Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    Hyvällä maillilla;) . siis se ripuliksin kasaus.
     
  2. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Rauhassa nyt, ei näitä mesoamalla ja hätäillen tehdä, ymmärrän että ottaa "pattiin" mutta se vaan vaatii aikansa että hommat saadaan sille tolalle että uskaltaa jotain kunnolla julkistaa saatikka sanoa jonkin osan tai kokonaisuuden olevan epäkurantti, tässähän on takana myös sellainen että joku herkkähipiäinen riitauttaa asiat ja sitten tässä kysytään että kuka käski tai neuvoi tekemään nuin.
    Tarkkoja jos ollaan niin takuu saattaa raueta nuissa itse tehdyissä muutoksissa jotka on lisäksi tehty omatoimisesti ja aftermarket osilla.
    En itse ole sidoksissa mihinkään tai kehenkään ko.merkkiin liittyen, harrastan vaan sattumalta mielenkiinnosta tai tekemisen puutteessa tätä.
    Kyllä se siitä, leuka rintaan ja kohti uusia.....
     
  3. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Minulla on kytkimessä 16,5 rullat ja jäykin vihreä jousi ja laitoin nyt kokeeksi varista esijännityksen 60... ja minusta vetää ainakintuonne 120km/h asti paljon paremmin mitä 70 ja 80 esareilla. Remmin kestosta en näillä säädöillä vielä osaa sanoa mutta tuntuma parempi. 70 ja 80 esarilla moottori kyllä huutaa kiekat nopeasti mutta liike kiihtyy kuin kuminauha, 60 esarilla liikekkin kiihtyy reippaasti ja kiekat ei käy juurikaan yli 9000rpm. Valkoinen jousi on tulossa variin kuhan kerkee.
    Ja välitykset olisi tarkoitus lyhentää 21/49...en tiiä sit mihin suuntaan jousia yms sen jälkeen pitää muuttaa että sais mahdollisimman hyvän?
     
  4. taputu

    taputu Well-Known Member

    Tuskin nää turbo vehkeet välityksiä lyhentämällä paranee, kaikki riippuu ajotyylistä ja missä milläki keksinnöllä ajaa ,niin säädöt pitäs aina olla erillaiset, ja tehtaiden on pakko tehä kompromisseja... ei mulla nyt muuta :rolleyes:
     
    jp10 ja fleec tykkäävät tästä.
  5. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Niin, siis välitysten lyhennys ei ole minulla yksistään remmin keston takia. Vaan jos sillä sais myös lisää herkkyyttä hitaampiin nopeuksiin, ja kun ei tarvii välttämättä 200km/h kulkea, 175km/h riittää itselleni;)
    Ja josko se sitten ummessakin kestäis vähä käydä pyörähtämässä lyhemmillä väleillä..
     
    Team pappa tykkää tästä.
  6. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Ajattelin samaa, mutta eilen testasin Stage 1:llä niin oli kylläkin liukas keli, mutta heti meni rajoittajalle. En vaihtaisi välityksiä enää. Nyt siis 24/50 ja ihan hyvä olisi ollut 21/41. Mutta katsotaan nyt millainen tulee kun säätää. Eihän se ero iso ole.
     
  7. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Ajoin lisää kun ensin vaihdoin 37/33 Helixin ja white jousen 3-3. Aika hyvä, mutta ei voi sanoa varmasti kun pitoa ei ole ollenkaan. Jousi tuntuu kuitenkin jotenkin toimivan herkemmin kuin vakio. Mullakin tulee virhekoodi 26 etupuolen painesensori. Laitoin kysymystä MCXpressille.
    Mutta minusta tämä hiljainenkin pönttö on liian äänekäs. Nopeasta herrasmieskelkasta tuli nopeampi räyhäkelkka. Liian räyhä tähän minun tarpeeseen. Toimisikohan tuo vakiovaimentimella? Ei haittaa vaikka teho vähän putoaisikin. MCX kyllä mainosti, että suuri osa tehonlisäyksestä tulee nimenomaan vaimentimesta.
     
  8. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Minkä pituinen ketju joilla rattailla on?

    Ja paljonkohan se välitys eroaa 21/49:sistä?
     
  9. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Tuohon remmihommaan palatakseni. Eikös 8jp remmi ole seokseltaan pehmeämpi kuin 8dn ? Jos näin niin todennäköisesti tuo 8dn vaatii lisää puristusta toimiakseen oikein. Kiertääkö laitteet yli jos ajaa 8dn remmillä ?

    Sitten tuli sellainenkin "omituinen" tieto vastaan netissä, että tuossa sidewinderin kakkosvarissa on jonkin verran erilainen lautasten kulma verrattuna entiseen. Kytkimessä kuitenkin ilmeisesti sama kuin ennenkin. Voikohan tuo aiheuttaa jotain ongelmaa tuohon remmien kestävyyteen...
     
    Viimeksi muokattu: 15/2/17
  10. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Toisessa lauseessasi on pikku käpy mutta ennen on ollut niin että DN on kovempi mutta itse Kiiskinen sanoi minulle henkilökohtaisesti että nyt JP on kovempaa materiaalia, mistään muualta en ole moista kuullut ja haluaisin kuulla jostakin muualtakin tuosta aiheesta.

    Mutta eihän näistä enää tiedä kukaan vittuakaan kunhan vaan haukotellaan ja ihmetellään, tai ollaan haukottelevinaan ja ihmettelevinään ennemminkin.

