Rev 440 X -03/04/05/06/07

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä J.koo, 23/12/05.

  1. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    no tarkastakaa ekana ne staattorin lukemat. Verratkaa pinnien välisiä vastuksia toiseen samanlaiseen vehkeeseen. Siittä ite ainakin lähtisin liikenteeseen.
     
  2. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Mikäs sen kipinäongelman loppuviimein aiheutti?
     
  3. Niko

    Niko Well-Known Member

    minun tietääkseen staattori,korjaappas jos oon ihan hakusilla :)
     
  4. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    joo kyllä hemmo oli oikeessa. staattorissa vika. mittas staattorin arvot niin oli kohillaa mutta ku tuli kuormaa niin ei kait toiminukkaa sitte.. eli staattorin vaihdolla alko pelaamaan. :)
     
  5. ramptramp

    ramptramp fyyrförtti revi

    Käsittääkseni noita liukurunkoja voi hitsata, mutta liukurunko murtuu helposti sauman vierestä. Ehkä jos saa jonkinlaista vahviketta laitettua päälle, muuten taitaa olla aika tyhjän kanssa tuo hitsaileminen, varsinkin jos ajat kelkkacrossia.
     
  6. terppa

    terppa 440x -05

    mitä öljyä ootte käyttäny? onko muita järkeviä vaihtoehtoja kuin se ski-doon oma?
     
  7. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Castrol täyssyntetttinen.
     
  8. ramptramp

    ramptramp fyyrförtti revi

    No niin nyt olen päässyt kelkkaa kunnolla kokeilemaan ja kyllä täytyy myöntää että ei kaduta kelkanvaihto. Kuitenkin iskarien säädöt ovat kivikovat ja ajaminen käy nopeasti käsien päälle. Löysäilin hivenen jousia, mutta meno ja paluuvaimennusta en tiennyt säätää sillä en tiedä namikoiden vaikutuksia. Elikkä voisiko joku joka tietää kertoa namikoiden vaikutukset niin voisin kokeilla ja säätää iskarit itselleni sopiviksi???
     
  9. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Iso pyörä nopee puristusvaimennus ja pieni(talttapää) hidas puristusvaimennus.
     
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    ramptramp. Alota säätö ihan puhtaasti jostain kunnon ojikkopätkästä. Vetele vakio sääjöillä vastiksiin kunnolla ja tunnustele että viskooko ja onko lähelläkään pohjata. Se, että alusta nakkaa holtittomasti, kertoo yleensä että sulla on ihan liian kova vaimennus eikä iskari käytä hyötysuhetta hyväksi. Eli tästä vaan rupeet vääntään molempia puristuksia auki päin hivenen kerrallaan ja aja sama pätkä uudelleen (siis telaston päästä, keula sitten erikseen). Omassa vehkeessä en tota aluksi tajunnu, alussa olo oli sellanen, että ois tarvinu lisää paluuvaimennusta..ennenku Lehtorannan pajalla säädettiin pumppuja simmeillä löysemmäksi kun klikkereistä loppu vara kesken, että iskarin iskua oikeesti saatiin käyttöön. Kun pumppu käy syvemmällä, ehtii myös paluupuoli pidemmän matkaa mukaan..

    No, testaamalla vaan..
     
  11. ramptramp

    ramptramp fyyrförtti revi

    Kiitokset. Tuota minä uumoilinkin, mutten ollut varma että kumpi on kumpi.

    Thanks Hemmo, noin ajattelin tehdä. Tiedätkö muuten mitkä on tämän kelkan iskareiden vakiosäädöt tehtaalta tullessa? Ajattelin että voisi laittaa ne ja niistä sitten säätää mieleiseksi.
     
  12. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Suosittelen että lähetät Lehtorannalle ja pistätät siihen enskamiesten simmipakat sisälle jos tuntuu ettet löydä omaa säätöä kliksuilla. Just tänään juttelin Teron kanssa ja oli puhetta, että tekassaan mun alustan vara-HPG:lle sama säätö millä porukka ajaa sm-tasolla enskaa (tietty, mun ajovauhtiin se ei mitään vaikuta ;D, yhtä matelua se on ) ja kokeilen niitäkin alla. Tällä hetkellä ajelen 46mm WP:llä ja niiden kanssa on kokoajan saanut mennä pehmeämpään suuntaan ja kokoajan on vehe parantunu. Lähtökohta on se, että simmitys oli ihan överijäykkä, vaikka mulla on tuota painoaki varmaan 250kg ajokamojen kanssa.

    Vakionahan revin alusta on Jenkki-crossisäädössä, mun mielestä siihen suuntaan ei kannate mennä..tai sekin on tietenkin makuasia..Mutta melko paljon tuosta kuulemma vedetään pehmeämmäksi reittikäyttöön.
     
  13. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Juu itellä sama juttu. Lehtoranta laitto ne perus enkasäädöt ja nyt ollu taas kahdesti uudelleen simmityksessä Terolla ja löysennetty on kaikissa/herkistetty. Ja nyt syksyllä etupukin löysennyksen yhteydessä laitettiin vielä vähän paluuvaimennusta takapukkiin. Tulis jo lunta, himottais päästä kokeilee. :p Lähinnä itellä ollu ongelma toi revin kuuluisa viskely -> kova etupukki ja takakorkeet. ja tossa mun 04:ssa oli vielä toi c3 alusta mikä ei oikeen oo hyvä.
    Juu en itekkään oo painava kuski, joten perussäädöt oli hiukka liian kovat mulle, mutta parempaan suuntaan ollaan kokoajan menossa. :)
     
  14. ramptramp

    ramptramp fyyrförtti revi

    Ovatko muuten kaikkien revien sivuposket samanlaisia vai onko niihin tullut vuosien varrella muutoksia ??? ???
     
  15. Pekka

    Pekka Noviisi

    Mitään tietämättä tosta 440:stä tai sen tehdas säädöistä, niin se perän jakelu / viskominen voi johtua myös (etupukin) jousesta tai lähinnä liian kovasta esijännityksestä. Jos semmosta ongelmaa esiintyy niin ehdottaisin että kokeilee minimi esijännityksillä.

    Ja kysymystä oli namiskoiden vaikutuksesta, siinähän on nopean ja hitaan puristusvaimennuksen (Ja paluu?) säädöt?. Hidas liike säädetään jölköttely ajuun (Hemmo  ;D) ja nopea siihen pommitukseen (Ojien vastapatit ja yleensä seisaaltaan). HPG:ta tuntematta luulisin että kumpikin vaikuttaa vähän myös kuitenkin toiseenkin.  Ja siten että omaan ajoon pahimmissa tilanteissa pohjaa.

    Se kovuus ei välttämättä pitäisi tuntua käsissä, eli onko raskas kääntää vai tippuuko paikat hampaista  ;D
     
  16. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    on samanlaisia föönejä lukuun ottamatta.
     
  17. timpa

    timpa Well-Known Member

    Tere!!! minkä laista ja merkkistä jäänestoa olette käyttäneet revissä ja kuinka paljon? Huoltomiehet kehotti käyttään aina kun on pakkaskeli mutta en muista kuinka paljon.
     
  18. Pemppa

    Pemppa Lynx RS #103

    2% Nesteen jäänestoa.
     
  19. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Pitääpä itsekin kertoa kokemuksia tuosta 05:sta kun sillä nyt pääsi tosissaan ajamaan. On todella maukas ajettava patikossa, ennemmin loppuu miehestä mehut kuin kelkasta. Tuo on melko herkäksi säädetty, silti pohjaamisia ei tapahtunut juuri missään, valtaojaan kesti vetää sen mitä uskalsi, Ryderin/Maroachin 06-mallinen oli alustaltaan jonkin verran kovempi, eikä mielestäni aivan niin mukava ajaa terävää pikkupattia, muuten ei juuri eroa. Itsellä vakiosukset, kääntyy kyllä hyvin, mutta pehmeällä ei kanna juuri mitään, 06:ssa oli slt:t ja niillä ohjaus oli ainakin äkkiseltään todella terävä, ehkä tottumattomalle turhankin, toki aika reilu suksipainekin vaikutti asiaan. Myös nopeissa loivissa mutkissa mielestäni mukavampi ajettava kuin 02 zx:mallinen skidoo, töitä saa tehdä että tuon ympäri saa. Tanko voisi olla vielä hieman korkeammalla, ehkä 6" palat nykyisen 5"? tilalle olisi sopivampi, ei tuota istualtaan patikossa tule ajettua kuitenkaan.

    Moottori pelasi hienosti, eikä kulutus ollut, pikkupakkaselle melko reiluista (340), suuttimista huolimatta mikään tolkuton, pikkuisen päälle 30l/100km. Yhden tulpan söi ja lisäksi tapponaru lakkasi pelaamasta, nappasin johdot irti niin sillähän siitä selvittiin ja matka jatkui.

    Alkuperäinen "jäyhä jöpöttäjä"-mallinen roiskeläppä katkeaa kohta, vaihtuu siis notkeampaan versioon...
     
  20. stm

    stm Well-Known Member

    Onkos kellään foorumilaisella tuota uusinta 440:stä?

    Olis kiva kuulla että voiko se enään siitä parantua, vai onko se sama ku edeltäjänsäkin? ::)
     

Suosittele tätä sivua