Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä sokerikukko, 4/4/10.

  1. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Miksi kakkosesa nui armoton jousi? Se qrs vihreä on aika soppeli jopa pitempään. Eli olikoha se 150-300, punttia tuolla setupilla saattasi kestää laittaa joku 17.5g.

    Sehä rampin muutos klikkerillä vaikuttaa koko vaihtoon, en tiiä onko henkistä mutta kumminki. Kaikki tyylillänsä :)
     
  2. Hörhö

    Hörhö Well-Known Member

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Hyvä kysymys :p
    Ekat kytkinvirittelyt itsellä menossa, ja joidenkin lähteiden mukaan tuo olisi toimiva setti...
    Vakio kakkosen jousi on 180-303
     
  3. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Itellä oli aikanaa kans noita jäykkiä, sitte kokeilin varsi sitä 150-300 nii olipa eri hyvä. Se kyllä vaihtaa alas tuollakin ja ei huuda tyhjää nii mahoton. Mulla oli muutenki umpis peli, ja sekin jakso vihreällä
     
  4. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Nämä on muutenki nii käyttäjästä kiinni, jos meikä tekee itelle setit nii ei muille kelpaa ja toisinpäin
     
  5. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Ite en oikeen usko tuohon lumen pöllyämiseen kun tekee melko usein tuon, mutta ei ikinä kun olen ite kokeillu kelekkaa. Pitää koittaa silti vielä tiirailla jos löytyis semmosia paikkoja josta lumi pääsee konehuoneeseen. Remmejä on kokeiltua kahtakin erilaista uutta ja käytettyä bomban omaa ja tarviketta. Molemmilla sama homma, tarvike ehkä vähä parempi.
     
  6. plp

    plp Well-Known Member

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Tarkistappa pakoaukonsäätimille tulevien öljyletkujen kunto..
     
  7. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Eipä näkyny letkuisakaan vuotua hmmm.... ???
     
  8. ake321

    ake321 Active Member

    Kertokaahan mitä tehä tuolle lynxin voimansiirrolle 14vm etec 600. Tänää ajoin alle kilsan 60cm märässä lumessa . Ei kiertäny ko vaivasti sen 7t normisti 8100-8200 ko reitillä ajaa. Remmistä irtos niitä naruja aivan hirviänä ja lautaset oli nii kuumat että lunta laitto päälle ni kiehahti. Onko tuo normaalia käytöstä raskaalla lumella vai johtuuko noista aavikko asetuksista.

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
     
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    En tiedä vaikuttaako samoin tuohon kusiaiseen mutta omaan kasisataseen sai suuren parannuksen pelkästään pari piikkiä pienemmällä ylärattaalla ja remmin jäähdytyksen parantamisella. Jaksaa kaivaa ummellakin ja remmilämmöt laskenu niin ettei joka reissulla tarvi hihnaa uusia.. Toki reittipelihän se silti on ja voimalinja sen mukaan. Mutta parani näilläkin kummasti.
     
  10. ake321

    ake321 Active Member

    Kannattaako se remmin suojakotelo heittää mäkeen ja meshi reikiä kylki täyteen ?

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
     
  11. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Siitä en tiedä mutta reijitä sivumuovi sieltä alhaalta kytkimen kohdalta mistä se suojakotelokin on auki. Siihen tuplameshit niin ei tunge lumi remmille. Iskaritornin kohdille tein kans reikää ja polven kohdille niin pääse ilma kiertämään poiskin. Auttoi ainakin mulla.
     
  12. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Ite kunnolla vetelin rasiaporalla reikää.. ;D Iskarin puolelle kans tein ja meshit sinne mutta ei ole siitä kuvaa..
    [​IMG]
     
  13. ake321

    ake321 Active Member

    Nytte hihnan vaihdoin kuinka kuumana sen variaattorin kytkimen ja hihnan pitäisi olla ? Kestääkö käsin koskia vai meneekö ihan tuli kuumaksi

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
     
  14. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Kyllä siihen pitäs käsi kärsiä laittaa, itellä ainaki on kestäny laittaa eikä pala nahka :) Eriasia siis jos edellinen hihna on menny palasiksi nii yleensä sillon on liian kuumana käyny kun on lasahtanu
     
  15. ake321

    ake321 Active Member

    Nytte 6km ajana tuolla uudella hihnalla kovaa jälkiä helvetin hitaasti ja variaattorin päälle ei kestä kättä tunkia mutta hihna on juuri ja juuri käain koskettava

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
     
  16. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Aika lämpösenä kyllä käy vissiin, ite kuitenki umpisella huuatan ja on kestäny koskea kun joskus oon kokeillu nuita lämpöjä ??? :D
     
  17. ake321

    ake321 Active Member

    Voikohan hihnan kireys / löysyys vaikuttaa tuohon kuumenemiseen kuinka paljon . Omaan silmään säädin sen kyllä tasan niinko ohjekirja kertoo

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
     
  18. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Jos liian kiriällä niin lämpeää kyllä hyvinki nopeaa, itellä oli päätymutteri löyhälle päässy ja remmi meni liian kiriälle nii räjähti heti ekan rinne nousun jälkeen :-X
     
  19. ake321

    ake321 Active Member

    Pittääpä pikkusen löyhätä sitä :D

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
     
  20. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: Moottorikelkan voimansiirtoinfo! Anna niksejä, kiksejä ja neuvoja

    Jos remmi lämpiää liikaa missä tahansa vekottimessa umpisessa tai rinnehuudatuksissa, niin ensimmäinen asia on miettiä välitys. Väitän, että suurin syy remmien paukkumiseen löytyy pitkistä väleistä. Sen jälkeen voi alkaa tarkistelemaan kytkimien linjauksia sun muita juttuja jotka voi joskus olla syynä.
     

Suosittele tätä sivua