PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä jazzo, 11/1/13.

  1. enduro123

    enduro123 Member

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Mistäs tuommonen laahari löytyi? Onko ihan alkuperänen palikka? Pitäisi oman revin tunneliin keksiä jonkulainen laahari juuri tuommosen L-vahvikkeen viereen kun laitoin leveämmän maton alle.
     
  2. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Tietääkseni kiidoissa ei ole :)
     
  3. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    On mullahi -05 sportisa tuommonen
     
  4. enduro123

    enduro123 Member

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Juu, skiidoossa ei ole. Pitänee metsästellä tuommonen lynxin laahari, niin ei matto ota kiinni vahvikkeeseen. Ei viittis sitä vahviketta poiskaan ottaa.

    Mutta joo takas aiheeseen. ;D
     
  5. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Hyvä pointti, pitääpä kattella tarkemmin kuin lähellä se on kun on kuormaa kelkan päällä. Voi vaihtaa ne rullat reunemmallekin nappuloitten väliin, pitää vaan poikkasta noita akselin päällysholkkeja ja tehä semmonen palapeli että olis eri paikoissa pyörät
     
  6. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Vaikka tällä osanumeroilla kun kyselet tiskiltä: 5343191
    Se on semmonen noin tuuman leveä ja tulee parilla pultilla kiinni.
     
  7. Vaaranvalloittaja

    Vaaranvalloittaja ACME co. racing

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    vilkuilin että ummelle kyllä liian kova telakulma? muuten näpäkän näkönen lynksi :)
     
  8. Methanolic

    Methanolic Well-Known Member

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Jaa se taitaapi olla jazzo parempi kun pysymmä reiteillä näillä kampeksilla.. yhyy ku ois niin haluttanu umpisella ajella mutta ei näillä vaan voi.. :'(
     
  9. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Omiin tarpeisiin vakiotelastolla kulki ummessa ihan riittävästi kunhan vauhtia piti yllä. Liikkeellelähtö ja ryömiminen on kyllä haasteellista, välillä alamäkeenkin :) Kytkimessä mulla on ollu 130-alkuinen jousi, jolla lähtee ihan hissukseen liikkeelle eikä aina heti kairaa paikalleen.Tavoite tosiaan on, että ei oleellisesti saa turattua tuota kulkua huonompaan suuntaan.

    Uuden lapion hommasin ihan kaiken varalta jos tulee kovatkin talkoot kuunvaihteessa...
     
  10. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Muutin pyörät nappuloiden väliin kuten suositeltiin. On toi kaikin puolin fiksumpi noin. Kiitos näkökulmista.
    Lisäksi otin pienet kulmat liukumuovin kärjestä pois. Tuntui jotenkin ikävältä kun se muovin alku on 90 asteen kulmassa solkiin nähden jos vaikka alkaa tökkimään.

    Samalla makuulla nostin rajoitin remelin alimmasta toiseksialimpaan asentoon.

    [​IMG]
     
  11. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Miksi sulla ei oo niitä liukurunkojen muovipäitä paikoillaan?
     
  12. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Mulle sanottiin, että rullasetin voi viskata nokkien tilalle. Eikä toi setti käy suoraan niiden nokkien kanssa käytettäväksi.
    Hmm... oliskohan sittenkin turvallisin jos porais uudet reiät joku 50mm taammaksi ja laittais rulla siihen ja nokat paikalleen. Mutta sit rullat ei oo enää siitä niin edessä kuin optimipaikka olisi...
    Laittaisko joku kuvaa/selitystä miten ootte ton tehneet... tattis
     
  13. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Tämmöstäkin tuli tehtyä kun foorumi oli nurin.
    Joku kertoi joskus että XP/REX runkosista vääntyy eturunko ennen kuin tukivarsi, joten värkkäsin vähän vahvikkeita sinne ajoittaista ajotaitojen puutetta kompensoidakseni :) Grip'n Rip Racingin vahvikkeet tuli ylätukivarren takakiinnityksen kohdalle sekä sisä- että ulkopuolelle. Jotkut reiät oli vähän ikävässä paikassa porailla, mutta taipuisalla poravarrella homma helpottui aika lailla.

    [​IMG]

    Lisäksi alatukivarsien kiinnityskohtien väliin eturungon alapuolelle tuli vahvike. Lisäksi takakiinnitys tuli jämäkämmin runkoon kiinni omalla palikallaan. Kaikenkaikkiaan toi vahvistaa tuota eturunkoa, toivottavasti ei kuitenkaan liikaa. Tukivarsien kiinnityspultit vaihdoin uusiin 10.9 vahvuuksisiin samalla vaivalla. Taaimmaiset pultit pitää vaihtaa alkuperäistä 10mm pidempiin eli 80 millisiin. Etummaisiin riittää vanha, mutta sopii siihenkin 80 millinen. Takapalikan laitoin 10.9 vahvuuksisilla M6 kartiokanta läpipulteilla kiinni. Oli vähän kettumainen pitää mutteria paikallaan, mutta sirot on mulla kädet. Isompikourasille suosittelen vetoniittejä.

    [​IMG]

    Nämä palikat ei vaadi muuta kuin pohjapanssarin ja tukivarsien pulttien irroituksen, joilla setti siis tulee kiinni. Itellä on toi HD takapanssari, ja siihen joutui sirauttamaan pienen lokosen, jotta runkoa paljastuu alta. Kiinnitys oli muuten helppoa, mutta tukivarsien takapulttien kiristys vaati vähän ylimääräistä. 15mm lenkille piti antaa rälläkkää, jotta sopi pitämään mutteria paikallaan tuen läpi. Ilman tukea pulttien kiristys menee normityökaluilla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yksi huomionarvoinen asia: Kelkka pitää tunkata ehdottomasti moottorin alta ylös kun noi alatukivarsien pultit irrottaa. Ne pultit pitää myös etualarunkoa paikallaan. Älkää vaan nostako etupuskurista millään vehkeellä esim kelkkapukin avulla, edes varmistuksena. Voipi alkaa ritinä ja rapina kuulumaan kun eturunko alkaa antaa periksi kun on kiinni vain yläpäästään vetoniiteillä ym. Itse olin ottanut jo kelkkapukin lähelle ja meinasin siirtää tunkkia kun oli vähän tiellä mutta hälytyskellot alkoi onneksi soimaan ajoissa. Kokeilin ihan piruuttani nostaa puskurista jollain 10-20 kilon voimalla kun pultit on irti ja kyllä alkaa eturunko heti taipumaan. Koskaan aikaisemmin en noita ollut irroitellut REXistä. Ja se on muistaakseni sitten semmoset reilu 300 egee jos sattuu rapsauttamaan alumiinieturungon poikki.

    En tiijä oliko tässä minun ajoihin mitään järkeä, mutta olipahan jotain tekemistä. Voipi sitä nyt vähän turvallisemmin mielin droppailla tahi ajella riksulla kun on päällä ns. 'tukivarsikelit' :)

    Palikat ovat nämä:
    http://www.gripnripracing.com/product_info.php?products_id=144
    http://www.gripnripracing.com/product_info.php?cPath=4_52&products_id=156
    http://www.gripnripracing.com/product_info.php?cPath=4_52&products_id=143
     
  14. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Mulla on nuo aluholkit sen verran pienemmät/lyhemmät et menevät siihen koloon joka on muoveissa. Muoviaha sielä välissä on et voiha se elää enemmän mutta onha tuo kestäny. Eessä rullat ku eihä niistä muute oo niin apua :)
     
  15. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Ainiin. Olen kuullut, että jos vaihtaa etupukin jousen progressiiviseksi, niin nousee lumen päälle paremmin eli ei kairaa ja ummen eteneminen paranisi. BRPltä tommosta saa, mutta vaatii 46sen iskarin. Olisin laittanut, mutten ainakaan vielä lähtenyt tohon ku olis iskari pitäny vaihtaa. Summiteissa kai ainakin on noita progressiivisia
     
  16. asentaja

    asentaja Guest

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Ei välttämättä kannata sitä etupukin jousta vaihtaa annat vaan sen 60nm vieterin siellä olla vai oliko se näissä xtrimmereissä tuon jäykkyinen se vieteri ?
     
  17. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Juurikin 60nm on muistaakseni. Millainen esijännitys on toimiva umpiseen? Tietty riippuu vähän simmityksistä mutta jos yksikertaisuuden valossa puhutaan vakiosimmien tapauksessa. Tehtaalta tulee 5mm esarilla etupukki ja 12mm takapukki jos en nyt ihan väärin muista.
     
  18. asentaja

    asentaja Guest

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Ainaskin itse oon käyttäny etu ja takapukissa minimaalista esaria . Ja itelle oon vaihtanu tuohon dockeriin löysemmän takavieterin. mutta tosiaan kannattaa hakemalla hakea net "oikiat" sääjöt alustaan ,kun välttämättä kaikkille ei passaa samanlaiset setupit.
     
  19. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Ei sitä taija tuolla RMK:llakaan ummessa päästä ku näkyy olevan niin jyrkkä tuo telakulma... minkähän takia ne tekee nuin pitkiä reittikelkkoja ???

    [​IMG]
     
  20. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: PowderClowns talli - Xtrim N20 PowderTekin evoluutiota

    Oon kans havainnu että pienellä esijännityksellä alusta on herkkä ja pelaa umpisessa paremmin, reitillä ei kyllä sitte pelaa ;)

    Mitä mittoja te ilmotatte jos esaria on vaikka x mm? ite en niistä muuta älyä ku sen verran että pyörittelen menemää...
     

Suosittele tätä sivua