Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    En lähimainkaan tuommoseen oo päässyt, lupaan pääsiäisenä ajaa yhden 100km aivan törräten vai miten hitossa ajatte alle 20l/satku? Pitääkö huomenna huollossa poikien kattoa jotain tuon kulutuksen suhteen?
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Dont be a throttlewänkker. :D
     
    Värjäri tykkää tästä.
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    En ookkaan, nehän puhuu minusta tasakaasumikkona :oops::oops::oops:, toki kiva pompauttaa patin yli kun voimaa on.
    Kysyin kyllä huollon pojilta asiasta, kattoi syyttävästi silmiin :D.
    Uskalla sitä lisäpönttöäkään bensaa laittaa tunnelin päälle kun kuitenkin nitkahtaa niittisaumat :(.
    Mikäs hitto se mieltä vaivaa, uuden kelekan kuume mutta tunnostaa ettei oo mittää järkeä, onko nykyinen liian hyvä! o_O
     
  4. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    En niitä umpisen rymyäjiä ole joskin toki sielläkin on jonkunverran tullut käytyä,
    Kulutus ollut 16 reitillä ja 19 tuossa sekalaisessa ajossa.
    Kaipa tuo on mulle liian tehokas kun ei uskalla käskeä enempää ainakaan tuon kulutuksen perusteella.
     
  5. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Pienin kulutus 16, pitemmän reissun keskikulutus n.17.
    Kunhan käyn tankilla ehtoolla niin raportoin kulutuksen vauhtiajossa. Kolminueriosta varmaan puolet matkasta ja oli siinä vähän hinaustakin:D Reitti oli kovaa ja nopeeta. Umpista on ole juurikaan ajanut.
    Ja eihän tota tarvi pumpata, ei se leiko kiinni:) No jaa pateis tietenkin pitää voimaa käyttää.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mitä hanski luulet paljonko on keskituntinopeus jos pysähdykset ottaa pois kun ajelit Sotkamon uria?
    Mulla se näyttää täällä Kainuun suoremmilla ja kaikkein tutuimmilla pätkillä gps:n mukaan siellä vajaat 60 olevan ja mutkaisemmilla ja vähemmän ajetuilla 55 joihin lue sotkamo-kuhmo suunnat, harvoin lähden kaasu pohjassa mutkista vaan annan väännön hoitaan sen eli hiukan lisään kaasua mutkan jälkeen, muutenkin yritän ajella luovimalla, eli aina vaan tasaisin kohta olipa se vastaatulijan puolella tai omalla ettei tartte löysäillä/kiihdytellä sama mutkissakin.
    On tuossa parit reissut ollut uusimman suomenmallin singleshitti alustalla olevan Apexi mukana jolla n.80km matkalla on 2-3l pienempi kulutus (Johon maahantuoja ois voinut jenkkityyliin antaa takuuna oikeanlaisen iskarin :confused: on kyllä vakiopumppu karmean ja hirveän väliltä), ajotyyli aikalailla sama mutta ehkäpä itellä hiukan välillä lapsettaa enemmän. Veihän mulla toki LTX viperikin 3l enempi heti mitä XTX malli...
    Toinen asia on jos ei halua päästää haisulin takavaloa karkaamaan, silloinhan pitää ojien välit mennä aika haipakkaa :D ko ko ei tuolla haluat pamautella niistä yli. On muuten eka kelkka mihin oon badboy jammun jälkeen ostanut jarrupalat, sillä tuli kyllä huimailtua, tässä vaan jättää vetoa väälle mutkiin niin paljon että jarrulla vauhtia tapettava.
    Sen verran vielä hanskin suositusten mukaisesta kytkin setistä, hyvin on pelannut oisko 400km tullut ajoa, ei ole remmiä mennyt. Pikkusiirtelyssä remmi haisee ja kärryyn ajo on vähän kulmikasta, mutta ummella ei remmi haissut.
    Huomenna pitäisi olla blingin helixi paikoillaan, katotaan mihin muuttuu...
     
  7. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Liittyen tuohon Apexin keppiin, sitä parempaa keppiä ei saa eurooppaan laisinkaan. Tai no saa tilaamalla amerikan kaupasta ja maksamalla itse.
    Luuletko Mikko, etten selvittänyt. :D

    Ja kun sen kepin ottaa sieltä alta irti ja toimittaa Joensuuhun 7Tech Suspensioonille, niin löytyy valmiita säätöjä. Luuletko, ettei heti simmattu. :D
     
  8. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Nuo baanahan siellä oli semmoset että kyllä siellä helposti piti sen laillisen mittarissa, muuta tuohon en mene kommentoimaan, vanha ukko kun jo oon.
    Ei pitäis kyllä remmin haiskahdella pikku siirtelyssäkään, sulla siis 8ES (millä niiteillä) P-S-P- 17mm rullat ja varissa nyt suora 39 70 esaria?
    Matto vakio?
    Välit vakiot?
     
  9. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Onko tosi että noin heikko on Yamacatin takarunko, ettei juuri muutamaa lisäkiloa kestä?

    Mtx:ssä onneksi takarunko ei kerää jäätä. Siitä tulee äkkiä 10kg lisäpainoa. 5litraa bensaa painaa vain 3,75kg. Rekeäkin pitäisi uskaltaa vetää. Mites sitä kestää? o_O
     
  10. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Emmää ymmärrä kun ei noilla kainuun miehillä kestä mikään ja pensaa menee ku Zilillä ikään:D. Mulla reisussa 5l lisäbensa ja saakelin painava laukku.
    Niin siitä kulutuksesta, 19l/100km kun vauhtia oli oikeesti reilusti. Reitti siis oli kovaa ja nopeeta. Tietenkin syheröpätkillä ja pumppamalla menee enemmän mut ei vauhti sitä paljoa nosta. Harmi ettei ollu gepsi matkasa niin ois nähny keskarin.
    35,5l olen tankannut (no oli se kyllä tyhjä:D) ja jos vaikka ton vitosen kannun pitää matkas niin toimintasäde on ihan kohtuullinen.
    Tohon Wandan kiinnikkeeseen saa 5l saa 10l kannun.
     

    Lisätyt liitteet:

    Värjäri tykkää tästä.
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Matto, välit vakiot, pölyt puhdistettu monesti kriittisistä paikoista eikä kulumia ole 8tkm ajettu.
    Varissa vielä suora 39 ja jää testaamatta blingin muuttuvakulmainen, tästä pitää blingiin olla yhteydessä.
    Valkea varissa ja 70astetta, Teamin rullat.
    Sinun 17.5 rullat joita ehdotit minulle, p-s-p, 8ES ja käsittääkseni mitä olen kuvia tutkinut molemmat on painavimmat teräs niitit, pitää vielä tarkistaa että olihan kiiltävä pää, paksut ne ainakin on niitin päältään eli joko tuo yli tai toiseksi ylin kuvasta.
    @oipat tai muu vastaava alan mies voisi tehdä stickyksi listat mistä voisi vakoilla osia voimansiirtoon tämä palvelisi monia, itselläni unohtui tänäänkin korjausmanuualin penkominen pojilta....
    IMG_20180328_194345.jpg
     
  12. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Mitä te säätäjät haetta turbovehkeessä nuilla degressiivisillä helixeillä?
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Joo näin kuultiin ja kaveri tilaa rapakon takaa heti kepukan kun pankin saldo näyttää positiivista kuvaa, on se käsittämätöntä ettei voi tilata mitä haluaa vaan pakotetaan harmaatuontiin :D, eihän sitä nyt postilla eestaas voi lähetellä kun menee viikko ajoaikaa hukkaan postin tietäen, jammu-ukot kun ajaa eikä pajota pitäs sulla tietää :p tuolle kelkalla on vielä kaksi kuskia o_O ja tiiätpä sinä tuon yhden iskarisepän täältäkin päin joka ei sutta päästä käsistään.
    Kattelehan ylimmät niitit sulana sieltä tunnelin liitoksesta jos ei ole väljiä niin nostelemalla pitäisi tuntua väljää jos on välystä alkaa niittien uusiminen, kaikki riippuu kaikesta ja sanoisinko kelkan heikoin paikka ja tuo kun ei retkeä lopeta niin kannata ressiä silleen ottaa, muut osat on jo testattu itsellä ja kaveripiirissä :D:D, melekeinpä voi laskea mitä pitää uusia/vuosi jos tuon pitopeliksi jättää ja 10l enemmän tuosta sulamisvesiä tulee kuin viperistä joista suurin osa juurikin takapäästä joka tuntuu vaikuttavan jousitukseen kummasti. Onneksi olivat muuttaneet etukennossa olevat moottorikorvat erilaisiksi vrt viper.
    Ja älä vedä sillä vakiopuskurilla vaan kanttimallilla, pitäisi olla jämympi.
    Prkl kait se pitää opetella ajamaan vielä enempi tasakaasulla, minä oon oikeasti kaukana vetomiehestä.
    Se on näläkämaa mitkä näitä vehkeitä syö nälissään, olikohan se @fleec joka viimevuonna ihmetteli jos täällä nelarilla pysyy 2t ukkojen perässä, perässähän aina pysyy mutta miten kaukana :), aika paljon suorempiahan ne pohjoisen baanat taitaa olla ja Tapsallakin on varmaan aika hyvä käsitys mitä täällä on tarjolla vs. Levi jne. koska on kuulemma täälläkin näyttänyt miten nelari liikkuu, harmi kun itsellä aina nämä työt on sotkenut safarihommat :mad:.

    Itse olen kyllä hirveän tyytyväinen kelekkaan kokonaisuudessa kun tietää mitä pitää silmällä huoltojen välillä ja tyytyväinen olin ilman viimeisiä voimalinja säätöjä niihinkin mutta jos tarjolla on niin mikspä ei ja ainahan voin palata vanhaan ja jollekin tästä testattu ja heti saatavilla oleva setti, edellinen versio oli Motomaxin käsialaa, tiiäppä vaikka Tapsa ois senkin takana ollut :).
    Kattelin tuossa kuvia mitä olen tankatessa ottanut ja tälle vuodelle oon päässyt 18l kulutukseen eli mahdollista se vissiin on :), edelliset reissut oli kyllä sellaista uuden puuterin juhlaa että nostaahan se tolkuttomasti kulutusta varsinkin kun laittaavat keulille ajamaan ihan väkisellä, katellaan mihin menee kulutus näillä palikoilla nyt kun uutta lunta ei ole luvattu ja kaikki lähialueet on lanattu 100km suuntaansa, kaitpa tässä vielä pari tonttua kerkee ajamaan.
     
  14. fleec

    fleec Well-Known Member

    SW:llä tuli viime talvena ajettua niin Levin baanoilla, kuin Suomussalmi-Ukkohalla-Paljakka seutuvilla, että kulutukset ja keskinopeudet eivät vaan ole vertailukelpoisia.
    Levin ja yleensäkin Lapin hoidetuilla baanoilla SW:llä kulutus vauhdikkaassa ajossa oli noissa Bavon 20l/100km lukemissa, tietenkin jos jarrua ja kaasua pumppaa niin varmaan nousee reilustikin, mutta se on ajotapa kysymys. Suomussalmen puunkierrossa ja patikossa(Paljakka -Ukkohalla) kulutuslukemat ovat sitten reilusti isommat ja suoraan sanottuna ne reitit eivät ainakaan minun nelariajotyyliin sopineet. 10 vuotta nelareilla ajaneena ajotyyli on hioutunut melko jouhevaksi ja kaasun ja jarrun pumppaukset on muisto vaan 2t. ajoilta.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  15. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Mitäs se kiertää ja mistä kytkee "Hemikoo", kyllä nuissa kytkimissä on yksilöeroja juurikin spiderin asetuksissa, toisaalta tuolla samalla setillä joka sulla on olen itse laittanut 2 muuhun samanmoiseen, osaan on tullut 17mm rullat muuten sama, niitit on olleet nuo 3,6 nokassa ja se kevyempi olikos se 2.4 sisempänä.
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Jotain 9350 on tainnut jäähä muistiin, ei paukuttele rajoittimelle kuitenkaan ajoipa miten tahansa ja sen mitä oon normaalisti mutkakiihdytyksissä katsellut kiekkoja kun tuuttaa menemään 8600-8700 ja lähtee sieltä nousemaan sinne 9000 korville, monesti vaan on kantti loppunut kesken :D. Ei siis hyökkää Viperityyliin siihen 8900 ja pysyy kuin tauti siinä.
    Huomenna voi olla sen verran joutoaikaa kunhan heräilen päivälle että voin tutkia lähibaanalla kierroselämää, enempi menty tunteen mukaan :)
    Mulla mielestäni on nuo 4.5g molemmat niitit värin perusteella, joitakin niittejä multa löytynee hyllystä, hittoko muistaisi mistä kelkasta varastin nuo puntit :(.
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Jos niitä niittejä tarvii tilata, niin tiiätte mistä kysellä.
    Ja jos muutenkin kiinnostaa jousivakiot ja muut nippelitiedot, niin soitelkaa. Son mukava röpistä puhelimessa. :D
    @hanski-58, se uusi kytkimen virijousi jäi jälkitoimitukseen, painavat sen Jaappaniassa Iwatan tehtaan nurkilla erikseen tähän projektiin. ;)
     
    Vesukka ja hanski-58 tykkäävät tästä.
  18. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Ok, tulee kun tulee sitten.
    Se kiertää liikaa, yli 9100 jos menee niin ei siellä konttorissa oo muita kun sihteeri paikalla merkkaamassa kierroksia.
    Sillä jyrkemmällä kierrokset laskee, tuolle suoralle kuulostas sulle riittävän 60 esaria valkealle.
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Hymyssä suin kohti auringonlaskua ilman ongelmia, lajin helppous viehättää. Sisäänajo valmiina.
    20180329_121127.jpg 20180329_121143.jpg
     
    samumarkus, paikkari, hanski-58 ja 12 muut tykkäävät tästä.
  20. jam

    jam BRP 2020

    Onko muilla tors vittuilu...täällä kiusannu koko päivän...voisko joku kertoo mitenkä se ohitettiin??
     

Suosittele tätä sivua