Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    @DooDoo , paljonko näyttää tunteja?
     
  2. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Huolettomia.... :D
     
    vetkulilm ja Nipademu tykkäävät tästä.
  3. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ei lähdetä sillelinjalle ollenkaan. Riittävästi tunnostaa tallitunteja vakionakin. Keskitän ne rahat tulevaan Vipex-projektiin.


    Nyt jotain +7200km ja +125h

    Perushuoltoa, ei sen kummempaa :).

    Mikähän tuossa perkeleessä oikeesti on kun noita rullia syö niin kuin hevoset heiniä. Ihan sama mikä rulla tai paino on niin 50km ja rullat paskana, pakko vaikuttaa kun ei tuo tappi ole kiinni pidätinruuvilla ja alkaa resonoimaan ja pyörimään tms kun rx:n kytkimellä ei sellaista mitään ongelmaa. Ei auttanut vaikka tein messingistä sivurikat muovisten tilalle jotka jumittivat rullien pyörintää.

    Ihan sama antaa olla nuo horot rullat ilman sisuksia kun muuten saa joka tauolla vaihtaa uudet rullat. Näkyy toimivan noillakin horoilla rullilla
     
    Viimeksi muokattu: 30/4/17
  4. T.F.K

    T.F.K Yamaha X-TX SE

    Sitkeästi on DooDoo painanut jammulla läpi talven pienistä vastoinkäymisistä huolimatta? Kyllä tämä pitäisi Keskon-poikien huomioida jotenkin ja palkita jollakin pirkka-lahjakortilla, että saa bensaa tai olutta korjauspalkkioksi testikuskin osasta?
     
    Loki tykkää tästä.
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Kirjoittelin tuossa listaa mitä kaikkea on tälle talvelle tähän mennessä mennyt ja aika reilusti tuli ranskalaisia viivoja :D
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Eipä ole rullien kanssa ongelmaa kuin kerran näytösti että oli rulla sulanut tai muuten tarttunut sivuprikkaan kiinni.
    Itse jos arvaisin joku liikkuuvuusongelma tai sitten lämmöt käy vaan niin taivaissa että siinä syy.
    Etköhän @DooDoo helpommalla pääse kun laitat daltonin tms. painot sen katin jousen kanssa, joltain kun mukailee mcx190 kitin setuppia tuskin kauheasti mettään mennään?
    Aika lämpimänä lautaset tuntuu käyvän pitävällä kelillä, tulee mieleen eka viper sohjokelillä. Viime reissulle oli tarkoitus ottaa käsimallin lämpömittari että saa muutakin kuin mutu tuntumaa, hittoko on sen verran hintava tuo belt saver ettei kehtaa ostaa, sillä näkis ajon aikana nätisti remmin lämmöt mutta senhän vois aina siirtää seuraavaan kelkkaan...
     
  7. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Kyllä siellä on käytetty paikallaan kaiken maailman daltoneita yms mutta vakiokytkimellä menee rullat ja rx:n kytkimellä ei, kulmat samat ja käytännön eroa ei ole kuin juuri noitten rullien lukitus pidätinruuvit. Hankala keksiä muuta syytä.

    Toissapäivänä vetäisin talven pohjat kulutukseen 23L ja 53km, ei paha näin kevätkelissä :D
     
    Viimeksi muokattu: 30/4/17
  8. T.F.K

    T.F.K Yamaha X-TX SE

    Listaa vain tännekin, niin tietää mitä on ootettavissa tulevaisuudessa meillä muilla?

    Tietääkö joku mitä päivityksiä 18-malliin on tulossa?
     
  9. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Tässähän tätä sitten olisi, varmasti jotain puuttuu ja voimansiirron hankintoja en ole laittanut ollenkaan. Lähinnä takuujuttuja tai omia töppäyksiä mutta vakuutusyhtiötä ei ole tarvittu kertaakaan noihin asioihin vaivata.

    Osa kuten runko yms. menee vaihtoon sitten kauden jälkeen. Varmaan alatte ymmärtämään pikkuhiljaa että kuinka vähiin olisi ajot jääneet jos aina olisin pajalle kiikuttanut kun vika tullut ja että hieman tullut tallissa puuhailtu tänä talvena. Osa ostettu itse ja takuu pelannut 110% ilman mitään kiistaa mistään asiasta joissa sen pitänytkin toimia.

    -Varin rullat 3kpl
    -Kallistuksenvakaaja
    -Runko
    -Tunnelisyyläri
    -Tunnelin takapään alumiini
    -Äänenvaimentajan kannatinkumit 2kpl
    -Vasen alamuovi
    -Penkinlämmitin
    -Ketjunkiristin
    -Ketju 2kpl
    -Yläratas 2kpl
    -Alaratas 2kpl
    -Kytkimenjousi poikki
    -Turbon lämpösuoja
    -Turbon lämpösuojan pultti 2kpl
    -Pakosarjan suoja 1kpl tehtaankorjaus käsky, 1kpl halki
    -Jarrusatula
    -Jarrupalat 2srj
    -Jarrupääsylinteri
    -Vetoakseli
    -Vetopyörät
    -Vakio 44mm matto
    -64mm matto
    -57mm matto
    -Liukurunko 2kpl
    -Kääntöpyöräsarja
    -Kääntöpyörän akseli
    -Maton kiristinpultit
    -Mutterit kiristinpultteihin
    -kiinnikkeet kiristinpultteihin
    -taka-akselin alumiiniohjurit kiristinpultteihin
    -Taka-akselin pultti ja rikka 2kpl
    -Kytkimenrullat 12kpl
    -Kytkimen painot 3kpl
    -Rullien tapit 3kpl
    -Rullien muovirikat 12kpl
    -Kytkimen kannen hela
    -Ketjukotelon pohja
    -Ketjukotelon keskikansi
    -Ketjukotelon tiiviste
    -Ylävetari
    -Ylävetarin variaattoripuolen laakeri
    -Variaattori puolen laakerin pesä/runkotuki
    -Variaattorin suoja alumiini 2kpl
    -Takavalon johto tms?
    -Jarrusatulan suoja alumiini varvaskotelossa
    -Telapyörä
    -Telapyörän kiinnike
    -Takapukin iskari
    -Liukumuovit 4srj
    -Pultteja/rikkoja/seegereitä repullinen
    -Pyramiidin takapään putket tankin päälle
    -Tuulilasi 2kpl

    Edit. Lisäillään mitä tulee mieleen.