    Olisi vittu oikeesti pitänyt jättää ostamatta, ensimmäistäkertaa tämän myönnän itellenikin nyt. Muuten ihan tykkään mutta nyt on hommasta mennyt into, usko ja löysän ripulipaskan maku tullut suuhun. Vaikka kuinka jotkut sanovat ja kertovat että kyllä sieltä tulee tietoa sitten kun asiat varmistuu niin paskanlati sieltä tule mitään apua. Ensvuoden malleihin tulee muutokset ja taas ollaan keväällä mainostamassa kuinka hyvä laite sietä taas tulee kun latoo tiskiin 18000e. Kyrvänsyylä koko laite, näin Risumiestä lainatakseni. Aikanaan ekan Yamahan jälkeen sanoin että pitää ihan helevetin paljon virrata vettä Kajaaninjoessa että vielä sellaisen laitan, sitten erehdyin laittamaan -07 Phazerin 500km riitti ja olin varma että joesta loppuu vesi ennen seuraavaa. Viperi olikin mahtava mutta siinäpä olikin mcx:n tarjooma hauskuuttaja ja kytkimen säädöt @jabakanada :lta (ikuisesti kiitollinen) niin duunarit hieroi viikon ja tuli voimansiirto joka oli helevetin hyvä. Mutta sitten taas tämä tunne. jokohan sitä aikuinen mies uskoisi viimeinkin.

    Oishan tuo että vittuillessaan teippaisi samanlaisen mainoksen kuin aikanaan joku joka Audiin teipannut että kuinka paska se ja maahantuoja on, laittaisin linkin vaan vittu kun ei huvita, ei vaan jaksa.

    Vituttaa niin ettei edes tänään kiinnostanut lähteä ajamaan vaikka aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Luovutin itse asian ja seiskööt tuossa kärryssä paskakasa ja siirryin mp:n moottorin tekoon, siinä saa toteuttaa itseensä ihan riittävästi ja saa taas rassata turbo laitetta...
     
    Viimeksi muokattu: 15/2/17
    Hra XC ja ruupanen tykkäävät tästä.
  11. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    24/50 on 92-lenkkinen.
    21/41 => 1,95
    24/50=> 2,08 eli 2,08/1,95=1,06 eli 6% tiheämpi. Jos ennen kulki 190 niin nyt kulkee enää 179. Minulle riittää.
    21/49 => 2,33 eli 19% tiheämpi. Tällä kulkisi vain 159. Mutta esim. BTX:ssä on varmaankin vain 8-piikkiset vetopyörät kun XTX:ssä on 9-piikkiset eli eroa siinäkin.
     
  12. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

  13. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    BTX
    17mm rullat, G-P-G ja valkoinen 80 astetta vakio punteilla ei toimi.
    Hihna luistaa kahdella eri nopeusalueella. Piirtää rannut kytkimeen.

    17mm rullat, P-P-P ja valkoinen 70 astetta sopi aika kivasti reitille.

    Hihna ylittäny jo 2000km lukemat...
     
  14. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Eli et siiten kokeillut sitä Viperin varia?
    Ja nuita vinkkejä kyllä on jaeltu, ja eräät kuulostaa tosiaan ajavan nuilla vinkeillä, tosin btx: ilä, remmitkään ei ole pettäneet.
    He myös testaa omaksi ilokseen, sitä säätämistähän tämä vaan on, ei sen vakavampaa
    Kopasehan aamusella Sidewider tulille ja näppää reissu sillä toisella varilla.
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Jos nyt jollakin olisi tietoa oikeesti että vika on vartsussa niin voi laittaa mulle yv:nä pienellä perustelulla sen vian syyn ja korjaus mahdollisuuden niin osaan hieman verrata. Minulla on siihen pieni haiku missä mättää mutta kun ei kerrota muualtakaan niin toimin vastaan omia periaatteita niin olen kertomatta. Hierokoot kaikki omansa kohdalleen niin saadaan uusia iloisia asiakkaita kehumaan 18te laitosta.
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vielä noihin aikasempiin avautumisiin lisätään että eletään jo HELMIKUUN puoltaväliä ja haukotellaan asioita kuntoon vieläkin jotka olisi pitänyt tehdä viime keväänä. Suomen talvi vaan on lyhyt niin olisi ollut kiva harrastus mutta vaihdotaan lajia välillä.
     
  17. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Aika tarkka laskelma, muutaman kilometrin tarkkuudella oikein. Mun 21/49 8t 3"-vetareilla kulkee kepsiin 155km/h-158km/h.
     
  18. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    pagi, M.E.A, möykkä ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  19. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Sillähän sinä sen rullavarin toiminnan vertaat jos laitat sen viperin varin siihen tilalle ja toimii eikä vastaavasti remmi hajoa.
    Silloin voit olettaa että ongelma on siellä.
    Tietty vastaavasti koko remmilinjan muuttamalla myös kytkimen osalta pääsee olettamisissa eteenpäin.
    Jos linjaukset ja mitat on kohillaan silloin mättää kiinnitykset, tai siellä jumii joku varista vetoakselille välisellä linjalla.
    Olikos jarrulevy sulla käynyt kuumana....
     
  20. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ei se vaan voi olla niin että verrattavissa siihen vaikka että ostat uuden M5 Bmw:n ja josta tasakaasulla ja/tai normaaliajossa katkeaa kardaani ihan tuostavaan ja ei kerran vaan jatkuvalla syötöllä niin maahantuoja levittelee käsiä ja supattelee että kyllä tässä jotain muutoksia saattaa olla tulossa ja kokeilkaa käyttää taunuksen pyöränpultteja jos se vika sillä vähän helpottaisi ja kehotetaan hankkimaan -85 vuosimallin kardaani ja kokeilemaan että jos vika korjaantuisi, lopuksi vielä haukottelee että ensvuonnapa onkin hyvä kardaani kun asiakkaat on viat tutkineet, etsineet ja korjanneet.

    Noin kärjistetyksi.
     
    vetkulilm, Jake_86, OsKu92 ja 5 muut tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua