Camoplast matot ja kestävyys

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä JRT, 3/2/09.

  1. JRT

    JRT Well-Known Member

    Väärin.
     
  2. edi189

    edi189 Well-Known Member

    No niin no...

    Sen verran vielä tuosta BackCountrystä, että onhan siinä pitoja!
    Jos vaan laput pysyy paikoillaan niin pito on aivan älytöntä...
     
  3. JartsaCF6

    JartsaCF6 Polaris 600RR

    itellä kyllä tuo camoplas Challenger 51 enstalveksi. vakionahan alla on 32 ripsaw josta kyllä on jo pari harjaa lähteny :D
     
  4. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Camon Challengeri 51 lapulla on pyörinyt tämän talven alusta asti paikallaan. Pyöritty metikoissa ja tuntureissa. Ei ole lapun lappua lähtenyt eikä yksikään ole edes murtunut. V*tun luja tela! Ivalolainen matto kauppias oli sitä mieltä että tämä muotitela backcountry 44 on paljon heikompi kuin challenger 51 asiakkaiden kokemusten perusteella.
     
  5. THA

    THA AC M8

    No niin elikkäs se meikän matto oli 9797M joka on challengeri kuvaston mukaan. Matossa harjakoko on 51mm eikä 44mm. No eikä siellä Ivalossakaan aina lunta ole. No se ei ole pääasia. Edellinen omistaja oli jäällä ajanut jonkun matkaa lujempaa ja sen seurauksena oli jokunen reunalappu karannut ja osa alkanut murtumaan. Sitten meikän käytöllä katos aika tehokkaasti lappuja kun tuli nilkkalumilla ajettua. Tämän näköinen oli matto kun sen reilu 4000km jälkeen raapasin irti.
    [​IMG]
     
  6. ilecat

    ilecat cf 8 r 2010/09

    juu itse laitoin juuri camon cross country maton 38 harjalla noin 300km takana ja pitoon olen kyllä tyytyväinen, kestävyydestä ei vielä tietoa mutta luulen ettei pito ja kestävyys kulje käsikädessä. no kerrotaan lisää kunhan tulee kilsoja lisää. jaa muuten sellaisen seikan huomasin entiseen mattoon että rullaa paljon kevyemmin ja huippuja tuli lisää. entinen predator racing.
     
  7. zakkeli

    zakkeli Active Member

    Iltaa.. Tuossa on ollu mielessä semmonen asia kun olen tässä 600 pätkä Reviä katsellu jos laittais... Pätkä on mulle ehdottomasti mieleisin peli, nyt se onkelma, kun tulee ajettua myös tuolla ummella aika paljon, mikä telä olis hyvä?? pitäis möys kestää reitilla ajoa. Ajo tapahtuu keväisin täällä Lapissa lumen aikaa... en syksyllä ruukaa kyntää. Tuosta 51mm challengerista olen kuullu ja lukenu hyvää, mutta onko liian korkea harja kaikenlaiseen ajoon. Ja suositelkaa hyvää telaa.. Kiitos jos vaivaudutte.
     
  8. edi189

    edi189 Well-Known Member

    Sekalaiseen ajoon kannattais ennemmin laittaa joku 38 tai 44 korkea matto.
    Nuissaki pitoa riittää ihan nokko eikä reittiominaisuudet paljoa huonone...
     
  9. ilecat

    ilecat cf 8 r 2010/09

    38 tai max 44 kyllä kulkee jo pehmeammälläkin mutta rajahan se joskus pätkälle tulee.
     
  10. JRT

    JRT Well-Known Member

    Nytpä voiki tehä pienen kestotestin ton backcountryn kanssa, katotaa miten kestää vai viedäänkö citymarketin kassalle hihnaksi.
     
  11. zakkeli

    zakkeli Active Member

    Raja tulee kaikilla joskus vastaa. :) Ehkä se 44mm riittää ja lähinnä minun ajo on semmosta kavereitten kanssa värkkäystä jossain jänkällä tai pikku vaaroja revitellä ylös/alas. Kaveri tässä laitto 44mm ripsawn alle 07 600 reviin ja siinä on suksena PP:t, Sanoi että kyllä se hyvin menee, kelkka kevyt, keula kantaa ja pitoa on. Puolipitkä muuten, mutta näissä hyppy ja reittihommissa en oikein tykkää. Kävin eilen ajamassa semmosen loivan vaaran päälle pätkällä missä 38mm matto, mallia en muista, kyllä se ihan hyvin meni. Lunta oli välilla melkein nänneihin saakka :D
     
