMaksi

    OFF

    Talon malli on että ainaskin siirtymillä, eli matkalla kärryltä leimikolle jne. tulisi käytää kypärää. Ite käytän aina. Jotkut ei koskaan. Kypäräpakkoahan ei työhommissa tunneta, mutta itse kun olen työsuojelujutuissa mukana, niin suosittelen kaikille ja olen niitä hankkinutkin. Ja jopa osa pahimmista vastarannan kiiskistäkin ovat alkaneet käyttää niitä. Onhan se karvalakkia lämpimämpikin... ::)

    Käytän "pottaa" jopa mönkkärillä ajaessa. Eihäsitä koskaan tiiä mitä siellä yksin liikkuessa käy.

    Ike
     
  5. micki

    micki AC Powder Special

    HJC CL-X4 Keen + SCOTT ENDURO + kuonokoppa
    Hyvin pelittää!
     
  6. Halkku

    Halkku Guest

    tuommonen yhdistelmä on mulle riittäny erittäin hyvin.
    [​IMG]
     
  7. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Mulla on palvellu pari kautta THH joku 100euron kypärä, ihan tyytyväinen oon ollu ja laseina on jotku pro gripit.
    Tuossa huono tärähtäny kuva.
    [​IMG]
     
  8. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    tommosen menin ostamaan. saa nähä miten pelittää tuommonen "matta" pinta. millaseksi lie menee jos kolahtaa tms..
    [​IMG]
     
  9. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    villematti osti samanlaisen kypärän ku mulla crossi/mopo käytössä. :) ite tykkään ainaki kypärästä, ja pinta ei mee miksikää vaikka kolahtaaki vähä, koska sehän on semmone kuminen..

    edit: ei tule muuten naarmuja niin helpolla ku semmosii kovalakka- ja kiilto -pintoihin
     
  10. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    No jess, eilen halkes lippa tuosta kypärästä ku nostin sen lattialta... ens viikolla selviää meneekö takuuseen, ku ei kai kypärä kuiten saa hajota käsiin??? ???
     
  11. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    oho :eek: ite olen parit lipat vetäny crossilla sen kans, eikä näy missää.. luulis saavan jotain korvausta, ilmeisesti materiaali virhe??
     
  12. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    No niin luulis, mutta liikkeessä sanoivat ensin että lipasta ei saisi nostaa, että "tahallaan" olen rikkonu, mutta pitää ootella mitä tehtaalla sanovat maanantaina...
     
  13. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    mistä liikkeesta ostit kypärän? mistäpäin suomea?
     
  14. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ei se lippa ole kyllä mikään nostotyökalu.
     
  15. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Pitäs se lippa nostoa kestää, jos mies ei ole enään kypärän sisällä.
     
  16. urho

    urho Lynx rs

    Suositelkaahan crossi kypärää, mielellään vielä suhteellisen kohtuuhintaista (ei pahasti yli 300e). Itse olin tässä miettinyt nyt m2r revelation x-2, lazer mx6 tai mx7 tai snogearin onko se nyt sx one. Minkälaisia kokemuksia näistä löytyisi ja onko jotain muuta järkevää kypärää ehdottaa?
     
  17. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    snogeari on ollu käytössä yhen talven, ja tosi mukavan olonen kypärä päässä. ei huomaa edes että on kypärä päässä ku niin kevyen olonen. sitte on ollu thermax-lasit ja kunnonkypärähuppu niin ei ole tuullut naamaa ja on tosi lämmi.
     
  18. Halkku

    Halkku Guest

    agv:een rc5 on kans ihan hyvä ja ainaki saat reilusti alle 300€:lla
     
  19. stm

    stm Well-Known Member

    Sinuna ostasin ihan semmosen kuitukypärän, ku esim. tuo agv:n rc-5 ja toki muutkin muovikypärät kuivuu muutamassa vuodessa toisin kuin nuo kuitusekoitteiset.

    hjc:n potat istuu ainaki itelle pirun hyvin päähän ja on ollu hyviä. Nykyisellä (ac-x1 tai 2) hintaa tais olla joku 300-400€, mutta enpä ole kertaakaan katunu. Justiin katoin niin hjc:n ac-x2 maksaa 299€ allrightilla.
    Se sno gearin pottaki on jotaki kuitua niin sehän vois olla nuista sinun vaihtoehdoista hyväki valinta. Sitä on moni kisakuski ja ammattilaiskuski kehunu. Varsinki keveys tuntu olevan tärkeää nuille kavereille jotka ajaa mahottomia kilsoja talven aikana.
     
  20. Tico

    Tico Pro RMK -19

    Mulla on myös ollut käytössä tuo Snogear sx one kypärä, mukavan kevyt kypärä on ja omasta mielestä hienon näkönen myös väritykseltään. Hyvin istuu päässä, tosin en ole kokeilu muita kypäriä. Eipä tuo kypärä päässä palellu omilla ajoreissuilla niin kuin tuo tuoppi mainittiki jo.
     

Suosittele tätä sivua