Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. gontso

    gontso Well-Known Member

    Ei tässä akseli jumpassa ole mitään uutta. Jos lukee viperi tai katti keskustelut läpi niin sieltä löytynee lääkkeet. Samaa paperin paksuisia akseleita käyttäneet jo vuosia.
    Summaroituna tähän, jos haluaa alkuperäistä osaa:
    Yammu kaupasta hakemaan RTXn ala ja yläakselit sitten vaan menox. Tai jos katti kauppa vieressä niin RR katin akselit sieltä. Ei näitä muita kuin 129" pituuksia ole vakiona tehty patikkoon. Liekkö näitäkään ;)
    Varmaan akseleita myös sorvattu monessakin pajassa, jos katti lähtöisiä ei halua käyttää.
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Jospa siellä takapukissa on sama säätö kuin mulla (varauksella) jota tehtiin viime talvena kuin iisakin kirkkoa ensimmäinen säätö oli kyllä naurettava.... Keneltä iskarit ostit? Onneksi on helppo purkaa ja kasata alustaa pudottamatta pois, 5min/kpl.
    Rakennusarjoja nämä on kaikki enemmän tai vähemmän :rolleyes:
    Rosteriakseleita löytyy aiemmin mainituista paikoista
     
  3. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    @DooDoo Jep, Megalodon rebellä sukelletaan, entä itse?[/QUOTE]

    Ihan tekkipuolen OC hommia valokuvauksen kanssa lomaillessa mutta kokeilin aikanaan Pekka H:n megalodonia mutta jäi silloin siihen kun ei suomessa kiinnosta ja aina ei pääse reissuun.
     
  4. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Ei jotenkin pysty kyllä hahmottamaan mikä voima se iskee pelkästään tuohon akseliin vääntäen sen tuollein kun onhan se nuista pukin korvakoista rungossa kiinni.
     
  5. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Etukepit jätin catista ja Pekalta tulee telastoon, toki uusi säätö ja vahvempi jousi etusiin myös, niillä teidän hieromilla säädöillä olisi tarkoitus lähteä.
     
  6. K-Mikko85

    K-Mikko85 Sidewinder M-TX 162 SE

    Menneekös nuo akselit takuun piikkiin jos suijuvat? Vai onko vaan omasta persiistä revittävä rahat uusiin?
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla on tuo takaboksi mikä saattaa vaikuttaa aikalailla säätöön tai ainakin silloin vaikuttaa jos sinne laittaa 3kg tai enemmän tavaraa. Jos löydät niistä mieleisen säädön niin laitappa vaikka setuppi YV:nä. Itse en osaa enää kertoa miten tuota säätöä voisi kuvailemalla muuttaa omaan ajotapaan paremmaksi, tai ainahan sitä herkkyyden ja kantavuuden suhdetta voisi parantaa :p eniten tuntuu muutoksista takapukin hitaalla olevan vaikutusta omissa ajoissa jolla voi fiiliksen mukaan nopeasti tehdä muutoksia kantavuuden/herkkyyden suhteen
     
  8. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    Mie en ymmärrä tuota vouhotusta jp vs dn remmeistä. Viperillä 5000km jp remmillä ja oon antanu niin paljon runtua kun vaparikoneesta irti lähtee. 57 powerclawi ja xtx vakio välit, olikohan 20-41. Yhtään remmiä ei oo menny, eikä oo sotkenu remmipölyä yhtään normaalia enempää. Sidewindereistä en tiiä mutta piti ottaa kantaa kun viperi miehetki kuulostaa täällä haukkuvan jp remmejä.
     
  9. gontso

    gontso Well-Known Member

    Sehän varsin mainiota jos sinulla toimii, silloinhan ei tarvi tehdä mitään muutoksia. Itsellä kummassakaan viperissä ei 1000km päässyt että ei JP alkaisi luistamaan aivan mielettömästi. Kytkimessä mustaa viivaa vaikka kuinka. DN remmillä ei samoja oireita, joten käytän sitä.
     
  10. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Tässä kohtaa täytyy hattua nostaa jammu huollolle kun takuuseen meni. Mutta se että takuuseen akseleita saa, ei poista ongelmaa, ainut on se teräs/rosteri akselit. Tämä siis 137 alustassa tai 129, ymmärtääkseni 141 alusta ja siitä ylöspäin on aikalailla erilainen, joten niiden akseli hommista en tiedä.


    Kai ne joissain yksilöissä sit kestää. Minä olen jammun hihnojen kestoa pitänyt Vähän uskollisten jammu miesten kehumisena... en tiiä, minulla tuli apex xtx -11 tai -12 mallissa reilu 4000km ja 3kpl hihnoja, niin ei kovin pitkäkestoinen sekään.
    Jp tai Dn remmeistä en tiiä mitä ees ovat? Jammun alkuperäisiä? :( Motomaxista olen jammun hihnan vaan käyny aina hakee... onko noissa mitä eroa? Tai tarviiko jotain muuttaa jos toisen vaihtaa jos dn kestävämpi?
    Nimim. täys uuno variaattorivoimansiirron suhteen :(
     
  11. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Non nii, kävin perjantaina ostamani hihnapaketin hakemassa ja siinä malli yamaha 8JP... jos se toinen on dn ja kestävämpi, niin onko se samoilla mitoilla ja käykö se ihan suoraan vai tarviiko muuttaa jotai?
     
  12. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    catin 129 ja 137 pitkät on käytännössä sama alusta. Jos mielii saada sen kestämään niin tuo jo kuvissakin esiintynyt etupukin yläakseli kannattaa vaihtaa heti, kuten myös etupukin iskarin ala- akseli. Takapukkiinkin kannattaa vaihtaa linkkuihin teräsakselit. Voimalinjojen remmiongelmat johtuu mielestäni yleensä aina liian pitkistä välityksistä. Reittikelkoissa on pääsääntöisesti aina liian pitkät välitykset muualle kuin kovalle reitille, joten esim. 10%:n lyhennys välityksiin parantaa kokemukseni mukaan remminkestoa raskaammissa olosuhteissa todella paljon. Jos välityksiä muuttaa paljon niin sitten voi joutua muutakin voimansiirtoa rukkaamaan.
     
  13. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Kirjottelin tuossa aiemmalla sivulla, että 8dn menee kun säätää kakkosvarin rikkojen avulla oikealla korkeudelle. 8Dn on 11mm pitempi. Se on erilaista kumia ku 8dn.

    Ajoin mä alussa 1500km 8jpllä ja se on niiku uus vielä. Mutta toimii paremmin 8dnllä.
     
  14. gontso

    gontso Well-Known Member

    137 ja 129 ovat teoriassa samanlaisia, käytännössä eivät sitä ole... 129" on katilla kaksi alustaa RR ja normaali. Yammu fiksusti meille tuonut vain tuolla RR alustalla olevaa.
    Siinä ne kovemmat akselit etupukissa jo valmiina...ja onhan siinä kaikki pukit, liut yms erillaiset.
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Käy suoraan paikalleen mutta otat variaattorin pultin irti, 14mm avaimella siitä keskeltä. Pultin alla on iso rikka ja sitten perään joku 3-4 kpl ohuita rikkoja, itse laitoin kaksi normaalia 8mm rikkaa, joista tosin joutui pirralla ajamaan reikää hieman isommaksi kun taisi olla tuumainen pultti ja ei mahtunut muuten.

    Jotkut pärjännyt yhdelläkin rikalla että saat hihnan nousemaan parimilliä lautasten yläpuolelle kun pukilla pyöräytät ja annat pysähtyä ilman jarrua. Itse otin myös variaattorin pois paikaltaan ja poistin takaa sen ainoan rikan että varmasti on varaa liikkua sivusuunnassa riittävästi. Katsoppa onko sulla 3-reijässä varin jousi vakiona, näkee siitä ulkoa kun ne on numeroitu.
     
  16. T.F.K

    T.F.K Yamaha X-TX SE

    Tuo akselijumppa tuttua touhua kateista, mutta niihin vaihdettiin vain etupukin ala-akseli, ei muuta? Nyt pitäisi sitten vaihtaa kolme akselia?

    Täytyy nyt huolehtia, että on se 8dn hihna paikallaan, jos se sattuu kestämään paremmin. No ei tehä tästä tyhjää tinka-topiikkia, kun toisilla kestää hihnat ja toisilla ei (tingatkaa tuolla bompa-maurien kanssa rauhassa, joka haluaa vääntää ja kääntää).

    Tehoja on kyselty lisää, mutta kuka pystyy toimittamaan näille lumille luotettavasti osat? Amerikan kauppiaat/toimittajat tuntuu olevan aika kiireisiä ja tavarat viedään käsistä, näin ainakin ekana talvena uuden mallin kohdalla vai joutuuko sitä ajamaan vakiolla ja saa vasta seuraavaksi talveksi osat?
     
  17. gontso

    gontso Well-Known Member

    137" kaksi akselia vaihtoon etupukista (ylempi ja alempi), pitemmistä riittänee se etupukin alemman akselin vaihto teräksiseen.
    Noista takapukin akseleista en itse ollut rekistöröinyt mitään hälyyttävää, se ei tarkoita etteikö niitäkin voi vaihella teräksisiin....
    Viritelkään nämä nyt kuntoon niin voi ensitalveksi vaihtoa mietiä ;)
     
  18. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Teboilin tietotoimisto kertoi ettäMcXpressin seuraavat toimitukset saa tammikuussa jos tilaa nytten. Pidän luotettavana tietona ja tuskimpa tarvitsisi pettyä tuotteeseenkaan.

    Itse en tästä niin tiedä kun ei ole ajankohtaista omallekohdalle.
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Akselin takuuseenmenemisestä en tiedä eikä juuri kiinnostakkaan kun maksaa jonkun kympin mutta se vääntynyt/katkennut akseli särkee/vääntää keskirungon mutkalle ja nyt ei ole edes varaosakuvia vielä tarjolla 137" joten milloinkohan olisi runkoja sitten tarjolla jos sen mutkalle ajaisi.
     
  20. gontso

    gontso Well-Known Member

    Luulis että vähintään moottorista taaksepäin runko on sama kuin Viperissä. Mutta turha niitä vasiten serkeä, ei net yleensä korjaamon jälkeen paljoa parane. Onneksi sen rungon saa yleensä paikattua ajettavaksi, vaikka se yläakseli porsiikin. Vähän samanlainen lätkä tilalle kuin kilpuri kateissa vakiona ( ei ehkä kaunis mutta toimiva). Yhden talven kaveri veteli paikatulla kun katilta ei löytynyt runkoa (oli semmoinen 129 normialustalla). Tämä laite on alusta rikkoihin jättänyt muutaman kerran välille, joten näiden vinkeet on tullut koettua.
     

Suosittele tätä sivua