Revin vartsun ja kytkimen huolto

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Hansanen, 1/11/07.

  1. Kertturacer

    Kertturacer Well-Known Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Noinhan se osapuilleen menee. Eli se pienempi luku ilmaisee sen, millä voimalla jousta on painettava, että se painuu kasaan esim 40mm vapaasta mitasta. Tämä luku määrää, millä kierroksilla kytkin ottaa kiinni. Eli mitä suurempi luku, sen korkeammat kytkentäkierrokset.
    Se suurempi luku taas ilmaisee sen, millä voimalla jousta on painettava kasaan esim. 75mm jousen vapaasta mitasta. Ja tämä vaikuttaa moottorin max kierroksiin, mitä suurempi luku, sen suuremmat kierrokset.
     
  2. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Jaa nuinko se menneeki? No hitto, turhaan oon viime talven säätäny,... Ja vaikka oon laittany jäykempää jousta niin ei mulla ota kyllä kierroksia paljo yli 8-tonnia... ;)
     
  3. vesse

    vesse Well-Known Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    no ainakin pollen kytkintä säädetään just noin, siinä kun ei oo ramppeja mistä säätää.
     
  4. artsi94

    artsi94 RX-1 144" sc-3

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Kiitokset Kertturacerille selkeästä vastauksesta! ;)
     
  5. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Eikä noissakaan rampeilla säädetä kierroksia vaan koneen herkkyyttä. ;) Painoilla säädetään kierrokset kohilleen.
     
  6. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Rampeilla pystyy säätämään max. kierroksia 200rpm./numero
     
  7. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Niin alkuperäisillä painoilla ja systeemeillä. Himplaamaan ko ruvetaan ni painoilla säädetään kierrokset ja rampeilla herkkyys.. Miehän en toki näistä mittään tiijä ::) mut niin luki siinä ohjeessa mikä mulle tuli sen kitin matkassa. ;D
     
  8. heinrich

    heinrich RE -10

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Kelkkana -98 494 g-type, tra- kytkimellä. Ongelmana rikkoutunut hela, purkukuvista osa nro 3 ja varaosanumero 414004201. Onko kukaan korvannut tuota ei-orkkiksella putkenpätkällä ja miten on toiminut? Sinänsähän tuolla ei kovin kaksista tehtävää ole, pitää vain tuota jousen vastetta paikallaan. Kuuluuko sen olla halki jäähdytyksen takia vai mistä syystä?

    Ja vielä jos joku saisi mitat otettua myös siitä helasta, mikäli sattuisi olemaan kytkin levällään/varaosina, itellä on tuhannen p****npäreinä tuo alkuperäinen. Oli holvannut liikkuvaa lautastakin vajaan millin verran.

    Pikaista vastausta kaipailisin!!! Kiitos.
     
  9. juhu_h

    juhu_h Active Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    mulla on probleema ??? kytkin on TRA V ja en millään tota kolmion muotoista osaa nostettua ylös osasta 3-6? ei myöskään lähde sisempi lautanen irti ulommasta :-[ . Oon koittanu väkisin nostaa "pienillä" aputyökaluilla, laittanu puiset kiilat lautasten väliin ja naputellu vasaralla (LUE: 5kilon teinilekalla) uittanu kaks päivää rost offissa ja http://www.youtube.com/user/mxzxRevzone#p/u/2/92C7CZuHe2I myös koittanu tollain kun tossa videossa n. 4min kohdalla, silti osat pysyy kasassa :'(. Sivun 1 kuvassa on poorit osassa 2 mutta tässä mulla näkyis olevan kartio??


    [​IMG]

    Eli onko ideoita millä saan kytkimen auki?
     
  10. juize

    juize Assault RMK 800 155" -12

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Oletko kokeillut antaa lämpöä nuille kytkimen osille? Eli joko pelkästään toinen lautanen kuumaksi tai sitten koko kytkin kuumaksi ja uutta yritystä päälle.
     
  11. juhu_h

    juhu_h Active Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Lämpöä en oo viä antanu. kannattaako antaa lämpö erityisesti ns. kampuran "reikään" vai ihan siihen kolmioon?
     
  12. juize

    juize Assault RMK 800 155" -12

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    No itse ainakin lähtisin antamaan lämpöä tuon "reijän" kautta. Siihen vain kuumailma puhaltimella lämpöä antamaan ja sillä kokeilemaan.
     
  13. juhu_h

    juhu_h Active Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Siitä reijästä annoin lämpöä ainakin omasta mielestä reilusti (työhanskoista rupes nahat savuaan otti mistäpäin kytkintä vaan kiinni), puiset kiilat väliin lekalla lyöty 2x6 vaan kiilautuu väliin (menee pohjaan saakka). Ja edelleen kiinni on ja pysyy.. :mad:
     
  14. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Anna sitä lämpöä siihen kytkimen kanteen eli kolmioon, älä sinne reikään. Se lämpö laajentaa osia niin sen takia siihen kanteen eikä reikään. Ku kytkin on pöydällä niin koita kammeta ulompaa lautasta alaspäin ja anna paukahtaa x kertaa kantta vasten niin kyl se siitä alkaa aukeamaan pikku hiljaa aukeamaan. Ja sit ku se alkaa aukeamaan niin crc:tä tms siitä reiästä heti siihen kannen alle. Ku aikas touhuut niin kyl se aukeaa, ei se mullakaan aina niin helposti oo auennu vaikka vuosittain sitä huoltelen.
     
  15. juhu_h

    juhu_h Active Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Lähtihän se irti!!! ;D Tunnin kuumailmapuhaltimella puhaltelin ja sit kunnon lekalla ulosvetotappiin joutu lyömään n.10 kertaan sit aukes!! :eek:
     
  16. KasKas

    KasKas Summit Adrenaline144 sdi

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto



    http://www.youtube.com/user/mxzxRevzone#p/u/10/dP0574kohm8

    3:20 kohalta
     
  17. janneja

    janneja Well-Known Member

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Oliko siinä kytkimen kiristysmomentti?
    Paljonko?
     
  18. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    100nm on hyvä.
     
  19. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Tein tuossa kytkimen huollon ja vaihtelin sinne osia. Jousi tuli epiltä (200-350) painot säädetty 21.5g ja rampit vakio 415. Noilla osilla kytkentä kierrokset nousi 4700rpm onkohan tuo normaali kytkentä noilla osilla? Kytkentöjä pitäs saada puotettua 1000 kierroksella. Kelkkahan on 800ho renegade -04.
     
  20. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto

    Mikä remmi paikallaan? Kuulostaa aika korkeilta nuo kytkentä kierokset tuolle jouselle ja nuin kovilla painoilla vielä.
     

Suosittele tätä sivua