  12. challenger

    challenger challenger

    Kyllä minuakin jurppii, jos asiat ei pelaa tai ei kestä. Sovitaanko niin, että laitatte minulle valokuvan niistä matoista, joissa on mielestänne valmistusvika. Tai heikkous laadussa.
    - ei niitä, jotka ovat orkkismattoja, maton pitää olla meidän luettelossa. ( kelkan valmistajat hoitavaat omat asiansa )
    - ei niitä, jotka on selvästi ajettu kiveen, esim. puikkovika tai selvä iskeytymä matossa, kyllä sen näkee
    Kuvan liitteeksi
    - ajokilometrit vaurion kohdalla
    - valmistusnumero, se on maton sisäpinnalla, alkaa kirjaimella, sitten 8, 7, 6 00 tms
    - omat yhteystietosi, ja missä kelkassa matto alla
    Pistän kuvat Camolle tutkittavaksi. EN LUPAA mitään tulosta, mutta teen parhaani.
    Lähetä kuva, kuvat [email protected]
    En käsittele yhtäkään valitusta, valokuvaa tällä palstalla, mutta kuten kirjoitin, pistän ne kaikki eteenpäin.
    Hyvää talvea, kuvia odotellen
    Teo Lehtimäki
     
  13. JRT

    JRT Well-Known Member

    Juuri näin Teo, eikä tässä kukaan mattokauppiasta ole osoittelemassa, mutta selvää on että Camolla on laatueroja eri matoissa. Toiset kestää tautisen hyvin vuosikausia (jopa korkeaharjaiset) ja toisilla ajaa näköjään yhden talven kiikun kaakun. Tällainen käyttäjien tekemä laadunvalvonta voi johtaa tuloksiin jos itse ollaan aktiivisia ja jos Camon miehet Kanadassa on oikeasti kiinnostuneita tuotteidensa laadusta.
     
  14. challenger

    challenger challenger

    Niinpä niin, mielenkiinnolla odotan niitä asiallisia kuvia. Kevät tulee, joten pistäkäähän töpinäksi.
    teo
     
  15. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Toi 800 xp summitin matto tuntuu olevan ihan järjettömän kestävä tela. Nyt on reilu 3000kilsaa rullannu eikä yhtään harjaa ole ees ratkennu, vaikka on saanu maistaa kivikkoa ja muuta mukavaa.
     
  16. piippu 1st.

    piippu 1st. Well-Known Member

    Samoin täällä on vain positiivisia kokemuksia Challengerista  8)


    Ostin Teolta joskus 2000 taitteessa tuohon 583 Makkoseen 245 pitkän Predatorin ja matto on vieläkin kuin pakasta repäisty....kilometrejä en nyt osaa hahmottaa paljonko on tullut, mutta joka talvi tuolla on ajettu ja nyt pari viimevuotta kelkka on ollut ihan rehdisti taivasalla koko kesän peittelemättömänä tasan niillä sijoilla mihin sen kevään viimelumilla olen sammuttanut ja matossa ei mitään väsymisen merkkejä ja kaikki nappulat tallella, eikä täällä pohojammaalla ole kyllä luntakaan liikaa ollut, että sekään ei ole mattoa pelastanut :eek: (kelkassa alkaa jo kyllä auringonsaanti näkyä :-\ )
     
  17. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    Itellä taitaa olla omassa revissä se huonoksi haukuttu 44mm harjalla oleva BackCountry matolla oli ajettu melkeen 3000km ja oli vielä lähes kaikki laput tallessa, nyt on 3500km ajettu, ja on nuita reunalappuja alkanu irtoilee, johtuu varmaa vähälumisesta rata-ajosta. Tarkistan vielä maton tyypin mutta kyllä se tais BackCountry olla. Tyytyväinen ollu siihen.

      Toinen tapaus on viimevuoden ski-doo mxz600rs vakiomatto joka oli myös Camoplastin matto??? ja siitä lähti noin puolet reunalapuista 400km sisällä. Joskin matto vaihdettii takuuseen, mutta kelkka vaihtu ennen sitä. Tais olla liian kova kumiseos siinä matossa, irronnut harja oli huoneenlämmössäki lähes muovimainen eikä kumimainen.
     
  18. juize

    juize Assault RMK 800 155" -12

    [​IMG]

    Tuolla lailla on alkanut 38mm sokosti mallin telasta laput lähteen. Mitäs mieltä ootte, onko tela maanantai kappale vai pitäskö kaasukahvaa hieman löysäillä??
     
  19. juize

    juize Assault RMK 800 155" -12

    Niin joo ajokilometrit jäi.. Ekat halkeamat tuli n.300 km jälkeen ja nyt telalla on ajettu vajaa 2000 km. Kertokaapa mielipiteenne!!
     
  20. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    No tuosta kuvasta kattomalla, näkyy tuo maton ulkolaita olevan sen verta kulunut, että jää telatunnelissa lienee pääsyy tuohon repiämiseen.
     

Suosittele tätä sivua