RX1 WARRIOR KESKUSTELU

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Tuplaäksä, 13/11/07.

  1. Tuplaäksä

    Tuplaäksä Well-Known Member

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    jEP tilasimme omalla painolle  8)
     
  2. Tuplaäksä

    Tuplaäksä Well-Known Member

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Käyttöreportaasia  19.2.09

    Eka haveri wartssun; takaöhlarin johto poikki solenodin vierestä, päivitetty versio kehiin.
    2" stongan korotus; ainaku käänti tankoa oikialle niin kiskas kaasun päälle. Vaihdoimme mountainin kaasuvaijerin ogelma poistui. (ajoasento parani)
    Slaidogin pyörillä ajettu joku sata kilmetriä hyvin toimii.
    Pistin raapijat koiranluihin kiinni, nähtävästi liian löysälle kun sojottivat vaakatasossa eka reissun jälkeen :)

    Muuten toiminunna ihan mukavasti.

    Seuraavat modaukset:

    - satulan korotus
    - xenonit ?
    - 38 matto ?

    Tuplaäksä
     
  3. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Mulla ei ollut kyllä mitään ongelmaa +2" korotuksen kanssa
     
  4. Rispa

    Rispa Well-Known Member

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    2 tuuman korotuksella wanhakin warre kiskaisi kaasun päälle oikealle käännettäessä. Jatkon minkä laitoin vaijeriin joku tarvike olisi mahdollistanu varman 10 tuuman korokkeen.
    No, kyllä se tarvikevaijerijatko sinne kuomun alle saatiin sopimaan mutkien kanssa.

    Solmun asennus muutaman vuoden kruisailujen jälkeen antoi uuttaponttta koko touhuun  ;D Ei tarvi murehtia uusimpien mallien perään hetkeen aikaan... Tela ei kestä  :-[

    -J
     
  5. Tuplaäksä

    Tuplaäksä Well-Known Member

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Sanokaapa pojat mistäpä löydän wartsuun korotetun penkin ja hyvän
     
  6. zakkeli

    zakkeli Active Member

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Kelkasta ei ole kyllä yhtään kokemusta... mutta tuosta painosta sen verran, että jostain luin joskus, että tuommosta warrioria oli kevenny pikkusen päälle 40kg. Ad boivinin alusta -21kg ja muistaakseni itsetehdyllä kuomulla, iskareilla, muita en muista, oli saatu keulastaki melkein 20kg. Kelkassa oli vakio runko runko ja penkki oli myös itse tehty ja sai ne silläki kiloja pois. Että kyllä sitä painoa lähtee jos näkee vaivaa ja vähä rahaa :)
     
  7. make-71

    make-71 yamaha RX-1 2004

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Se pitää sitä sähköjohtonippua sitoa vähän alemmas niin ei ahista sitte sitä kaasuvaijeria oikeelle käännettäessä
     
  8. Sampza

    Sampza Summit 850 expert turbo

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Jos ei yhtään oo kokemusta niin pidät varmasti raskaana ajettavanakin, varmasti kuin ajaisi wikingillä?

    Minä ainakin voin kyllä sanoa että ei warrior mikään raskas ajettava ole, ainut millon se +50kg muihin nähden tulee mieleen on kun aletaan jostain mäentörmästä sitä repimään. Ja aivan samalla lailla sillä ajelee ummella taikka reitillä kun muillakin kelkoilla, paitsi tuolla voi pitää aina sen 30% reservissä ;).

    Ja siihen nyt että onko warrior hyvä?

    Ostin kelkan 12.12-08 ja nyt on tullut jotain 3100km mittariin ja täytyy sanoa että muuten olen ollut tyytyväinen tuohon mutta se alusta :eek: PASKA.
    Sain kelkan liikkeestä sillon uusilla liukurungoilla ja nehän kesti jotain 1500km ja kummatkin oli poikki + molemman puolen ylemmät,ulommat vahvikkeet.

    No nyt on sitten taas laitettu liukurungot uusiksi + vahvikkeet ja pari puslaa etupukin kiinnityksiin ja toistaiseksi on vielä kestänyt kun olen turrannut vaan menemään enkä hakkauttanu patikossa. Sähkö-öhlärissä on toimiva pakka sisällä ja huollettu säännöllisesti eli kukaan ei voi väittää että se pohjaamalla särkee alustan..
     
  9. zakkeli

    zakkeli Active Member

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    En tarkoittanut että on raskas ajaa reitillä tai ummella :) Olen kuitenkin juuri kokeillu rx-1 ja yllätyin kuinka kevyt se on ajaa. Tarkoitin kelkan painoa ja varmasti jos kiinni jää on sitä raskaampi repiä kuin näitä haisevia vehkeitä ;D Kone oli kyllä minusta jokseenkin mahtava ja osaavissa käsissä voimalinjan kun laittais kuntoooon voin vain haaveilla kuinka meno olis ns lennokasta ;)

    Mietityttää vain tuo ummella ajo, että pääseekö sillä hyvin?? kuitenkin paino ei voi olla vaikuttamatta?? vai onko kone vain niin "hurja".?
     
  10. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    En ole vielä itse saanut alustaa rikki 400 km jälkeen. Maalit on kyllä rapisseet hitsauksista...