    -Jarrulevy
    -Rullien tapit, toiset 3kpl eli 6kpl yhteensä
    -Tulpat 3kpl
    -Vakaajan pultti 3kpl

    Edit. 1.5
    -Variaattorin remmit 25kpl
    -Kytkimen rullat 3kpl

    Edit. 5.5
    -Variaattorin remmit +1 total 26kpl
    -Kytkimen rullat +3kpl total 18kpl

    Edit 13.5
    -Etupukki
    -Takapukin iskari
     
    Viimeksi muokattu: 13/5/17
  10. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Niin ja hyvät herrat, katsokaa edes 1000km välein sinne ilmanputsarikoteloon ja peskää se putsari, sen verran paljon on hihnapölyä ja öljysumua huohottimesta että varmasti vaikuttaa jo tehoihinkin.

    Bensaa vaan esim vatiin ja siinä kastelette ja puristelette kuin crossipyörän suodattimenkin ja takas vaan paikalleen.
     
  11. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    @DooDoo
    Kuinka paljon voi laittaa omaan piikkiin, siis omia töppäyksiä?
    Jäänyt jotain kiristämättä, tai tullut muita "asennusvirheitä"?
     
    Viimeksi muokattu: 30/4/17
    jp10 tykkää tästä.
  12. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Äkkiseltään tuulilasi ja taitaa olla 2kpl niitä särkenyt, 64mm matto, 57mm matto, ylävetari ja turbonsuojan pultit. Kaikkeenhan olen jollain tapaa syyllinen kun olen ajanut sillä mutta nuo olen omaa hölmöyttään tai raivostuksissaan paskonut.

    Niin ja 3kpl avaimia hävittänyt ja virtalukon joudun nyt ostamaan kun ei ole enää avaimia, eli laina virtalukolla mennään tällä hetkellä.
     
    Viimeksi muokattu: 30/4/17
  13. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    On se aika poika ja ehtiväinen:)
     
  14. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Ja kova hermonen. Mulla meni Viperistä latauspuoli alkutalvesta ja XF Catista bensapumpun johto poikki,niin meinasin jo molemmat romut myyä pois ja ostaa potkurin. :D:D
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla ei ole likaa ollut suodatinfoamissa kun tarkistin 1500-3000-3500. 1500km kohdilla oli vähän jotain varastoöljyä tms.
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Tjaa, sekin homma on ilmeisesti minulla vain, ei uskoisi. Tai miten siellä olisi hihnasilppua teillä kun eihän nämä hihnoja edes syö. En yllättyisi vaikka sieltä kotelosta mulla löytyisi kytkimenrulla tjms jokupäivä :p
     
    möykkä tykkää tästä.
  17. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    :D:D:D:D:D
     
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ajaa tuon hintaisella kelkalla ja lämpömittari on kallis :D Onko se edes yhden hihnan hintainen?
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Tä, mulla mennyt 24kpl hihnoja, siis kaksikymmentäneljä kappaletta, ei jeesus sentään niin ei vaikuta kovin kalliilta tuollainen 199e tms oleva härpätin kun JP remmin kylessä on 138e lappu.

    Edit. Olin taas hitaampi kuin joku muu...
     
    möykkä tykkää tästä.
  20. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Nyt kun ollaan päästy vapputunnelmaan niin kerron erään puhelun erääseen liikkeeseen edellisenä iltapäivänä kun oltiin Riksuun lähdössä ja minä prkl hävitin Viperin vartsuun tulevat orkkis liukunastat jotka juuri kävin ostamassa ja paikallisessa ei ollut enää enempää orkkiksia jäljellä.

    Meni lyhennetysti näin:

    Minä: Löytyisko viperin vartsuun liukunastoja?
    Herra kauppias: Minkävuosimallin kelkka?
    M: Kelkka on SW mutta vartsu johon nastat tarvitsen on -14 xtx viper
    H: Miksi siinä on vaihdettu vartsu?
    M: Kun vakio helixi on paska ja syö remmiä ihan v*tusti
    H: Ei pidä paikkaansa, ollaan myyty 8kpl ja ei yksikään ole syönyt remmiä, ajatko jarrua vasten sillä?
    M: Älä puhu p*skaa, miten voisin ajaa jarrua vasten kun 5700km kerkesin ajaa koko kelkalla kun siihen sain jarrun toimimaan.
    H: En ole kuulutkaan koko hihna ongelmasta ja ei nämä meidän myymät ole särkeneet yhtään.
    M: Tjaa, kaverilla on teidän myymä 137" ja on kai siinä parikymmentä jo mennyt
    H: Mutinaa ja muminaa, minäpä käännän puhelun tuonne varaosapuolelle, tuuut tuuut tuuut...

    Noh nastoja ei löytynyt sieltä eikä mistään muualtakaan siihen hätään mutta sen taas muistin että vastuu on kuulijalla aina kun myyjän kanssa keskustelee myytävästä tuotteesta.
     
    Jakelfin, vetkulilm, Murre ja 3 muut tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua