Arctic cat F6 2007 - 08

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä ghostrider, 20/2/09.

  1. 1.

    1. mäntytutka

    ei ollut mulla juuri vaikutusta ko. rikan poistamisella.tuliko tarkastettua oliko linjaukset kohillaan? Rikan poistaminen voi vähän huonontaa alas vaihtamista...
     
  2. Tebu

    Tebu Rave 3500 850e-tec

    en kattonu mutta mulla oli ero huomattava kun otti pois sen rikan. Rikka paikallaan kulkki 132. Ja esim 80 kiihdytettäessä rikan kans huomattavasti hunompi.
     
  3. 1.

    1. mäntytutka

    onko muille käyny näin ja menikö takuuseen?  vauhdikkaassa reitti lätkytyksessä penkki lähti läskeineen lentoon samoin konepeitto katosi saranoineen päivineen paremmille peittely maille ;D
     
  4. Kelkkajäppis

    Kelkkajäppis AC XF 8000 HC EXiä 600 Rave -10 F6 -07 &ZR600 -99

    Joo tänään tuli 150 kilsaa paukuteltua ja hyvin kelkka pelaili. Keli oli nollan pinnassa ja Powderit alla oli poikaa kääntyy kyllä jos uskaltaa vaan kääntää. En oo ainakaan kuullu että ois penkit ja peitot lennelly kellään cattilasta oot varmaan isompaan pattiin jysäyttäny...
     
  5. 1.

    1. mäntytutka

    kummatki lähti eri kohdassa,penkki vähän takakorkeessa ja kuomu terävässä patissa :p
     
  6. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Onkohan noissa F6:ssa syntynyt takapukkiin joustoihin "löysää"? Eli vakiosimmityksellä reippaan ajon jälkeen takapukin iskari ja jouset eivät "jaksa nostaa enää perää ylös" ja jousitukseen syntyy veltto kohta, pystysuunnassa ehkä n. 5 cm. Tälläista ainakin ilmennyt F8:ssa (-07). Kuulemani selityksen mukaan Foxin Zero Pron "vakiosimmitys" ei riitä ajotavalleni ja iskarissa tapahtuu jossain vaiheessa "vaahtoutumista".. 20 kg kevyemmällä kaverillani on ihan vastaavaa ongelmaa ja mitään kunnon pommitusta ei ole vielä edes harrastettu.
     
  7. Tebu

    Tebu Rave 3500 850e-tec

    mulla jäi aina kokonaan pohjaan ku aikasa ajo eli silleen et 10cm astin laudoista maahan.. ja sit ku ruvetaan tosissaan ajaa oikeaa etupukin kiinnityksestä ne haarukat ja katkee ja murtuu runko ja menee katolleen jne jne.. :eek:
     
  8. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Aattelin kyllä että tarttis tehä alustalle jotain ennen kuin asiat ovat tuossa pisteessä ;D
     
  9. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    toi oli tuttu ominaisuus minullakin F5 -03:sessa mutta en ainakaan vielä ole huomannu sitä samaa tossa -07:ssa. olikos 08 ja 07 eri siimit alustassa?
     
  10. Tebu

    Tebu Rave 3500 850e-tec

    oli mullaki tehty ja simmattu ja kaikkee. mut ei kestä tonnia ajaa noi iskarit ku öljyt jo palaneet.. :eek:
     
  11. Cuppel

    Cuppel Active Member

    Itsellä ihan samanlainen toiminta ja iskarit on simmitety joten ei se varmaan simmityksestä kiinni ole. Se löysäkohta on alussa ennenkuin takalinkku ottaa keulimisenesto palaan. Mielestäni se ei ole mitenkään vakavaa ja jousitus toimii ojossa täysin ok.
    Äkkiseltään aattelisin että jousi se sen perän ylös nostaa ei iskari.
     
  12. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Mitä nyt olen asiaa penkonut, -07:ssa on ilmeisesti hieman erilainen takapukin iskari ku -08.ssa. Kuulemma lämpeneminen vie siitä ominaisuudet melko äkkiä. Taitaa tuo etupukin iskariki olla aika pehmeää kamaa?
     
  13. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Sen takapukin pitäs "ojentua" iskareiden ja jousien yhteistyönä. Eli kyllä se löysyys ensisijaisesti iskareista lähtee.
     
  14. 1.

    1. mäntytutka

    höpö höpö ;D paremminkin vaimentaa sitä ylös nousemista liika joutuin.
     
  15. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Jos takapukin kaasuvaimennin ei toimi millään tavalla jousien apuna, niin kerropa mistä johtuu, että kun tuo iskari ajon jälkeen jäähtyy, takapukin käytös muuttuu jälleen normaaliin suuntaan, löysä alue katoaa ja perä pysyy jälleen ylhäällä.
     
  16. 1.

    1. mäntytutka

    en minä sitä sano ettei se siitä iskarin toimimattomuudesta johdu,päinvastoin mutta se todennäköisesti johtuu joko vaahtoutumisesta tai iskarin rungon lämpiämisestä(mistä syystä monet ovat laittaneet sen o-renkaan sinne mäntään)se,että iskari menee niin veltoksi ettei puristus puoli toimi enään ollenkaan,niin kaipa se paluu puolen toimintakin menee sekaisin :p Joku iskari guru varmaan voisi valaista asiaa niin kun se oikeasti on.

    siinä juttua iskarin "työntämisestä" tai sen tehtävästä estää sitä.
    http://www.mk-lehti.fi/jutut/jousitus3.asp

    o-renkaasta ym. iskari juttua
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=3879.30
     
  17. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Jep, "iskari-gurulle" olen jo soitellut ja oli juttua tuosta o-renkaan laitosta. Tuli vaan mieleen että josko joulupukki toiski alle wp:et ::)
     
  18. 1.

    1. mäntytutka

    1200 euroa ja ne sun vakio pumput niin saat multa täyden kierroksen wp;tä.
     
  19. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Noihin keulan floatteihin olen ollu tyytyväinen ainakin entisessä F6:ssa, ei mitään ongelmaa paitti kerran kolmenkypin pakkasella keula nyykähti alas. Siitä selvittiin pumppaamalla. Niitä en ala vaihattaan. Telaston iskarit on sen sijaan harkinnassa.
     
  20. 1.

    1. mäntytutka

    no ne pelkät telaston iskarit maksaa uutena jo sen 1200 jos saakaan ja voin sanoa että ei voi edes verrata wp;tä ja noita foxin "älähän hättäile" iskareita ;D
     

Suosittele tätä sivua