    Muuten kyllä olen ainakin vielä tyytyväinen. Tankoa nostan 2 tuumaa, matto vaihtuu ainakin 38 milliseen jne.... Umpisen kulkemiseen olin kyllä pettynyt. Tuntuu ainakin siltä että vanhalla maksilla pääsee paremmin sen tolppakeulan ja pohjan muodon vuoksi. Vakio 32 RipSaw matto ei ole hyvä umpisessa... Vaikkakin juuri sellainen on Maksissa. ???

    Ike
     
  11. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    [​IMG]

    Tuossa siis se minun GT.

    Vuotsolaiset on ainakin minun hommissa ehdottomat varusteet. Olen lisäksi ajatellut laittaa vielä ne tukivarsien alle laitettavat suojat...

    Ike
     
  12. Sampza

    Sampza Summit 850 expert turbo

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Nii ja noista rikkoutumisista vielä ,niin onhan se toki särkynyt jo rodin alapään kiinnikkeen vierestäkin.. Vaikka on vahvistetut pukit.
    Kummallisia särkymisiä.

    Viiva näyttää mistä murtui:

    [​IMG]


    Ja minun mielipide on vastoin kaikkia oletuksia. On aivan samaa onko siellä 44mm matto vai tuo iceripper ,se menee yhtä hyvin (tai huonosti) molemmilla umpisessa. EIKÖ NIIN yama500 ;D
     
  13. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Joo, aika kummallisia ne on. Juttelin taannoin MONOsta Roiteman kavereiden kanssa (Lehtoranta). Pitivät syynä väärää geometriaa omien tutkimuksiensa jälkeen. Etupukki "vedetään" poikki takapukin avustuksella. Varsinkin sitä herkemmin mitä pitempi alusta (136 tuumaa). Tiedä sitten onko noin.

    Miten muuten on Sampzalla riittänyt tyytyväisyyttä / tyytymättömyyttä laitteeseen?

    Ike
     
  14. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Jos tässä nyt innostus Warzua laittamaan käytetystä päästä, niin onko jossain semmosta koottua tarkastuslistaa, mitä pitäs erityisesti kattoo kamppeesta:
    - ProAction- alustalla oleva vanhemman liiton Warre?
    - Monolla oleva uudempi peli?

    Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista :)
     
  15. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Kyllä oma kelkka muuttui todella umpisia silmälläpitäen 44mm matolla. Vakio-matolla tuntui ettei edes päässyt metsäautotiellä, jossa 30cm hötyä...

    Niin, mutta vielä korjattakoon, että ei se nyt vieläkään ummessa hyvin mene, jos joku sellaisen kuvan sai...

    Mono-watrren tarkastuslistaa

    - Telaston pukkien vahvistukset (eli onko vaihdettu)
    - Liukurunkojen ehjyys keskeltä, tukien kohdalta
    - Telatunnelin ehjyys sivulta-takaa
    - Flektin kiinni pysyminen
    - Vuotaako sumppu
    - Eturungon pohja (onko ajettu kiveen)
    - Olkatappien suoruus
    - Pakoputkien alkupää (onko revennyt)
     
  16. Sampza

    Sampza Summit 850 expert turbo

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU


    No tuossa jo edellisellä sivulla jotain raapustelinkin mutta ,ei ole muuta pahaa sanottavaa kyllä kun nuo alustan kestävyysongelmat. No jos jotain pitäis moittia niin etusukset ei toimi lumella oikeen, huomaa varsinkin reitillä jossa on vaikka 5cm uutta lunta, eise käänny kunnolla. SLP:t hankin jos tuo nyt ei mene kaupaksi. Muuten on kelkka pelannut täysin moitteitta. nyt on mittarissa kilometrejä jotain 10200 kait..

    Tunnen vielä kelkan ensimmäisen omistajan niin luotto löytyy kelkkaan sitäkautta, on asiallisesti ajeltu sisään ja pidetty muutenkin hyvin. Hän vaihtoi tuon uuteen juhlamalliin..


    EDIT: Ja lisäyksenä Reimondin listaan. Kattokaa tarkoin myös liukurungoista takapukin pultin kohalta ylöspäin onko hiushalkeamaa.
     
  17. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Kiitti! tuosta tunnelin ehjyydestä vielä, eli onko siis ainoastaan hitsiä vaille, jos murtunut, vai onko murtunut silloin putkistokin? (alkupää/loppupää?)
     
  18. Jussi W

    Jussi W Member

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Oma Warre on 06 mallinen ja 8000 km oon sillä ajanut. Tykkään kelkasta. Tänä talvena vaihdoin siihen Powder Pro sukset ja 44 maton + läpivetävät telapyörät. Matto on Lehtimäeltä malli REV. Nämä muutokset olisi pitäny tehdä jo heti uutena. Ainakin suksien vaihto. Aiemmin vaihdoin iskarit Öhlinsseiksi.

    Telaston pukit täytyy vahvistaa uutuuttaan kunnolla. Keskon vahvistettu malli ei vakioon nähden kummoisesti vahvempi ole. Muita hajonneita paikkoja on yksi liukurungon vahvike ja katkennut kääntöpyörän akseli. Lisäksi öljysumppu tihkuu öljyä. Olettekos miten korjanneet sumppua?

    Unohtui tuosta vielä ne pakoputken tiivisteet.
     
  19. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Sumppu vuotaa joko ala-natsan tiivisteestä (helppo korjata) tai sitten sailiön puolikkaiden saumasta (hankala korjata)
     
  20. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: RX1 WARRIOR KESKUSTELU

    Jussi W onko se 44 matto se "leveä" 41 cm malli?

    Ike
     

Suosittele tätä sivua